Μένει Φινλανδία και τρία αυτοκίνητα η Toyota

Νίκος Τσιώκος
Μένει Φινλανδία και τρία αυτοκίνητα η Toyota
Η Toyota θα διατηρήσει τη βάση της στη Φινλανδία για το 2016, πριν μεταβεί άλλου για το 2017, όταν θα επιστρέψει στο WRC, ενώ γίνονται σκέψεις για τρία αυτοκίνητα, σύμφωνα με τον Τόμι Μάκινεν.

Μετά από απουσία 17 ετών, η Toyota θα επιστρέψει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι το 2017. Η ιαπωνική μάρκα επέλεξε την παραγωγή ενός Yaris στις προδιαγραφές του WRC, με τη δουλειά να έχει ήδη ξεκινήσει. Μάλιστα, για το 2016 θα διατηρήσει τη βάση της στη Φινλανδία πριν πάει κάπου αλλού για τη μεθεπόμενη χρονιά, όπως αποκάλυψε ο Τόμι Μάκινεν.

Ο άλλοτε οδηγός των Nissan, Mitsubishi, Subaru τόνισε ότι δουλέυουν όλοι μαζί χέρι-χέρι σαν μία μεγάλη οικογένεια για να φτιάξουν μία επαγγελματική ομάδα. «Είμαστε χαρούμενοι που τρέχουμε αυτό το πρότζεκτ σε μία χώρα, στην οποία τα Ράλι είναι εθνικό σπορ και γνήσια πηγή υπερηφάνειας.

Ωστόσο, κοιτάμε διάφορες επιλογές για μία εργοστασιακή ομάδα και αυτό απαιτεί εγκαταστάσεις για το 2017. Ψάχνουμε για ανθρώπους, που είναι έτοιμοι να δουλέψουν σκληρά σε αυτό το πρότζεκτ και να μπουν σε μία ομάδα που δουλεύει σαν μία μεγάλη οικογένεια. Δουλεύουμε όλοι μαζί χέρι-χέρι.

Αναζητούμε ανθρώπους με δυνατούς χαρακτήρες, που παράλληλα θα ταιριάξουν στην ομάδα. Μπορεί να φαίνεται δύσκολο, δεδομένου του λίγου χρόνου που υπάρχει. Έχουμε δουλέψει σκληρά για να φτιάξουμε μία επαγγελματική ομάδα. Έχουμε ακόμα πολλή δουλειά να κάνουμε, αλλά είμαστε παραπάνω από έτοιμοι γι' αυτό.

Θέλω να έχουμε την ίδια αίσθηση που είχαμε με τη μικρή ομάδα της Mitsubishi. Δε χρειάζεται να έχεις το μεγαλύτερο μπάτζετ ή τη μεγαλύτερη ομάδα για να κερδίσεις. Το πιο σημαντικό είναι να χαλαρώσεις, να απολαύσεις την εμπειρία και να τη μοιραστείς με ανθρώπους που αισθάνονται το ίδιο», είπε, αρχικά.

Στη συνέχεια, τόνισε τις σκέψεις της Toyota να... κατέβει με τρία αυτοκίνητα αντί για δύο. «Είμαστε σε συζητήσεις με πολλούς οδηγούς για το 2017 έχοντας στο μυαλό ότι θα μπούμε τουλάχιστον με δύο αυτοκίνητα, αν όχι με τρία, στο πρωτάθλημα. Τώρα σχεδιάζουμε το αυτοκίνητο.

Η ομάδα μηχανικών και σχεδιαστών έχει δουλέψει ακούραστα για να είναι εντός προγράμματος και να εξελίξουν ένα αυτοκίνητο που θα κερδίζει. Οι δοκιμές θα ξεκινήσουν κατά τη διάρκεια της Άνοιξης του 2016. Ήδη υπέρχει ένα εκτενές πρόγραμμα για δοκιμές στη Φινλανδία και σε όλον τον κόσμο. Η TMG είναι συνεργάτης κλειδί για μας.

Είναι υπεύθυνη για τον σχεδιασμό και την παραγωγή του κινητήρα του Yaris WRC», πρόσθεσε ο Φινλανδός. Από εκεί και πέρα, αξίζει να σημειωθεί ότι ο Μάκινεν έχει δημιουργήσει μία ομάδα ανθρώπων, οι οποίοι έχουν μεγάλη εμπειρία από το WRC.

Πιο συγκεκριμένα, για τη θέση του αθλητικού διευθυντή επελέγη ο πρώην συνοδηγός του Μίκο Χίρβονεν, Γιάρμο Λέχτινεν, ενώ ο άλλοτε μηχανικός του Μάκινεν στη Subaru, Μίκαελ Ζότος προτιμήθηκε ως τεχνικός διευθυντής.

Επίσης, χρέη επικεφαλής σχεδιασμού ανέλαβε ο σχεδιαστής του Ford Focus RS για την M-Sport, Σίμον Κάριερ, επικεφαλής μηχανικών ο μηχανικός του Χίρβονεν στη Ford, Τομ Φάουλερ, και επικεφαλής ηλεκτρονικών ο μηχανικός αγώνων του Μάκινεν από το 2007 και μετά.

Τέλος, να σημειώσουμε ότι ο Μάκινεν ήταν στην ενεργό δράση από το 1987 μέχρι και το 2003, χρονικό διάστημα στο οποίο πανηγύρισε 24 νίκες και 4 τίτλους και μάλιστα σερί (από το 1996 μέχρι και το 1999), όλους με τη Mitsubishi.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!