Levorg, ένα ορκισμένο Subaru

Πέτρος Πιτσίνης
Levorg, ένα ορκισμένο Subaru
Oδηγούμε το νέο στέισον βάγκον, που παραμένει πιστό στις παραδοσιακές αξίες της Subaru - δηλαδή στην τετρακίνηση και στους μπόξερ κινητήρες – παρά το ασυνήθιστο όνομα Levorg.

H Subaru λανσάρει τα νέα μοντέλα με το σταγονόμετρο, οπότε η πρόσκληση για ένα test drive του Levorg αποτελούσε από μόνη της μία…πρόκληση. Οδηγήσαμε το νέο Subaru Levorg (το όνομα προκύπτει από τις λέξεις ‘’legacy’’, ‘’revolution’’ και ‘’touring’’) από την Αθήνα μέχρι το Γαλαξίδι σε μία μεικτή διαδρομή, που περιελάμβανε αυτοκινητόδρομο, φιδίσιο επαρχιακό δίκτυο και λίγο πόλη. Οι εντυπώσεις που αποκομίσαμε ήταν θετικές, αν και η ελληνική αγορά τείνει να γίνει έως και απαγορευτική για μοντέλα με τιμές εκκίνησης άνω των 30.000 ευρώ και χωρίς ντιζελοκινητήρα στη γκάμα τους.

Είναι προφανές, ότι η Subaru κοιτάζει προς τη μεριά των ΗΠΑ, όπου καταλήγει περίπου το 50% της ετήσιας παραγωγής της και γνωρίζει μεγάλη επιτυχία με το μοναδικό συνδυασμό τετρακίνησης και μπόξερ κινητήρων. Για να μην υπάρξει πάντως καμία παρεξήγηση, ο υπετροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1,6 λίτρων του ιαπωνικού στέισον βάγκον είναι ένα διαμάντι με εντυπωσιακή λάμψη. Ο τετρακύλινδρος αποδίδει με τη βοήθεια turbo 170 ίππους, λειτουργεί βελούδινα και ανεβάζει στροφές σε χρόνο dt. Απλά λόγω προδιαγραφών και βάρους (το Levorg ζυγίζει 1.531 κιλά) αγγίζει η μέση εργοστασιακή κατανάλωση των 7,1 λίτρων τα όρια της ουτοπίας και θα πρέπει να υπολογίσετε –με συγκρατημένο δεξί πόδι – γύρω στα 9 με 10 λίτρα.

Από εκεί και μετά, κέφι να υπάρχει και μπορείτε να την ανεβάσετε ακόμη περισσότερο, αξιοποιώντας τις τεράστιες δυνατότητες του μοτέρ και του πλαισίου, όπως αποτυπώνονται και στις μετρήσεις των επιδόσεων (επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 8,9’’, τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα). Αυτό κάναμε βεβαίως και εμείς, κατόπιν μάλιστα «πρόσκλησης» της ίδιας της Subaru, η οποία χαρακτηρίζει το νέο μοντέλο της ως ‘’The Real Sports Tourer’’. Οι Ιάπωνες επιβεβαιώνονται σε γενικές γραμμές στην πράξη, καθώς το σπορ στέισον βάγκον τους πήγαινε τρένο στα στροφιλίκια του Παρνασσού και παρέσυρε κάποιους συναδέλφους στα δίχτυα της Αστυνομίας στο γνωστό μπλόκο στους Βωξίτες της Ιτέας. Ταυτόχρονα πρόβαλε και τον οικογενειακό χαρακτήρα του με ένα αποτελεσματικό φιλτράρισμα των κραδασμών, που εγγυάται άνετες μετακινήσεις εντός και εκτός πόλης.

Να επισημάνουμε, ότι στην άνεση οδήγησης συμβάλλει και το αυτόματο σαζμάν τύπου CVT με έξι προκαθορισμένες σχέσεις. Το Lineatronic, όπως το ονομάζει η Subaru, είναι μακράν το καλύτερο του είδους του και ταιριάζει απόλυτα στο Levorg, όταν κινείται σε σχετικά ήπιους ρυθμούς. Στην πίεση ωστόσο χάνεται λίγο ο συντονισμός μεταξύ κινητήρα και σαζμάν, παρατηρείται μία υστέρηση στην κατανομή της ισχύος στους τέσσερις τροχούς και γίνεται εντονότερος ο μηχανικός ήχος. Ίσως θα άξιζε λοιπόν η προσθήκη και ενός μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων στις δυνατότητες επιλογής, κάτι που δεν προβλέπεται τώρα.

