ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΥΠΕΡΟΧΗΣ ΤΟ ΝΕΟ TOYOTA PRIUS

Εντυπωσιακό και ιδιαίτερο

Οδηγούμε στην Βαλένθια την 4η γενιά του τεχνολογικά προηγμένου υβριδικού αυτοκινήτου της Toyota. Το Prius που δημιούργησε την κατηγορία, έρχεται ανανεωμένο σε όλους τους τομείς και πιστοποιεί για άλλη μια φορά την υπεροχή της Toyota στα υβριδικά αυτοκίνητα.

Εντυπωσιακό και ιδιαίτερο
Το 1997, το Prius δημιούργησε πρακτικά, την κατηγορία των υβριδικών οχημάτων. Μετά από 19 χρόνια και 3.500.000 πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο το Prius αποτελεί την αιχμή του δόρατος στα οχήματα υβριδικής τεχνολογίας και καταξιώνει την Toyota ως την αυτοκινητοβιομηχανία με το πιο οικολογικό προφίλ. Όπως μας ανέφεραν οι άνθρωπο της Toyota, τουλάχιστον το 40% των πωλήσεων στην Ελλάδα, αφορά αυτοκίνητα υβριδικής τεχνολογίας. Το ποσοστό αυτό στα αυτοκίνητα της Lexus ανεβαίνει στο εμφατικό 55%! Όλη αυτή η τάση, ξεκίνησε το '97 από το Prius της πρώτης γενιάς που δημιούργησε την βάση στις συνειδήσεις των καταναλωτών στα υβριδικά αυτοκίνητα.

Παρατηρώ το αυτοκίνητο στο Parking του Molino Real, στη Βαλένθια. Εξωτερικά είναι ξεκάθαρο πως η σχεδιαστική ομάδα που δημιούργησε το υδρογονοκίνητο Mirai, ευθύνεται σε μεγάλο ποσοστό για την εξωτερική εμφάνιση και του Prius. Εμπρός οι νέοι εμπρός Bi-LED προβολείς είναι μεγαλύτεροι και οι ακμές στο καπό και τον προφυλακτήρα δημιουργούν μια ρευστή δυναμικότητα. Ακόμα και σταματημένο δείχνει ιδιαίτερο. Πίσω το γνωστό παρμπριζ που διαιρείται παραμένει μόνο που πλέον η αεροτομή είναι αυτή που το χωρίζει. Παντού διακρίνουμε έντονες ακμές, ενώ τα νέα κάθετα λεπτά led φωτιστικά σώματα, δημιουργούν μια μοναδική πίσω όψη που δεν μοιάζει με κανένα γνωστό αυτοκίνητο.

Το νέο Prius είναι μεγαλύτερο κατά 6 εκατοστά σε μήκος, 1.5 εκατοστά σε πλάτος, ενώ παράλληλα είναι ελαφρά χαμηλότερο κατά επίσης 1.5 εκατοστό και πλέον είναι «χτισμένο» στη νέα πλατφόρμα, ΤΝGA (Toyota New Global Architecture), η οποία διαθέτει 60% μεγαλύτερη ακαμψία του αμαξώματος και χαμηλότερο κέντρο βάρους κατά 2.5 εκατοστά.

Μπαίνεις, κουμπώνεις στο άνετο κάθισμα και όλα σου φαίνονται οικεία, αν και όλα είναι νέα. Στο εσωτερικό σε υποδέχεται μια μεγάλη οθόνη αφής 7 ιντσών που διαθέτει το σύστημα Τoyota Touch II. Κεντρικά τοποθετημένα βρίσκονται και τα υπόλοιπα όργανα σε δυο έγχρωμες TFT οθόνες 4,2 ιντσών. Σε αυτές προβάλλονται η ταχύτητα, η εξωτερική θερμοκρασία, η μέση κατανάλωση αλλά και οι πληροφορίες του υβριδικού συστήματος ενώ την πληροφόριση του οδηγού συμπληρώνει το πρωτοεμφανιζόμενο σε Prius, έγχρωμο head up display! Όπως συμβαίνει στα περισσότερα αυτοκίνητα πλέον τα οποία διαθέτουν προγράμματα, ο φωτισμός μεταβάλλεται ανάλογα το πρόγραμμα. Έτσι σε πρόγραμμα ECO, τα γραφικά αποκτούν μπλε φωτισμό, στο Νormal γκρι και στο Power κόκκινο. Πριν ξεκινήσουμε παρατηρούμε την ποιότητα. Τα πάντα είναι ποιοτικά. Τα υλικά είναι πέρα από κάθε κριτική. Η συναρμογή είναι άψογη, η εργονομία εντυπωσιακή, το φινίρισμα αψεγάδιαστο... Βρίζουμε λίγο... τους άτιμους... τι έφτιαξαν πάλι. Εντυπωσιαζόμαστε από τον ασύρματο φορτιστή για smartphones, (για όσα τηλέφωνα υποστηρίζουν αυτή την λειτουργία) χωρίς να χρειάζεται να συνδέσεις το τηλέφωνο με καλώδιο.

Παρατηρώντας το αυτοκίνητο, πουθενά δεν διακρίνεις πως πρόκειται για κάτι διαφορετικό από ένα «φυσιολογικό» μεσαίο αυτοκίνητο. Το πόρτ μπαγκάζ είναι σχετικά μεγάλο (457 λίτρα) και τίποτα δεν μαρτυρά πως πρόκειται για ένα υβριδικό όμημα καθώς δεν έχουν γίνει συμβιβασμοί στους χώρους. Πολύ έξυπνα, η μπαταρία τοποθετήθηκε κάτω από τα πίσω καθίσματα και το τεπόζιτο του καυσίμου βολεύτηκε έχοντας ένα περίεργο σχήμα ανάμεσα στην μπαταρία και το πόρτ μπαγκάζ.

Στο δρόμο φαίνεται η βελτιωμένη ποιότητα κύλισης. Δεν ακούγεται τίποτε. Ησυχία. Φυσικά δεν υπάρχουν θόρυβοι και τριγμοί, είμαστε μέσα σε ένα Toyota! Η ησυχία προσφέρει μια προχωρημένη εμπειρία πολυτέλειας που την απολαμβάνεις αλλά δύσκολα την αντιλαμβάνεσαι. Στο δρόμο το Toyota Safety Sense δίνει συνεχώς το παρόν με το Αdaptive Cruise Control, το Lane Departure Alert, το Road Sing Assist, το Pre-Colision Safety System, το Blind Spot System  και το Rear Cross Traffic Alert! Διαβάστε περισσότερα εδώ για όλα αυτά τα συστήματα.

Το νέο Prius είναι κατά 1.470 ευρώ φθηνότερο, σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, ενώ όπως μας πληροφόρησαν οι άνθρωποι της Toyota, η αξία του πρόσθετου στάνταρ εξοπλισμού υπολογίζεται στα 1.500 ευρώ. Η έκδοση Active, είναι η φθηνότερη με τιμή 27.180 ευρώ, ενώ η έκδοση Style είναι ελαφρά ακριβότερη στα 28.900 ευρώ και την πλουσιότερη Lounge την βρίσκουμε στα 31.030 ευρώ. Το Prius δεν προσφέρεται με προνομιακές τιμές απόσυρσης. Ήδη έχουν ξεκινήσει οι παραγγελίες, ενώ στα καταστήματα θα φτάσει στο τέλος του μήνα.

The New Prius 2015 | The movie | Frankfurt Motor Show 2015

Prius - Future is now