Η ΒΜW στη νέα εποχή

Με το i Vision Future η BMW μας δείχνει πως θα είναι το εσωτερικό των αυτοκινήτων όταν αυτά θα κινούνται μόνα τους και θα επικοινωνούν μεταξύ τους. 

Η ΒΜW στη νέα εποχή

Η μεγαλύτερη έκθεση καταναλωτικών ηλεκτρονικών στον κόσμο, η CES, που πραγματοποιείται στο Λας Βέγκας των ΗΠΑ άνοιξε μόλις τις πύλες της στο κοινό και θα διαρκέσει έως τις 9 Ιανουαρίου. Στην έκθεση αυτή δεν είναι μόνο οι κολοσσοί της ψηφιακής τεχνολογίας που δίνουν δυναμικό παρόν αλλά και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων που τα τελευταία χρόνια επιλέγουν τη συγκεκριμένα έκθεση για να προβάλλουν τις εξελίξεις στο πεδίο των ψηφιακών εφαρμογών στα διάφορα μοντέλα τους.

Η BMW, με το πρωτότυπο i Vision Future, μας δείχνει πως εννοεί πρακτικά την ενσωμάτωση όλων των δυνατοτήτων διασύνδεσης, επικοινωνίας και αυτόνομης οδήγησης στα μελλοντικά της μοντέλα. Ως βάση έχει επιλέξει μια παλαιότερη πρωτότυπη υλοποίηση, το i8 Spyder, από την οποία μάλιστα, για την περίσταση, έχει αφαιρέσει τις πόρτες. Στην προκειμένη περίπτωση ωστόσο δεν είναι το ίδιο το αυτοκίνητο που έχει σημασία, αλλά το εσωτερικό του. Άλλωστε η BMW ήταν από τις πρώτες εταιρείες παγκοσμίως που εξέλιξε ένα πλαίσιο ειδικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αυτό των i3 και i8, ενώ παράλληλα τα έβγαλε και στην παραγωγή.

Εντός λοιπόν του i Vision Future έχει αναπτυχθεί μια νέα τεχνολογία επικοινωνίας οδηγού – αυτοκινήτου που βασίζεται σε οθόνες αφής, εντολές με κίνηση των χεριών και φωνητικές εντολές. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μια πλειάδα οθονών και μια νέα γενιά συστήματος προβολής πληροφοριών στο παρμπρίζ (head-up display) για να έχει πάντα την απαραίτητη πληροφόρηση. Μέσω του συστήματος AirTouch ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να δίνει εντολές μέσω κινήσεων των χεριών και στις τρεις διαστάσεις, παράλληλα με τις φωνητικές εντολές και την αφή του touch pad στο κέντρο του τιμονιού. Στις οθόνες που είναι τοποθετημένες τόσο εμπρός από τον οδηγό όσο και στο κέντρο, οι πληροφορίες εμφανίζονται με «βάθος πεδίου» τέτοιο, ώστε να είναι πάντα πολύ άμεσα ορατές από τον οδηγό.

Το πρωτότυπο i Vision Future οδηγείται μέσω τριών διαφορετικών προγραμμάτων, του Pure Drive στο οποίο τον απόλυτο έλεγχο έχει ο οδηγός, του Assist όπου όλα τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης είναι ενεργά και το Auto, όπου πλέον ο οδηγός χαλαρώνει και το όχημα κινείται αυτόνομα. Εκτός από τα παραπάνω, το i Vision Future έχει τη δυνατότητα της απρόσκοπτης επικοινωνίας με το internet και μέσω αυτού και διαφόρων εφαρμογών της BMW, μπορεί να προτείνει βέλτιστες διαδρομές, να διαχειρίζεται ιδανικά την υπολειπόμενη ενέργεια των μπαταριών και φυσικά να επικοινωνεί με τον οδηγό του ακόμα και αν αυτός βρίσκεται μακριά από το όχημα.

Αν όλα αυτά σας φαντάζουν πολύ προχωρημένα για να είναι αληθινά, υπενθυμίζουμε ότι ένα μεγάλο μέρος των ψηφιακών δυνατοτήτων του πρωτότυπου i Vision Future έχουν ήδη ενσωματωθεί στη νέα σειρά 7, όπως το gesture control που επιτρέπει το χειρισμό λειτουργιών του αυτοκινήτου με μόνη την κίνηση του χεριού και η δυνατότητα πλήρως αυτόνομης στάθμευσης, ακόμα και με τον οδηγό… εκτός του αυτοκινήτου.