Το μεγαλύτερο μυστικό της Apple

Ο αμερικανικός κολοσσός επιχαίρει γιατί καλύπτει με μυστικότητα επιπέδου… CIA το πρόγραμμα εξέλιξης δικού της αυτοκινήτου. 

Το μεγαλύτερο μυστικό της Apple

Ο Τιμ Κουκ είναι ο άνθρωπος που ανέλαβε τα ηνία της Apple μετά το θάνατο του ιδιοφυούς ιδρυτή της, του Στηβ Τζόμπς. Απ’ ότι φαίνεται, μάλιστα, είναι το ίδιο ικανός στο χειρισμό ευαίσθητων για την εταιρεία του θεμάτων, καθώς μέχρι σήμερα έχει καταφέρει να κρατήσει μακριά από τη δημοσιότητα το πρόγραμμα εξέλιξης αυτοκινήτου από την Apple. Όπως δήλωσε σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφου κατά τη διάρκεια συνέντευξής του στο αμερικανικό κανάλι CBS, «ένα από τα μεγαλύτερα κατορθώματα της Apple, είναι πως πιθανόν να έχουμε μεγαλύτερη μυστικότητα και από την CIA».

Φυσικά δεν είναι μυστικό ότι ο αμερικανικός κολοσσός πληροφορικής και καταναλωτικών ηλεκτρονικών έχει εδώ και χρόνια σε εξέλιξη ένα πρόγραμμα για την ανάπτυξη αυτόνομα κινούμενων αυτοκινήτων, το οποίο ωστόσο δικαιολογείται ως αναγκαιότητα για την εξέλιξη του σχετικού λογισμικού. Ταυτόχρονα υπάρχουν πληροφορίες για το project Titan, που αναφέρεται στην εξέλιξη ενός ημι αυτόνομα κινούμενου πλήρως ηλεκτρικού αυτοκινήτου, το οποίο θα παρουσιαστεί το 2019. Μάλιστα, ως ένα γνήσιο προϊόν εταιρείας πληροφορικής, το αυτοκίνητο της Apple θα μπορεί να αναβαθμιστεί σε πλήρως αυτόνομο όταν το νομικό πλαίσιο της κάθε χώρας και η ανάπτυξη σχετικών υποδομών στους δρόμους το επιτρέψουν.

Σίγουρα από την εταιρεία που κατασκεύασε το iMac, το iPod και το iPhone δεν περιμένει κανείς κάτι λιγότερο φουτουριστικό και πρωτοποριακό από το μοντέλο των εικόνων, που είναι μια ψηφιακή απεικόνιση του αυτοκινήτου που ακούμε πως αναπτύσσεται εντός του project Titan. Το ζήτημα είναι πως η Apple έχει ρευστότητα εκατοντάδων δις δολαρίων (203 συγκεκριμένα τον Ιούλιο του 2015), που σημαίνει ότι οποιαδήποτε στιγμή το επιθυμεί μπορεί να επενδύσει για να κατασκευάσει όχι μόνο αυτοκίνητα αλλά επίσης τρένα, αεροπλάνα, καράβια και οτιδήποτε άλλο επιθυμεί.

Επίσης δεν είναι τυχαίο που διαλέγει τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή να ασχοληθεί με την βιομηχανία του αυτοκινήτου, καθώς αυτή βρίσκεται σε μια φάση μεγάλης αλλαγής και «ψηφιοποίησης». Η αγορά όμως δεν είναι ακόμα ώριμη ώστε να στηρίξει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, γι’ αυτό και η Apple εξελίσσει, μαθαίνει και περιμένει στη γωνία, για να πιάσει όλους τους άλλους κατασκευαστές στον ύπνο, όπως έχει συνηθίσει να κάνει χρόνια τώρα αρχικά με τους υπολογιστές και στη συνέχεια με τα καταναλωτικά ηλεκτρονικά. Το βέβαιο είναι πως το μέλλον της ανήκει.