Pirelli: «Δύο πιτ στοπ στο Άμπου Ντάμπι»

Νίκος Τσιώκος
Pirelli: «Δύο πιτ στοπ στο Άμπου Ντάμπι»
Ο Πολ Χέμπερι πιστεύει ότι θα δούμε στρατηγική δύο πιτ στοπ στο Άμπου Ντάμπι τονίζοντας ότι η διακύμανση της θερμοκρασίας στην πίστα, μετά τη δύση του ηλίου, θα παίξει ρόλο.

Τη μαλακή γόμα και την πολύ μαλακή γόμα έχει επιλέξει η Pirelli για το Γκραν Πρι του Άμπου Ντάμπι, με την ιταλική εταιρεία να προβάλει την προεπισκόπησή της με δελτίο Τύπου.

Σε αυτό συμπεριλαμβάνονται και δηλώσεις του Πολ Χέμπερι, ο οποίος κάνει λόγο για δύο πιτ στοπ τονίζοντας ότι η διακύμανση της θερμοκρασίας στην πίστα, μετά τη δύση του ηλίου, θα παίξει ρόλο στις στρατηγική.

Επίσης, γίνεται αναφορά στην ανεπίσημη έναρξη της νέας σεζόν, καθώς οι πιλότοι θα δοκιμάσουν στη Γιας Μαρίνα νέα σλικ ελαστικά και την πάρα πολύ μαλακή γόμα, που θα αποτελέσει τη νέα... άφιξη της Pirelli.

Αναλυτικά το δελτίο Τύπου της Pirelli

Η ΜΑΛΑΚΗ ΓΟΜΑ P ZERO YELLOW ΚΑΙ Η ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ ΓΟΜΑ P ZERO RED ΣΤΟΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΑΓΩΝΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

Η ΛΕΙΑ ΑΣΦΑΛΤΟΣ ΕΧΕΙ ΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΧΑΜΗΛΗ ΦΘΟΡΑ ΚΑΙ ΠΤΩΣΗ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΛΟΓΩ ΘΕΡΜΙΚΗΣ ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΗΣ

Η ΝΕΑ ΣΕΖΟΝ 2016 ΞΕΚΙΝΑ ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ ΜΕΤΑ ΤΟ GRAND PRIX ΤΟΥ ΑΜΠΟΥ ΝΤΑΜΠΙ: ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΘΑ ΔΟΚΙΜΑΣΟΥΝ ΝΕΟΥΣ ΣΚΕΛΕΤΟΥΣ ΣΛΙΚ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ ΓΟΜΑ

Το πρωτάθλημα του 2015 ολοκληρώνεται σ’ ένα μέρος που είναι ιδιαίτερα οικείο στην Pirelli: Η εντυπωσιακή Yas Marina Circuit στο Άμπου Ντάμπι έχει χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν για δοκιμές εξέλιξης, για την παρουσίαση των ελαστικών μας πριν το ξεκίνημα της σεζόν και για το πρώτο – παγκοσμίως – τεστ βρόχινων ελαστικών υπό το φως προβολέων.

Χάρη στη λεία άσφαλτο φέραμε τις δυο πιο μαλακές γόμες της γκάμας μας: Τη μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα που χρησιμοποιήθηκαν στο Μονακό, στην πιο αργή πίστα του πρωταθλήματος και σε άλλους τέσσερις αγώνες. Το Grand Prix του Άμπου Ντάμπι ξεκινά με τη δύση του ηλίου και ολοκληρώνεται το βράδυ.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια τάση μείωσης της θερμοκρασίας οδοστρώματος κατά τη διάρκεια του αγώνα. Συνεπώς η συμπεριφορά των ελαστικών είναι λίγο διαφορετική από το σύνηθες. Πρόκειται για μια ακόμη μεταβλητή στην εξίσωση που καλούνται να επιλύσουν οι ομάδες για να διαμορφώσουν τη στρατηγική τους.

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Όταν το σκέφτομαι μου φαίνεται απίστευτο πως ολοκληρώθηκε ήδη η σεζόν του 2015, έχω την αίσθηση πως έχει περάσει πολύ λιγότερο από ένας χρόνος από την προηγούμενη φορά που ήμασταν εδώ στο Άμπου Ντάμπι για τον τελευταίο αγώνα του 2014.

Καθώς αμφότερα τα πρωταθλήματα έχουν κριθεί οι ομάδες έχουν τη δυνατότητα να πιέσουν οριακά και η επιλογή ελαστικών που κάναμε για το Άμπου Ντάμπι τους θέτει μια ενδιαφέρουσα πρόκληση: Μολονότι η επιφάνεια οδοστρώματος είναι λεία τα ελαστικά πιέζονται σκληρά λόγω της χάραξης της πίστας.

