Το πάνω – κάτω των πωλήσεων

Ασθενή με Πάρκινσον θυμίζουν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων μήνα με το μήνα, χάρη στις συνεχείς αυξομειώσεις τους. 

Το πάνω – κάτω των πωλήσεων

Αύξηση, μείωση, αύξηση και πάλι μείωση: αυτή είναι η εικόνα της αγοράς μήνα με το μήνα το 2015 που ξεκίνησε ελπιδοφόρα αλλά συνολικά διατηρείται στα ίδιο, πολύ χαμηλό επίπεδο του 2014. Ιούλιος και Οκτώβριος ήταν πτωτικοί, Σεπτέμβριος και Αύγουστος ανοδικοί για να θυμηθούμε μόνο τους πιο πρόσφατους. Οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον προηγούμενο μήνα είχαν μια αύξηση 17,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο του 2014, στο σύνολο των μηνών όμως (Ιανουάριος – Νοέμβριος) η αύξηση περιορίζεται στο μόλις 6,4%. Πιο συγκεκριμένα, το συγκεκριμένο διάστημα του 2014 ταξινομήθηκαν 64.831 καινούρια αυτοκίνητα και του 2015 68.989. Για να έχετε μια πιο συνολική εικόνα, από το μέσο όρο πωλήσεων κατά τα έτη 2000 – 2009, σήμερα η αγορά βρίσκεται 73,2% χαμηλότερα.

Κατά τα άλλα το μήνα Νοέμβριο τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις απέσπασε η Toyota με 982 ταξινομήσεις και μερίδιο αγοράς 16,8% που είναι παρά κάτι το διπλάσιο της δεύτερης εταιρείας, της Opel, που ταξινόμησε 555 αυτοκίνητα με μερίδιο αγοράς 9,5%. Την πρώτη δεκάδα έκλεισαν οι VW, Nissan, Peugeot, Suzuki, Citroen, Fiat, Ford και BMW. Εντυπωσιακή είναι η πορεία της Volvo με 208 ταξινομήσεις το Νοέμβριο και μερίδιο αγοράς 3,6%. Ένα από τα παράδοξα της ελληνικής αγοράς είναι ότι μάρκες με premium και κατά βάση ακριβά μοντέλα, όπως οι Audi, Mercedes, BMW και Volvo βρέθηκαν σημαντικά ψηλότερα σε πωλήσεις και μερίδιο αγοράς από τις Hyundai, Seat και Renault για να αναφέρουμε λίγες μόνο από τις πιο μαζικές μάρκες.