Οι χώροι αποτελούν ένα σημαντικό όπλο του νέου Subaru, που μπορεί να φιλοξενήσει άνετα 4 έως 5 επιβάτες μαζί με έναν ικανοποιητικό αριθμό αποσκευών. Ο όγκος του χώρου φόρτωσης κυμαίνεται μεταξύ 522 και 1.466 λίτρων, άρα βρίσκεται πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας των lifestyle wagon, το κατώφλι φόρτωσης είναι χαμηλό και τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται με το πάτημα ενός διακόπτη. Ο σχεδιασμός του κόκπιτ ισορροπεί μεταξύ κλασικού και μοντέρνου (ξεχωρίσαμε τη μαύρη λάκα των επενδύσεων και το όμορφο τιμόνι), το φινίρισμα και η αρμολόγηση ήταν προσεγμένα και η ποιότητα των υλικών πολύ καλύτερη σε σχέση με άλλα μοντέλα της Subaru, αν και όχι 100% premium.

Εντυπωσιακός είναι και ο εξωτερικός σχεδιασμός του αμαξώματος με στοιχεία σπορ μοντέλου, όπως το κωνικό ρύγχος και οι προβολείς της μάσκας σε σχήμα γερακιού. Ταυτόχρονα το Levorg προβάλλει τα προσόντα ενός φίλου της οικογένειας με τη μεγάλη πέμπτη πόρτα του και ένα πρακτικό ντιζάιν, το οποίο προσφέρει – εκτός των άλλων – εξαιρετική ορατότητα προς όλες τις διευθύνσεις.

Η αγορά ενός Subaru ισοδυναμεί με την απόκτηση ενός πολύ ασφαλούς μοντέλου. Το Levorg επιβεβαιώνει αυτόν τον κανόνα χάρη στα υψηλότατα επίπεδα ενεργητικής, παθητικής και προληπτικής ασφάλειας. Για την πρώτη φροντίζουν το σύστημα τετρακίνησης και το σύστημα Active Torque Vectoring που βελτιώνει την κατευθυντικότητα στις στροφές. Για την παθητική ασφάλεια φροντίζουν η χρήση χάλυβα υψηλών αντοχών, οι επτά αερόσακοι και ο ένας για τα γόνατα του οδηγού και ο ειδικός σχεδιασμός της μάσκας, που είναι φιλικός προς τους πεζούς. Το πακέτο προληπτικής ασφάλειας εξαφανίζει τις νεκρές γωνίες στον καθρέφτη, προειδοποιεί για τις παρεκκλίσεις από τη λωρίδα κίνησης και ανιχνεύει τα οχήματα που πλησιάζουν, όταν κινείται το Levorg με όπισθεν. Επίσης με το σύστημα High Beam Assist γίνεται αυτόματα εναλλαγή μεταξύ μεσαίας και μεγάλης σκάλας των προβολέων χάρη σε μία κάμερα, ενσωματωμένη στον εσωτερικό καθρέφτη, που καταγράφει με ακρίβεια τα προπορευόμενα και τα επερχόμενα οχήματα.

Δυστυχώς το τίμημα της απόκτησης ενός Subaru Levorg είναι τσουχτερό, όσο και αν δικαιολογείται από τις υψηλές προδιαγραφές του αυτοκινήτου και τον πληρέστατο εξοπλισμό του. Οι τιμές ξεκινούν από 33.400 ευρώ και αν δεν καταργηθεί η απόσυρση, μειώνονται κατά 1.400 ευρώ, ενώ οι παραδόσεις των πρώτων αυτοκινήτων θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2016.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας, turbo, 1,6 λίτρων, μεγίστη ισχύς 170 ίπποι στις 4.800 σ.α.λ., μεγίστη ροπή στρέψης 250 Nm στις 1.800 σ.α.λ., μόνιμη τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων τύπου Lineatronic, μήκος/πλάτος/ύψος 4.690/1.780/1.485 χιλιοστά.

Επιδόσεις

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 8,9’’, τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 7,1 λίτρα αμόλυβδη ανά 100 χλμ., εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 159 έως 164 γρ. ανά χιλιόμετρο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!