Έτσι η διαχείριση των ελαστικών ειδικά στη φάση της επιτάχυνσης στην έξοδο των στροφών όπου είναι εύκολο να σπινάρεις τους πίσω τροχούς παίζει σπουδαίο ρόλο στην υλοποίηση της στρατηγικής. Ο συνδυασμός γομών που επιλέξαμε είναι ίδιος με πέρυσι και πιθανόν περιμένουμε έναν αγώνα με δύο αλλαγές ελαστικών.

Ρόλο θα παίξει η διακύμανση της θερμοκρασίας οδοστρώματος μετά τη δύση του ήλιου και αυτό ξεκάθαρα μπορεί να επηρεάσει τα ελαστικά και τη στρατηγική. Δυο μέρες μετά την καρό σημαία στο πρωτάθλημα του 2015 θα ξεκινήσουμε τις δοκιμές εξέλιξης για το πρωτάθλημα του 2016.

Υπάρχει ένα τεστ αποκλειστικά για ελαστικά την Τρίτη 1/12 από τις 09:00 έως τις 21:00. Εκεί θα συμμετέχουν όλες οι ομάδες μ’ ένα μονοθέσιο και θα δοκιμάσουν τους νέους σκελετούς για το 2016 και την νέα πάρα πολύ μαλακή γόμα (ultrasoft) που θα φέρει μωβ χρωματισμό στους αγώνες της νέας χρονιάς».

Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για τα ελαστικά:

H μείωση της θερμοκρασίας οδοστρώματος και αέρα κατά τη διάρκεια του αγώνα (σ.σ: εκκινεί στις 17:00 το απόγευμα τοπική ώρα) καθιστά την πίστα πιο γρήγορη όσο περνάει η ώρα. Αυτό ενισχύεται και από τη μείωση του βάρους λόγω της κατανάλωσης καυσίμου.

Όπως και στον προηγούμενο αγώνα στο Ιντερλάγος έτσι και στο Άμπου Ντάμπι η φορά της πίστας είναι αντίθετη μ’ αυτή των δεικτών του ρολογιού. Πρόκειται για μια σχετικά ασυνήθιστη κατάσταση που μπορεί μερικές φορές να δημιουργήσει προβλήματα στο μυϊκό σύστημα των οδηγών.

Το πρώτο μέρος της πίστας έχει μια αλληλουχία από γρήγορες καμπές που αυξάνουν τη θερμοκρασία της γόμας. Το ελαστικό ψύχεται στη μεγάλη ευθεία όπου τα μονοθέσια κινούνται με τέρμα γκάζι για περίπου 15 sec ενώ την ίδια στιγμή παράγουν αεροδυναμικό φορτίο ίσο περίπου με βάρος 800kg.

Η στρατηγική του νικητή και που κρίθηκε ο προηγούμενος αγώνας

Πέρυσι ο νικητής του αγώνα Lewis Hamilton χρησιμοποίησε στρατηγική 2 αλλαγών. Εκκίνησε στον αγώνα των 55 γύρων με την πολύ μαλακή γόμα, άλλαξε σε μαλακή στον 10ο και στον 31ο γύρο και 24 γύρους αργότερα πήρε τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή.

Αναμενόμενη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες:

1.0 – 1.2 δευτερόλεπτα ανά γύρο.

Η ομάδα της Pirelli επέλεξε τους αγωνιστικούς της αριθμούς:

#17, Ilaria Parolari, βοηθός Paul Hembery: «Σίγουρα είναι το 17 από όταν θυμάμαι τον εαυτό μου. Κάποιοι λένε ότι φέρνει κακοτυχία όμως αυτό δεν ισχύει για μένα».

Ποιον ακολουθούμε στο Twitter αυτή τη βδομάδα: @ΤheVijayMallya. Μ’ έναν αξιοθαύμαστο αριθμό followers που φτάνουν τα 4.48 εκατομμύρια. Ο επικεφαλής της Force India είναι πιο δημοφιλής στο Twitter από τον @Lewis Hamilton (3.06M) και το επίσημο λογαριασμό της F1 @F1 (1.68Μ). Αποφασίσαμε να τον ακολουθήσουμε για να δούμε πως εξηγείται αυτό…

Οι φετινές επιλογές ελαστικών:

Αγώνες P Zero Red P Zero Yellow P Zero White P Zero Orange

Αυστραλία Soft Medium

Μαλαισία Medium Hard

Κίνα Soft Medium

Μπαχρέιν Soft Medium

Ισπανία Medium Hard

Μονακό Supersoft Soft

Καναδάς Supersoft Soft

Αυστρία Supersoft Soft

Βρετανία Medium Hard

Ουγγαρία Soft Medium

Βέλγιο Soft Medium

Ιταλία Soft Medium

Σιγκαπούρη Supersoft Soft

Ιαπωνία Medium Hard

Ρωσία Supersoft Soft

ΗΠΑ Soft Medium

Μεξικό Sof Medium

Βραζιλία Soft Medium

Άμπου Ντάμπι Supersoft Soft

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!