Ερχεται η πρώτη ηλεκτρική Porsche

Η Porsche ανακοίνωσε επίσημα την παραγωγή ενός ηλεκτρικού σεντάν με 500 χιλιόμετρα αυτονομία, αλλά και επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,5’’, που θα έχει κομβική σημασία στη μελλοντική πορεία της μάρκας.

Ερχεται η πρώτη ηλεκτρική Porsche

Το αντίπαλον δέος του Tesla Model S σχεδιάζει να λανσάρει η Porsche με την ηλεκτροκίνητη Mission E, την οποία σκοπεύει να βάλει στην παραγωγή, έως το τέλος της δεκαετίας. Το εντυπωσιακό σεντάν των 600 ίππων υιοθετεί σχεδιαστικά στοιχεία από το υβριδικό hypercar, την 918 Spyder, αλλά και από την τετράθυρη Panamera. Το αμάξωμα έχει ύψος μόλις 1.300 χιλιοστά και είναι κατασκευασμένο από έναν συνδυασμό υλικών, που περιλαμβάνει αλουμίνιο, ατσάλι και ανθρακόνημα. Μπορεί με την πρώτη ματιά να μην φαίνεται, όμως η Mission E είναι τετράθυρη, με τις πίσω πόρτες να ανοίγουν σε αντίθετη φορά από τις εμπρός.

Ένα ηλεκτρικό σύστημα 800 Volt πρόκειται να αναλάβει την κίνηση του φουτουριστικού αυτοκινήτου, το οποίο αποτελείται από δύο ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες και μια μπαταρία και κατανέμει την ισχύ και στους τέσσερις τροχούς. Σύμφωνα πάντα με την Porsche, το εν λόγω ηλεκτρικό σύστημα είναι δύο φορές πιο δυνατό από οποιοδήποτε άλλο έχει παρουσιαστεί έως σήμερα. Τα 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνονται σε 3,5 δευτερόλεπτα, οπότε μιλάμε για μία γνήσια Porsche με έμφαση στις σπορ επιδόσεις. Κάτι που ισχύει και για την οδική συμπεριφορά, με την εταιρεία να τοποθετεί σύστημα Torque Vectoring για καλύτερη κατανομή της ενέργειας στους τροχούς ανάλογα με τα επίπεδα πρόσφυσης.

Η Mission E είναι όμως κυριολεκτικά άπιαστη στην αυτονομία και στην ταχύτητα φόρτισης των μπαταριών της. Συγκεκριμένα, μπορεί να διανύσει με μία μόνο φόρτιση έως και 500 χιλιόμετρα, ενώ όταν εξαντλείται η ενέργεια, θα μπορεί να αναπληρώσει το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας μέσα σε μόλις 15 λεπτά χάρη στο σύστημα «Porsche Turbo Charge». Αυτό θα γίνεται από την θύρα των 800 Volt, που κρύβεται στο αριστερό, εμπρός φτερό του αμαξώματος.

Στο εσωτερικό με τη σύγχρονη σχεδίαση υιοθετείται η τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Η οθόνη που υπάρχει κατά μήκος του ταμπλό έχει την δυνατότητα προβολής τρισδιάστατων απεικονίσεων σε διάφορες εφαρμογές, όπως τηςς πλοήγησης, των συστημάτων ψυχαγωγίας ή του συστήματος κλιματισμού, ενώ μια κάμερα παρακολουθεί συνεχώς τις κινήσεις του οδηγού. Αυτή δίνει την δυνατότητα στον τελευταίο να χειρίζεται τα προαναφερθέντα συστήματα, χωρίς να αποσπάται η προσοχή του από τον δρόμο, κάνοντας απλά τις ανάλογες χειρονομίες.

Porsche Mission E concept revealed at Frankfurt IAA 2015