Σταματά η Scion λόγω… επιτυχίας

Γιώργος Βαρίνος
Σταματά η Scion λόγω… επιτυχίας
Το 2003 η Toyota δημιούργησε τη μάρκα Scion στην αμερικανική αγορά και μετά από 13 χρόνια σταματά τη λειτουργία της γιατί πέτυχε το σκοπό της.

Για πρώτη ίσως στα επιχειρηματικά χρονικά μια εταιρεία κλείνει γιατί έπιασε τους στόχους της. Ακούγεται και είναι παράδοξο, ωστόσο πέρα για πέρα αληθινό. Η Scion δημιουργήθηκε το 2003 στις ΗΠΑ για να λανσάρει πιο σπορ και φουτουριστικά μοντέλα, ώστε να προσελκύσει ένα νέο κοινό που θεωρούσε τα Toyota πολύ συντηρητικά. Αυτό όντως συνέβη, καθώς το 70% των αγοραστών Scion δεν ήταν ποτέ πριν πελάτες της Toyota, ενώ το 50% από αυτούς είχαν ηλικία κάτω των 35 ετών. Συνολικά η Scion πούλησε σε αυτά τα 13 χρόνια της ύπαρξής της 1.000.000 οχήματα, αριθμός εξαιρετικός για μια μάρκα τόσο εξειδικευμένη που δραστηριοποιούταν σε μια και μόνο αγορά.

Με το πέρασμα ωστόσο των χρόνων, τα ίδια τα Toyota έγιναν πολύ πιο νεανικά και συναρπαστικά στην οδήγηση. Τα νέα Yaris και Auris, το μικρό Aygo, το υπέροχο κουπέ GT86 με κίνηση πίσω, ακόμα και το νέο Prius ξεχωρίζουν τόσο αισθητικά, όσο και στο δρόμο, προσφέροντας τις παραδοσιακές αξίες Toyota σε ένα όμορφο και διασκεδαστικό «περιτύλιγμα». Με αυτό το δεδομένο και με την Toyota να κερδίζει συνεχώς νέο κοινό και πελατειακή βάση, η διατήρηση της Scion, που συνέβαλε στη γνωριμία του κοινού με το πιο νεανικό κομμάτι της ιαπωνικής εταιρείας, δεν είχε πλέον νόημα.

Όπως εξηγεί σε δήλωσή του και ο διευθύνων σύμβουλος της Toyota στη βόρεια Αμερική, ο Τζιμ Λέντζ «η απορρόφηση της Scion δεν είναι ένα βήμα πίσω αλλά ένα βήμα εμπρός για την Toyota. Η Scion λειτούργησε ως ένα πείραμα που μας επέτρεψε να έρθουμε πιο κοντά σε ένα νεανικό κοινό, να ανακαλύψουμε τις προθέσεις τους και να τους προσφέρουμε αυτό που ζητούσαν. Μέσα από αυτή τη διαδικασία η Toyota ήρθε κοντά σε νέους υποψήφιους αγοραστές και σήμερα είναι σε θέση να μην χρειάζεται τη Scion».

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!