Το χρηματιστήριο αμοιβών των πιλότων της Formula 1

Ποιοι είναι οι πιο καλοπληρωμένοι οδηγοί της Formula 1 για το 2016 και ποιοι πρέπει να νιώθουν «ριγμένοι» σε σύγκριση με τους υπόλοιπους συναδέλφους τους;

Το χρηματιστήριο αμοιβών των πιλότων της Formula 1

Ο Φερνάντο Αλόνσο είναι ο καλύτερα αμειβόμενος οδηγός στο εφετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1. Ο Ισπανός θα βάλει το 2016 στα ταμεία του σύμφωνα με την ιταλική ιστοσελίδα omnicorse.it γύρω στα 36.500.000 ευρώ, που αναμένεται να τον παρηγορήσουν για την μέχρι τώρα απογοητευτική επίδοση της ομάδας McLaren-Honda στους αγώνες.

Ωστόσο είναι πολύ πιθανόν, να αναδειχθεί στο τέλος της σεζόν πιο καλοπληρωμένος οδηγός ο Σεμπάστιαν Φέτελ, καθώς στην αμοιβή του Αλόνσο συμπεριλαμβάνονται και τα διάφορα πριμ. Αντίθετα, ο Φέτελ θα κερδίσει βάσει συμβολαίου 27.500.000 εκατομμύρια ευρώ, αν προστεθούν όμως σε αυτά τα πλουσιοπάροχα μπόνους του συμβολαίου του με τη Ferrari, τότε υπολογίζεται ότι θα εισπράξει συνολικά 40 εκατ. ευρώ.

Κάτι ανάλογο θα ισχύσει και για τον Λιούις Χάμιλτον με εγγυημένες ετήσιες αποδοχές 28.500.000 ευρώ, οι οποίες εκτιμάται ότι θα κυμανθούν τελικά με τα πριμ λίγο κάτω από τις αντίστοιχες του Φέτελ. Σε ένα τέτοιο σενάριο, θα πέσει ο Αλόνσο στην τρίτη θέση της τελικής κατάταξης.

Στον πίνακα με τις ετήσιες αμοιβές των πιλότων της Formula 1 καταλαμβάνει την τέταρτη θέση ο Ρόσμπεργκ με 16.800.000 ευρώ, ενώ ο Τζένσον Μπάτον (10.600.000 ευρώ) και ο Κίμι Ραϊκόνεν (6.400.000 ευρώ) συμφώνησαν σε περικοπές για να ανανεώσουν τα συμβόλαιά τους με τις McLaren-Honda και Ferrari. Πάντως ο Φινλανδός μπορεί να εκτοξευθεί προς τα πάνω, καθώς οι αποδοχές του συνδέονται στενά με τις επιδόσεις του στους αγώνες και είναι πιθανόν να βρεθεί η Ferrari στην…ευχάριστη θέση και να του πληρώσει πολλά χρήματα σε πριμ, αν τα πάει καλά στους αγώνες.

Στα αξιοσημείωτα είναι ο τριπλασιασμός της ετήσιας αμοιβής του Βαλτέρι Μπότας, που μπήκε με 3.000.000 ευρώ για πρώτη φορά στο Top Ten των πιο καλοπληρωμένων οδηγών. Αστεία κρίνονται τα ποσά που θα λάβουν εφέτος οι δύο πιλότοι της Toro Rosso, Μαξ Φερστάπεν και Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ. Iδιαίτερα ο νεαρός Φερστάπεν μπορεί να αισθάνεται ριγμένος εξαιτίας του πολυετούς του συμβολαίου, το οποίο δεν το έχει υπογράψει με την Toro Rosso αλλά με την Red Bull Racing το 2014.

Τελευταίοι στη λίστα είναι οι πιλότοι της Sauber, Φελίπε Νασρ και Μάρκους Ερικσον με 170.000 ευρώ ο καθένας. Τα χρήματα είναι σίγουρα πολύ λίγα, όμως η Sauber βρίσκεται σε κακή οικονομική κατάσταση και κανένας από τους δύο πιλότους δεν φέρνει σαν προίκα κάποιον μεγάλο χορηγό.

Εφέτος υπολογίζεται ότι θα μοιραστούν συνολικά οι οδηγοί της Formula 1 γύρω στα 160 εκατ. ευρώ. Το συγκεκριμένο ποσόν φαίνεται τεράστιο, όμως ισοδυναμεί με τις ετήσιες αποδοχές των τριών καλύτερα αμειβομένων ποδοσφαιριστών. Επίσης ο πιο καλοπληρωμένος αθλητής στον κόσμο, ο Αμερικανός μποξέρ Φλόιντ Μέιγουεδερ, εισπράττει περίπου 275 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

Και λίγα παίρνουν λοιπόν οι οδηγοί της Formula 1, αν συνυπολογίσουμε και την επικινδυνότητα του αθλήματος.

Οι ετήσιες αμοιβές των οδηγών της F1 για το 2016 (σε ευρώ)

Φερνάντο Αλόνσο - 36.500.000 (συμπεριλαμβανομένων των μπόνους)

Λιούις Χάμιλτον - 28.500.000

Σεμπάστιαν Φέτελ- 27.500.000

Nίκο Ρόσμπεργκ - 16.800.000

Τζένσον Μπάτον - 10.600.000

Kίμι Ραϊκόνεν - 6.400.000

Ντανιέλ Ρικιάρντο - 5.000.000

Φελίπε Μάσα - 4.000.000

Nίκο Χούλκενμπεργκ - 3.600.000

Βαλτέρι Μπότας - 3.000.000

Ρομέιν Γκρόσγιαν – 2.900.000

Σέρτζιο Πέρεθ – 2.900.000

Παστόρ Μαλντονάντο – 2.900.000

Ντανιίλ Κβίατ- 680.000

Mαξ Φερστάπεν - 450.000 (σύμβαση με Red Bull)

Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ - 340.000

Φελίπε Νασρ - 170.000

Mάρκους Ερικσον - 170.000