Ποια μοντέλα «κλέβουν» περισσότερο στην κατανάλωση;

Γιώργος Βαρίνος
Ποια μοντέλα «κλέβουν» περισσότερο στην κατανάλωση;
Εως 75% ανοίγει η ψαλίδα μεταξύ της εργοστασιακής και της πραγματικής κατανάλωσης σε κάποια μοντέλα, ενώ αντίθετα σε ορισμένα άλλα περιορίζεται το άνοιγμα μόλις στο 13%.

Είναι γνωστό, ότι οι εργοστασιακές τιμές κατανάλωσης απέχουν από τις πραγματικές. Ωστόσο σε ορισμένες περιπτώσεις οι αποκλίσεις αγγίζουν τα όρια της εξαπάτησης του καταναλωτή, όπως προκύπτει από σχετικό ρεπορτάζ του γερμανικού περιοδικού ‘’Auto Zeitung’’. Οι υπεύθυνοι του περιοδικού πραγματοποιούν δικές τους μετρήσεις κατανάλωσης των αυτοκινήτων δοκιμής σε μία μεικτή διαδρομή 108 χιλιομέτρων, που περιλαμβάνει κίνηση σε αστικό περιβάλλον, σε επαρχιακό οδικό δίκτυο και σε αυτοκινητόδρομο.

Πήραν λοιπόν τα αποτελέσματα εκατοντάδων μετρήσεων κατανάλωσης για το διάστημα Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου του 2015 και τα συνέκριναν με τις εργοστασιακές τιμές, όπως προκύπτουν μέσα από τις τυποποιημένες ευρωπαϊκές μετρήσεις. Με βάση τα αποτελέσματα δημιούργησαν πίνακες με τα Top 5 των βενζινοκίνητων και των πετρελαιοκίνητων μοντέλων, τα οποία εμφανίζουν τις μεγαλύτερες, αλλά και τις μικρότερες αποκλίσεις.

Οι πίνακες δεν είναι βεβαίως πλήρεις, καθώς βασίζονται μόνον στα μοντέλα που δοκιμάστηκαν από τη δημοσιογραφική ομάδα του Auto Zeitung πέρυσι. Ωστόσο έχουν αξία, γιατί φέρνουν στο φως τις τεράστιες διαφορές μεταξύ της πραγματικής και της εργαστηριακής κατανάλωσης και αποκαλύπτουν, έστω και ενδεικτικά, τα μοντέλα που «κλέβουν» περισσότερο. Αντίστοιχα βλέπουμε και ποια μοντέλα σέβονται περισσότερο τους πελάτες τους εμφανίζοντας μικρό άνοιγμα ψαλίδας μεταξύ των τυποποιημένων μετρήσεων και των ρεαλιστικών τιμών κατανάλωσης.

Στα βενζινοκίνητα Ι.Χ. παρατηρούμε, ότι το Fiat 500 TwinAir «ρουφά» στην πραγματικότητα περίπου 75% περισσότερα καύσιμα σε σχέση με την μέση εργοστασιακή κατανάλωσή του. Αντίθετα, στο –επίσης βενζινοκίνητο- Skoda Rapid 1.2 TSI περιορίζεται η διαφορά στα 16,8%.

Όμως και στα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. κερδίζει τις εντυπώσεις ένα Skoda και πιο συγκεκριμένα το Yeti με τον δίλιτρο ντιζελοκινητήρα, που χρειάζεται στην πραγματικότητα μόνον 13% περισσότερα καύσιμα από ό,τι αναφέρει το εργοστάσιο. Στην αντιπέρα όχθη συναντούμε την πετρελαιοκίνητη Mercedes CLA 220 CDI με μία απόκλιση της τάξης του 59% μεταξύ πραγματικής και τυποποιημένης κατανάλωσης.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!