Μία 47χρονη «αρχάρια» στο Ντακάρ.Tragic!

Πέτρος Πιτσίνης Πέτρος Πιτσίνης
Μία 47χρονη «αρχάρια» στο Ντακάρ.Tragic!
Δεν ήταν η κακιά ώρα! Το ατύχημα στον Πρόλογο του Ράλι Ντακάρ έχει πιθανότατα βαθύτερες αιτίες και θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί.

Όσοι ασχολούνται με τα μηχανοκίνητα σπορ γνωρίζουν πολύ καλά, ότι δεν μπορεί να αποκλειστεί ποτέ 100% η πιθανότητα του ατυχήματος. Διοργανωτές και αγωνιζόμενοι κάνουν ωστόσο τιτάνιες προσπάθειες, για να περιοριστούν αυτές οι πιθανότητες στο ελάχιστο και το έχουν πετύχει σε μεγάλο βαθμό, τόσο στα ράλι όσο και στη Formula 1.

Δεν χρειάζεται όμως να είσαι ειδικός, για να αντιληφθείς, ότι το ατύχημα με τους τρεις σοβαρούς τραυματισμούς θεατών στον Πρόλογο του εφετινού Ράλι Ντακάρ, δεν ήταν αναπόφευκτο. Στο σχετικό βίντεο βλέπουμε, ότι το Mini με οδηγό την Κινέζα Γκούο Μεϊλίνγκ φεύγει ανεξήγητα από την ευθεία, σπάει το προστατευτικό πλέγμα, χτυπάει πάνω σε δύο άλλα σταθμευμένα οχήματα και πέφτει πάνω στους θεατές. Αν μάλιστα δεν είχε μειωθεί η ορμή του Mini από τη σύγκρουσή του με τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα, θα είχαν χαθεί πιθανότατα ζωές.

Οι διοργανωτές ερευνούν το συμβάν και μέχρι τώρα δεν έχουν ανακοινώσει, αν οφείλεται σε οδηγικό λάθος ή σε κάποιο τεχνικό πρόβλημα του Mini. Εφόσον επαληθευτεί το πρώτο –και πιθανότερο- σενάριο, τότε τίθεται θέμα με κάποιες επιλογές οδηγών για ένα τόσο επικίνδυνο ράλι, στο οποίο έχουν χάσει από το 1978 τη ζωή τους 66 οδηγοί, θεατές και δημοσιογράφοι! Η 47χρονη Κινέζα οδηγός του Mini της γερμανικής ομάδας X-raid διέθετε εμπειρία κυρίως από αγώνες Quad (τις γνωστές μας γουρούνες) και συμμετείχε για πρώτη φορά στο απαιτητικό και γεμάτο παγίδες Ράλι Ντακάρ, ενώ για τον συνοδηγό της ήταν η τρίτη συμμετοχή.

Η ηλικία προβληματίζει σίγουρα για μία νεοφώτιστη, το ίδιο και η απειρία της για έναν αγώνα πολύ ειδικών συνθηκών. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με το γεγονός, ότι το ατύχημα συνέβη σε μία –φαινομενικά τουλάχιστον- ακίνδυνη ευθεία, προκαλούν ερωτήματα σχετικά με τις ικανότητες της Γκούο Μεϊλίνγκ, να αντεπεξέλθει σε έναν τέτοιο αγώνα. Έναν αγώνα, που θα ήταν σωστότερο να μην τον χαρακτηρίζαμε απλά «μαραθώνιο», αλλά «παρατεταμένης ταχύτητας για χιλιάδες χιλιόμετρα» και με τον κίνδυνο να παραμονεύει σε κάθε μέτρο.

Οι φίλοι των μηχανοκίνητων σπορ ευχόμαστε στους τραυματίες του Ράλι Ντακάρ να επιστρέψουν υγιείς σπίτια τους και να μην χαθεί ούτε μία ζωή σε αγώνες αυτοκινήτων και μoτοσικλετών το 2016.

Καλή Χρονιά!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Πέτρος Πιτσίνης
Πέτρος Πιτσίνης