Ο γιος του Porsche, το μοβ φερμουάρ και η Panamericana

Τι δώρο κάνεις στον γιο του ιδρυτή της Porsche για τα γενέθλιά του; Ένα ξεχωριστό πρωτότυπο με φουσκωτά φτερά, μοβ φερμουάρ και στοιχεία Coupe, Targa και Cabriolet!

Ο γιος του Porsche, το μοβ φερμουάρ και η Panamericana

Τσουφενχάουζεν, 1989. Ο Ferry Porsche γίνεται 80 χρονών και στην έδρα της εταιρείας σπαζοκεφαλιάζουν οι εργαζόμενοι για το δώρο, που θέλουν να κάνουν στον μοναχογιό του ιδρυτή της Porsche και δημιουργό της θρυλικής 356. Ο αρχισχεδιαστής Χαρμ Λαγκάι και ο τεχνικός διευθυντής της Porsche, Ούλριχ Μπετς, παίρνουν το πράσινο φως για να δημιουργήσουν ένα πολύ ξεχωριστό πρωτότυπο ως δώρο γενεθλίων. Όπως ανακοίνωσε με έμφαση ο Λαγκάι, «αυτά τα γενέθλια είναι μία μοναδική ευκαιρία, για να παρουσιάσουμε ένα όχημα, που αντιπροσωπεύει όλα, για τα οποία είμαστε περήφανοι ως κατασκευαστές σπορ αυτοκινήτων».

Κάπως έτσι γεννήθηκε μέσα σε μόλις έξι μήνες η Porsche Panamericana. Ένα κόμπακτ διθέσιο πρωτότυπο από συνθετικά υλικά, με ασυμβίβαστο χαρακτήρα, ογκώδη φτερά, πολύ φαρδιά ελαστικά με χαραγμένο το σήμα της εταιρείας στο πέλμα τους και με ένα μοβ φερμουάρ, για το άνοιγμα της υφασμάτινης κουκούλας. Το δώρο του μοναχογιού του Ferdinand Porsche ισορροπούσε σαν σύλληψη μεταξύ σπορ Coupe, Targa με σκληρή αφαιρούμενη οροφή και Cabriolet.

Η Panamericana αποτελούσε ταυτόχρονα μία «ιστορική κληρονομιά» από το παρελθόν της Porsche και ένα όραμα για το μέλλον της εταιρείας. Αναφερόταν στην θρυλική 911, εξελίσσοντας τις γραμμές της και συγχρόνως έδειχνε με τον τρόπο της, ότι το μέλλον της Porsche βρίσκεται στην κατηγορία των SUV, αν και η Cayenne δεν υπήρχε ούτε κατά διάνοια στα πλάνα της μάρκας. Ωστόσο, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, οι τεράστιοι τροχοί και η τετρακίνηση έβαζαν υποθήκη για το μέλλον, ασχέτως αν χρειάστηκε να περάσουν 13 χρόνια πριν αποκτήσει η γκάμα της Porsche ένα SUV.

Η πειραματική Panamericana βασιζόταν στην τετρακίνητη εκδοχή της Porsche 911 εκείνης της εποχής. Στο πίσω μέρος της είχε τοποθετηθεί ένας αερόψυκτος εξακύλινδρος κινητήρας μπόξερ 3,6 λίτρων με 250 ίππους, ενώ η μετάδοση της κίνησης γινόταν με ένα μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων.

Τα ογδοηκοστά γενέθλια του Ferry Porsche συνέπεσαν στις 19 Σεπτεμβρίου 1989 με τη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, όπου η εταιρεία από το Τσουφενχάουζεν παρουσίασε το δεύτερο πρωτότυπο της Panamericana. Το εντυπωσιακό μοντέλο αναδείχθηκε σε απόλυτο σταρ της έκθεσης, επισκιάζοντας σημαντικά αυτοκίνητα, όπως τα BMW 850i, Opel Calibra, Mazda MX-5 ή Citroen XM, που πραγματοποίησαν τις ίδιες ημέρες στις όχθες του ποταμού Μάιν την παγκόσμια πρεμιέρα τους.

Ο Λαγκάι αποκάλυψε αργότερα, ότι στο βάθος της καρδιάς του διατηρούσε την ελπίδα, ότι η ενθουσιώδης υποδοχή της Panamericana θα ωθούσε την Porsche, να προχωρήσει στην παραγωγή της, έστω και σε περιορισμένο αριθμό. Δυστυχώς, το λανσάρισμα του συναρπαστικού πρωτότυπου συνέπεσε σε μία εποχή μεγάλων οικονομικών δυσκολιών για την Porsche και έτσι κατέληξε το αυτοκίνητο στο Μουσείο της εταιρείας, όπου συνεχίζει να γοητεύει τους επισκέπτες.

Πάντως, ορισμένα σχεδιαστικά στοιχεία της Panamericana πέρασαν σε μοντέλα, που παρουσίασε αργότερα η Porsche, όπως για παράδειγμα ισχύει για τη γραμμή οροφής της 993 του 1993 και της Boxster του 1996. Να μην ξεχάσουμε επίσης το σχήμα της ουράς της, που το συναντούμε στις 911 των επόμενων γενεών!

Είναι και αυτός ένας τρόπος για να περάσεις στην αιωνιότητα.