Το πρώτο επαναφορτιζόμενο υβριδικό Kia

Γιώργος Βαρίνος
Το πρώτο επαναφορτιζόμενο υβριδικό Kia
To Optima Plug in Hybrid είναι το πρώτο επαναφορτιζόμενο υβριδικό μοντέλο της Kia και θα παρουσιαστεί στην έκθεση της Γενεύης.

Έρχεται στην Ευρώπη το νέο Optima Plug in Hybrid, το πρώτο επαναφορτιζόμενο υβριδικό αυτοκίνητο της Kia. Το μοντέλο που ανήκει στη μεσαία κατηγορία D, διαθέτει τετράθυρο αμάξωμα και θα κάνει το ντεμπούτο στην έκθεση της Γενεύης, ταυτόχρονα με τη συμβατική station έκδοση και το νέο υβριδικό SUV με την ονομασία Niro. Με αυτό το μοντέλο ενισχύεται σημαντικά η γκάμα των ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων της Kia, που πλέον θα περιλαμβάνει τέσσερις επιλογές: τα Soul EV, Niro Hytbrid, Optima hybrid και Optima plug in hybrid.

Ανανεωμένο αισθητικά και με κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή cd: 0,25, το Optima στην επαναφορτιζόμενη υβριδική εκδοχή του διαθέτει δίλιτρο κινητήρα εσωτερικής καύσης 156 ίππων και έναν ηλεκτρικό 68 ίππων, που εξασφαλίζουν μέγιστη ισχύ 205 ίππων και ροπή 375 Nm. Καθώς το βάρος του μεγάλου αμαξώματος των 4,85 μέτρων φτάνει τα 1.700 κιλά, οι επιδόσεις είναι απλά ικανοποιητικές, με τελική ταχύτητα 192 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δλ. Ένα ακόμα μειονέκτημα της κατασκευής, που προέκυψε από την ανάγκη περισσότερων μπαταριών, είναι ο όγκος του χώρου αποσκευών που περιορίζεται στα 307 λίτρα.

Από την άλλη πλευρά η αναμενόμενη μέση κατανάλωση του Optima είναι μόλις 1.7 λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χιλιόμετρα και η εκπομπή CO2 περιορίζεται στα 37 γρ./χλμ. Αν επιβεβαιωθούν αυτά τα νούμερα στο αυτοκίνητο παραγωγής, που θα ξεκινήσει να διατίθεται στο τέλος του 2016, τότε είναι πραγματικά εντυπωσιακά. Επίσης σημαντική είναι η δυνατότητα αποκλειστικά ηλεκτρικής λειτουργίας για απόσταση 54 χιλιομέτρων, μετά από μια πλήρη φόρτιση των μπαταριών του που διαρκεί από 3 έως και 8 ώρες ανάλογα με τον τύπο της πηγής ρεύματος.

Στο πλούσια εξοπλισμένο και άνετο εσωτερικό του νέου Kia Optima PHEV δεσπόζει μια οθόνη αφής 8 ιντσών που αποτελεί το κέντρο επικοινωνίας του οδηγού με το αυτοκίνητο, ενώ από τα διαθέσιμα συστήματα άνεση και ασφάλειας ξεχωρίζει αυτό που ονομάζεται Coasting Guide Control (CGC) και σε συνεργασία με το σύστημα GPS προετοιμάζει τη μετάδοση και τον κινητήρα ώστε να ανταποκρίνονται καλύτερα στις συνθήκες που επικρατούν στην προεπιλεγμένη διαδρομή με στόχο την μικρότερη κατανάλωση ενέργειας. Ταυτόχρονα μέσω μηνυμάτων ο οδηγός ενημερώνεται πότε πρέπει να επιβραδύνει ή να επιταχύνει, ώστε να κάνει καλύτερη διαχείριση ενέργειας βάσει των συνθηκών.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!