Tα νέα κρας τεστ σοκάρουν τις εταιρείες

Πέτρος Πιτσίνης
Tα νέα κρας τεστ σοκάρουν τις εταιρείες
Μεγάλες ανατροπές φέρνουν οι νέες δοκιμές πρόσκρουσης της λέσχης ADAC, καθώς η σύγκρουση γίνεται μεταξύ δύο κινούμενων οχημάτων και όχι πάνω σε σταθερή μπαριέρα.
Η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC εξέλιξε ένα κρας τεστ νέου τύπου, το οποίο ενδέχεται να ενσωματωθεί το 2018 στη διαδικασία των δοκιμών πρόσκρουσης του ευρωπαϊκού οργανισμού οδικής ασφάλειας, EuroNCAP. Σύμφωνα με τους υπεύθυνους της λέσχης, οι νέες δοκιμές πρόσκρουσης είναι πολύ πιο κοντά στην πραγματικότητα και θα βοηθήσουν στη δημιουργία ασφαλέστερων αυτοκινήτων. Στα κρας τεστ του EuroNCAP προσκρούει το όχημα με ταχύτητα 64 χλμ./ώρα πάνω σε μία σταθερή και παραμορφούμενη μπαριέρα από κυψελοειδές αλουμίνιο, η οποία αποτελεί το υποκατάστατο ενός κόμπακτ μοντέλου βάρους 1,4 τόνων. Αντίθετα, στις νέες δοκιμές της ADAC συγκρούεται το μοντέλο της δοκιμής με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα πάνω σε ένα βαρύ έλκυθρο, το οποίο κινείται επίσης με την ίδια ταχύτητα. Η γερμανική λέσχη υποστηρίζει μάλιστα, ότι η υιοθέτηση των δικών της προδιαγραφών από τον οργανισμό EuroNCAP θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του αριθμού των θανάτων επιβατών κατά 7%! Η ADAC πραγματοποίησε ήδη τα πρώτα κρας τεστ νέου τύπου με τρία μοντέλα, το ιαπωνικό Honda Civic, το γαλλικό Renault Megane και το γερμανικό Volkswagen Golf. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των δοκιμών, το Honda Civic διαθέτει την καλύτερη δομή αμαξώματος για την προστασία των επιβατών του. Το Renault Megane αξιολογήθηκε ως επαρκές σε αυτόν τον τομέα, ενώ αντίθετα VW Golf βαθμολογήθηκε κάτω από τη βάση. Kαι τα τρία μοντέλα έχουν λάβει στα κρας τεστ του EuroNCAP την ανώτερη διάκριση των πέντε αστεριών, πράγμα που δεν θα γινόταν με τις νέες δοκιμές πρόσκρουσης της γερμανικής λέσχης. Ωστόσο η ADAC επισημαίνει, ότι τα αδύνατα σημεία στη ζώνη απορρόφησης του αμαξώματος του VW Golf μπορούν να διορθωθούν εύκολα με απλές κατασκευαστικές παρεμβάσεις της εταιρείας. Να σημειώσουμε, ότι οι δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP γίνονται συνέχεια αυστηρότερες και απαιτητικότερες. Για παράδειγμα, από την αρχή του έτους ισχύουν υψηλότερα στάνταρ στο κεφάλαιο της προστασίας των πεζών, οπότε ανεβαίνει και ο πήχης για τα μοντέλα, που στοχεύουν στην ανώτερη διάκριση των πέντε αστέρων.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!