Το... ταμείο της Pirelli για το Άμπου Ντάμπι (pics)

Νίκος Τσιώκος
Το... ταμείο της Pirelli για το Άμπου Ντάμπι (pics)
Τον απολογισμό του τελευταίου αγώνα της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι έκανε η Pirelli, με τον Πολ Χέμπερι να τονίζει ότι ήταν υπό έλεγχο η φθορά των ελαστικών και η πτώση απόδοσης.

Η φετινή σεζόν της Formula1 ολοκληρώθηκε στο Άμπου Ντάμπι, με την πλειοψηφία των πιλότων να πηγαίνουν σε στρατηγική δύο πιτ στοπ. Η Pirelli έκανε τον απολογισμό στη Γιας Μαρίνα, με τον αγωνιστικό διευθυντή της ιταλικής εταιρείας να τονίζει ότι ήταν υπό έλεγχο η φθορά των ελαστικών και η πτώση της απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης.

Αναλυτικά το δελτίο Τύπου της Pirelli

Ο ΟΔΗΓΟΣ ΤΗΣ MERCEDES NICO ROSBERG ΠΗΡΕ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΗ ΝΙΚΗ ΤΟΥ ΕΚΚΙΝΩΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ POLE.

ΔΥΟ ΑΛΛΑΓΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ. ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΛΑΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗΣ ΓΟΜΑΣ.

ΜΙΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΒΟΗΘΗΣΕ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΤΗΣ FERRARI, SEBASTIAN VETTEL ΝΑ ΦΤΑΣΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ 15η ΘΕΣΗ ΠΟΥ ΕΚΚΙΝΟΥΣΕ ΣΤΗΝ 4η ΘΕΣΗ ΣΤΟΝ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟ.

O οδηγός της Mercedes, Nico Rosberg κυριάρχησε στο GP του Άμπου Ντάμπι και πήρε την 3η του σερί νίκη εκκινώντας από την pole. Ο Γερμανός όπως και η συντριπτική πλειοψηφία των ανταγωνιστών του επέλεξε στρατηγική 2 αλλαγών με την αλληλουχία πολύ μαλακή/μαλακή/μαλακή γόμα. Ο Rosberg έμπαινε στα πιτ πριν από τον άλλο οδηγό της Mercedes Lewis Hamilton (σ.σ: ήταν σε πανομοιότυπη στρατηγική αλλά κράτησε παραπάνω το πρώτο σετ μαλακής γόμας) οπότε ήλεγχε τις τακτικές διατηρώντας το προβάδισμα στον αγώνα.

Αμφότερα τα μονοθέσια της Mercedes πιέστηκαν από τη Ferrari. Ο Kimi Raikkonen διατήρησε την 3η θέση που είχε στην εκκίνηση και ανέβηκε στο βάθρο ενώ ο Sebastian Vettel ακολούθησε μια εναλλακτική στρατηγική που του επέτρεψε να τερματίσει 4ος ενώ είχε εκκινήσει από την 15η θέση.

Ο Vettel έκανε τα δυο πρώτα μέρη του αγώνα με τη μαλακή γόμα κερδίζοντας αρκετές θέσεις στην πίστα καθώς όσοι είχαν την πολύ μαλακή γόμα σταμάτησαν νωρίτερα. Ο ίδιος έβαλε την πολύ μαλακή γόμα στους τελευταίους 16 γύρους. Τότε η πίστα είχε χαμηλότερη θερμοκρασία ενώ και το μονοθέσιό του είχε μικρότερο βάρος καθώς λιγόστευαν τα καύσιμα. Ο οδηγός της Lotus, Romain Grosjean κατάφερε να βαθμολογηθεί εκκινώντας με την μαλακή γόμα.

Όλοι όσοι μπήκαν στη 10αδα το πέτυχαν με στρατηγική 2 πιτ στοπ. Η φθορά των ελαστικών και η πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης ήταν μέσα στα αναμενόμενα όρια. Ο Lewis Hamilton που προσπαθούσε να πάρει τη νίκη από τον teammate του Nico Rosberg έφτασε στο σημείο να ρωτήσει τους μηχανικούς του μέσω ασυρμάτου αν όντως χρειάζονταν δεύτερη αλλαγή ελαστικών. Την πραγματοποίησε τελικά αφότου συμπλήρωσε 30 γύρους με το πρώτο σετ μαλακής γόμας που έβαλε, αλλάζοντας την πολύ μαλακή γόμα που φορούσε από την εκκίνηση.

