«Ψήνεται» το νέο Opel Astra Sports Tourer

Λίγο πριν την κυκλοφορία του στην αγορά, το Opel Astra Sports Tourer μπήκε στο φούρνο για να δέσουν τα υλικά και να ολοκληρωθεί το αποτέλεσμα. 

«Ψήνεται» το νέο Opel Astra Sports Tourer

O «κλιματικός θάλαμος» δεν είναι ακριβώς φούρνος αλλά λειτουργεί ως τέτοιος και το νέο Opel Astra Sports Tourer δεν είναι σίγουρα κέικ αλλά υπόκειται στη βάσανο του «ψησίματος». Λίγο πριν πάρει το δρόμο για τη γραμμή παραγωγής, το νέο μοντέλο περνά από το εργαστήριο δοκιμών θερμοκρασιακού κύκλου ώστε οι τεχνικοί της γερμανικής εταιρείας να βεβαιωθούν ότι τα πάντα θα συνεχίσουν να λειτουργούν σωστά, ακόμα και στις πιο ακραίες θερμοκρασίες περιβάλλοντος. Μέσα στον «κλιματικό θάλαμο», το νέο μοντέλο της Opel θα περάσει συνεχή θερμικά σοκ για δύο εβδομάδες. Για να αποδειχτεί ότι από πολικές έως τροπικές θερμοκρασίες και από συνθήκες απόλυτης υγρασίας έως ακραίας ξηρασίας όλα τα συστήματα θα λειτουργούν κανονικά, τίποτα δεν θα χάσει τη συνοχή του και τα πλαστικά και ελαστικά μέρη θα συνεχίσουν να έχουν τη μορφή και τη σωστή συναρμογή τους. Από ώρα σε ώρα και από μέρα σε μέρα, το Astra Sports Tourer υπομένει τεράστιες αλλαγές θερμοκρασίας και υγρασίας.

Οι θερμοκρασίες κυμαίνονται από τους -40 έως τους 60 βαθμούς κελσίου και το αυτοκίνητο οφείλει να λειτουργεί με ακρίβεια ελβετικού ρολογιού παρά το εύρος των… 100 βαθμών. Οι τεχνικοί της Opel ελέγχουν όλα τα συστήματα και παράλληλα αντλούν σημαντικά στοιχεία για τη λειτουργία του κλιματισμού και του συστήματος θέρμανσης, ώστε να επιτύχουν την ιδανική λειτουργία τους. Για παράδειγμα, σε πολική θερμοκρασία πόση ώρα χρειάζεται το σύστημα θέρμανσης να λειτουργήσει για να γίνει ανεκτή η θερμοκρασία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και, αντίστοιχα, πόση ώρα χρειάζεται ο κλιματισμός για να κατεβάσει τη θερμοκρασία από τους 60 ή τους 70 βαθμούς στους ανεκτούς 30;

Ο κλιματικός θάλαμος είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο στα χέρι των μηχανικών, καθώς μέσα σε λίγες ώρες προσομοιώνει συνθήκες περιβάλλοντος που για να βρεθούν θα πρέπει να καλυφθούν χιλιάδες χιλιόμετρα, να απασχοληθούν δεκάδες άνθρωποι και να επενδυθούν τεράστια ποσά. Επίσης μειώνει δραματικά το χρόνο εξέλιξης, καθώς μέσα σε διάστημα δύο μόλις εβδομάδων δίνει τεράστιο όγκο στοιχείων και πληροφοριών. Είναι έτσι και αυτός ένας σημαντικός κρίκος στη διαδικασία βελτίωσης της αξιοπιστίας και της πιστότητας λειτουργίας των σύγχρονων αυτοκινήτων, που είναι πραγματικά εντυπωσιακή σε σχέση τόσο με το παρελθόν, όσο και με την πολυπλοκότητα της τεχνολογίας που διαθέτουν.