Νέο πάνελ αγωνοδικών στο Moto GP

Να χωριστούν στα δύο η διεύθυνση αγώνα και οι αγωνοδίκες, που θα έχουν νέο πάνελ, στο Moto GP ήρθαν σε συμφωνία οι Dorna Sports, FIM, IRTA και MSMA.

Νέο πάνελ αγωνοδικών στο Moto GP

Πολλές είναι οι αλλαγές που έχουν γίνει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσικλέτας το 2016. Πέρα από την αλλαγή προμηθευτή ελαστικών και μερικές ακόμα στους τεχνικούς κανονισμούς, θα υπάρξει άλλη μία σε ό,τι έχει να κάνει με τους κριτές.

Πιο συγκεκριμένα, Dorna Sports (κάτοχος εμπορικών δικαιωμάτων), FIM (Παγκόσμια Ομοσπονδία Μοτοσικλέτας), IRTA (Ένωση των ομάδων, των προμηθευτών και των χορηγών) και MSMA (Ένωση Κατασκευαστών Μοτοσικλετών Αγώνων) ήρθαν σε συμφωνία, ώστε η διεύθυνση αγώνα και οι αγωνοδίκες να έχουν ξεχωριστές αρμοδιότητες.

Μάλιστα, οι τελευταίοι θα έχουν νέο πάνελ, με αποκλειστικό στόχο να ορίζουν τις ποινές που θα επιβάλλονται στους αναβάτες, όταν παραβιάζουν τον αθλητικό κώδικα. «Μετά την τελευταία συνάντηση τον Δεκέμβριο του 2015 στη Μαδρίτη, υπήρχαν κάποια εκκρεμή θέματα, τα οποία αποφασίσαμε να μελετήσουμε σε επιπλέον συνάντηση εδώ στις εγκαταστάσεις της FIM.

Μετά συζητήσαμε διάφορα θέματα, τεχνικά, που θα γνωστοποιηθούν σε δελτίο Τύπου. Επίσης, μετά το πρόβλημα με το πίσω ελαστικό στη Σεπάνγκ, αποφασίσαμε να συμπεριλάβουμε, και αυτό εγκρίθηκε πολύ γρήγορα, από το πρώτο Γκραν Πρι της φετινής αισθητήρες πίεσης στο ελαστικό.

Το σύστημα για να το κάνουμε αυτό θα προταθεί από τα μέλη της MSMA στο Φίλιπ Άιλαντ και αυτό το πρόβλημα θα λυθεί άμεσα. Επίσης, εμείς ως Dorna δεν εμπλεκόμαστε στην επιτροπή που θα επιβάλει ποινές στους αναβάτες για παράβαση του αθλητικού κώδικα κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Θα δημιουργηθεί ένα σύστημα που θα διαφοροποιεί τη διεύθυνση αγώνα από το πάνελ των αγωνοδικών και ο πρόεδρος της FIM θα το εξηγήσει αυτό», είπε ο ισχυρός άνδρας της Dorna Sports, Καρμέλο Εζπελέτα, για τις αποφάσεις που λήφθηκαν στη συνεδρίαση της Επιτροπής των Γκραν Πρι στις εγκαταστάσεις στη Γενέβη.

Στην εν λόγω συμφωνία αναφέρθηκε και ο Βίτο Ιπολίτο. «Είχαμε μία συνάντηση στην Επιτροπή Γκραν Πρι, όπου η Dorna, η FIM, η IRTA και η MSMA ενεπλάκησαν και πήραν πολλές σημαντικές αποφάσεις. Μία από αυτές αφορούν τη διαχείριση των Γκραν Πρι, καθώς αποφασίσαμε να ξεχωρίσουμε τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες των διευθυντών αγώνα και των κριτών.

Θέλουμε η διεύθυνση αγώνα να εστιάσει στη διαχείριση του αγώνα επειδή υπάρχουν πολλές ευθύνες και πολλά λεπτά θέματα και να μην εμπλέκεται πλέον στις ποινές των αναβατών. Χρειάζεται περισσότερο χρόνο και ιδιαίτερη αφοσίωση. Από την άλλη πλευρά, θα έχουμε το πάνελ με τρεις αγωνοδίκες.

Ο ένας θα είναι ο τωρινός διευθυντής αγώνα, που είναι ο Μάικ Γουέμπ και δύο ακόμα από τη FIM. Με αυτή τη δομή, θα είμαστε πλήρως αφοσιωμένοι στο να κρίνουμε τη συμπεριφορά των αναβατών κατά τη διάρκεια των αγώνων και των δοκιμών», ανέφερε ο πρόεδρος της FIM για το νέο πάνελ των αγωνοδικών.

Τέλος, μίλησε και για το τι είδους κανονισμούς θα ορίζει το εν λόγω πάνελ. «Έχουμε μία μεγάλη ποικιλία ποινών, που είναι αρκετές για να επιτρέψουν στον κριτή να αποφασίσει ποια ποινή θα εφαρμόσει καλύτερα.

Δεν είναι μεγάλη ανησυχία, τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιήσαμε ένα σύστημα ποινών, όμως τώρα αυτό είναι υπό συζήτηση. Θα πάρουμε την τελική απόφαση αν θα συνεχίσουμε με αυτό ή αν θα το αλλάξουμε».