Απ’ όσους υιοθέτησαν στρατηγική 3 αλλαγών πιο ψηλά τερμάτισε ο Max Verstappen που δε βαθμολογήθηκε καθώς είχε παραμορφώσει ένα ελαστικό στην αρχή και μετά πήρε και ποινή.

Με το 1-2 που πέτυχαν οι οδηγοί της Mercedes κατέρριψαν ένα ακόμη ρεκόρ για λογαριασμό της πολύ πετυχημένης Γερμανικής ομάδας: Πλέον έχουν κερδίσει τους περισσότερους βαθμούς σε μια σεζόν F1.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery σχολίασε: «Ως είθισται ο αγώνας στο Άμπου Ντάμπι ήταν ένας αγώνας τακτικής. Ειδικά η Mercedes και ο νικητής Nico Rosberg εφάρμοσαν την τέλεια στρατηγική. Συγχαρητήρια σε όλη την ομάδα για μια χρονιά, όπου κυριάρχησαν – όσον αφορά στους βαθμούς – όπως κανείς ποτέ στην ιστορία της F1. Η φθορά των ελαστικών και η πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης ήταν ελεγχόμενες μολονότι χρησιμοποιήθηκαν οι δυο πιο μαλακές γόμες στην γκάμα μας.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να δοθούν κάποιες συναρπαστικές μάχες μέχρι το τέλος του αγώνα. Η σεζόν του 2016 ξεκινά τώρα και πιο συγκεκριμένα τις επόμενες 24 ώρες καθώς θα κάνουμε την Τρίτη ένα 12ωρο τεστ δοκιμών εξέλιξης κατά τη διάρκεια του οποίου θα αξιολογηθεί η πάρα πολύ μαλακή γόμα (ultra soft) αλλά και οι νέοι σκελετοί ελαστικών του 2016».

Ταχύτεροι γύροι στον αγώνα/ανά γόμα:

Πολύ μαλακή Μαλακή

Πρώτος Vet 1:44.550 Ham 1:44.517

Δεύτερος Alo 1:44.796 Rai 1:44.942

Τρίτος Ves 1:45.746 Ros 1:45.356

Περισσότεροι γύροι ανά γόμα

Mαλακή Nico Hulkenberg (31 γύροι)

Πολύ Μαλακή Roberto Merhi (28 γύροι)

Μετρητής αλήθειας:

Προβλέψαμε πως η στρατηγική δυο αλλαγών θα ήταν η καλύτερη επιλογή για τον αγώνα των 55 γύρων στο Άμπου Ντάμπι: Εκκίνηση με την πολύ μαλακή γόμα και μαλακή γόμα στον 10ο γύρο και στον 31ο γύρο. Ο Rosberg ακολούθησε αυτή τη στρατηγική και άλλαξε ελαστικά ακριβώς στους γύρους που είχαμε προβλέψει.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ PIT STOP

Νο Οδηγός Εκκίνηση Pit 1 Pit 2 Pit 3 Pit 4

6 ROS SSu Sn (10) Sn (31)

44 HAM SSu Sn (11) Sn (41)

7 RAI SSu Sn (10) Sn (32)

5 VET Sn Sn (23) SSn (39)

11 PER SSu Sn (6) Sn (27)

3 RIC SSu Sn (6) Sn (26)

27 HUL SSu Sn (7) Sn (24)

19 MAS SSu Sn (6) Sn (26)

8 GRO Sn Sn (23) SSn (43)

26 KVY SSu Sn (5) Sn (25)

55 SAI SSu Sn (7) Sn (28)

22 BUT SSn Sn (8) Sn (27)

77 BOT SSu Sn (8) Sn (9) Su (29)

9 ERI Sn Sn (15) SSn (41)

12 NAS SSu Sn (4) Sn (26) SSn (44)

33 VES SSn Sn (8) Sn (20) SSu (38)

14 ALO SSn Sn (1) DT (8) Sn (17) SSn (47)

28 STE Sn SSn (23) SSn (33)

98 MER Sn SSn (24)

Η σειρά εκκίνησης περιέχει τα ελαστικά με τα οποία οι οδηγοί εκκίνησαν τον αγώνα

S = Μαλακή γόμα

SS = Πολύ μαλακή γόμα

n = Νέα γόμα

u = Μεταχειρισμένη γόμα

DT= Ποινή διέλευσης

Η τελευταία στήλη περιέχει το συνολικό αριθμό pit stop

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!