Η αδικία της χρονιάς

Γιώργος Βαρίνος Γιώργος Βαρίνος
Η αδικία της χρονιάς
Το πιο σημαντικό γεγονός όλων των εποχών στους αγώνες μοτοσυκλέτας έγινε στον προηγούμενο αγώνα MotoGP στην Sepang της Μαλαισίας. Στα μάτια μερικών θεατών των αγώνων MotoGP αποκαθηλώθηκε από τον θρόνο του ο Ρόσι. Είναι έτσι όμως; Διαβάστε μερικές από τις σκέψεις μας.

Συμφωνώ απολύτως, πως αυτά που έγιναν στην Sepang στον προτελευταίο γύρο του πρωταθλήματος MotoGP, θα σημαδέψουν για πάντα τους αγώνες μοτοσυκλετών. Οι περισσότεροι ξέρουν πλέον πως η αντιπαράθεση μεταξύ του Mάρκεθ και του Ρόσι πέρασε από την συνέντευξη τύπου, (ο Ρόσι είπε πως ο Μάρκεθ βοηθά καλυμμένα τον Λορένθο) στην πίστα, με απαράδεκτα αποτελέσματα, για τον χαρακτήρα του Μάρκεθ, την αντιμετώπιση του από το Ρόσι, την αντιμετώπιση της αγωνιστικής ομάδας της Yamaha σε αυτά που έγιναν και την κρίση των αγωνοδικών και του Αλυτάρχη του αγώνα.

Υπάρχουν δύο εκδοχές γι' αυτά που έγιναν στον αγώνα. Αυτά που φάνηκαν να έγιναν και αυτά που έγιναν πραγματικά.

Το γεγονός είναι ένα. Πως ο Ρόσι θα ξεκινήσει από την τελευταία θέση στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στην Βαλένθια και θα είναι πολύ δύσκολο, αν όχι αδύνατον να βρεθεί σε θέση που θα του επιτρέψει να πάρει το πρωτάθλημα.

Ας δούμε λοιπόν τι είδαν (δίχως να εμβαθύνουν πολύ) οι περισσότεροι θεατές που δεν έχουν εμπειρία αγωνιστικής οδήγησης και των άγραφων νόμων που υπάρχουν στο άθλημα. Είδαν πως μετά από μια σειρά επικίνδυνων προσπεράσεων μεταξύ των Ρόσι-Μάρκεθ, ο Ρόσι στρίμωξε τον Μάρκεθ στο εξωτερικό μιας στροφής και με το πόδι του τον κλώτσησε και ο Μάρκεθ έπεσε και εγκατέλειψε. Μα έτσι έγινε; Όχι βέβαια.

Ας δούμε πραγματικά τι έγινε στον αγώνα.

Ο αγώνας ξεκίνησε με τεράστια ψυχολογική πίεση για τους Λορένθο και Ρόσι. Ο Λορένθο ήθελε πάσει θυσία την νίκη ή εν πάσει περιπτώσει να τερματίσει εμπρός από τον Ιταλό που προηγείται στο πρωτάθλημα και ο Ρόσι ήθελε να μην έχει απώλεια άλλων βαθμών ή έστω να περιορίσει στο ελάχιστο τις απώλειες. Ο άγνωστος Χ, πριν την εκκίνηση ήταν ο Μάρκεθ, ιδίως μετά τις κατηγορίες του Ρόσι πως βοηθά καλυμμένα τον συμπατριώτη του Λορένθο. Από τους πρώτους γύρους φάνηκε πως ο Μάρκεθ θα «έπαιζε» σημαντικό ρόλο ανάμεσα στην αντιπαράθεση των δύο εργοστασιακών αναβατών της Yamaha, Ρόσι και Λορένθο. Και σαν να μην έφτανε ο Μάρκεθ, και οι κριτές έκαναν λάθος σε έναν από τους πρώτους γύρους όταν ο Λορένθο πέρασε τον Ρόσι υπό καθεστώς κίτρινης σημαίας και δεν ενημέρωσαν αμέσως τον Λορένθο να επιστρέψει την θέση που πήρε από τον Ρόσι. Bέβαια αυτό ήταν ένα αμφιλεγόμενο γεγονός, γιατί ο Λορένθο από το τέλος του φρεναρίσματος στην ευθεία -πριν σηκωθεί η σημαία- είχε αποφασίσει να περάσει και σαφώς δεν είχε δει την σημαία, οπότε ίσως γι αυτό το λόγο η Yamaha, δεν έδωσε συνέχεια σε αυτή την κίνηση και άφησε να περάσει η προθεσμία δίχως ένσταση προς την οργάνωση, γιατί αφορούσε ένα συμβάν ανάμεσα στους δύο οδηγούς της. Ωστόσο, σίγουρα ο «Γιατρός» θα άρχιζε μέσα του να «φορτώνει» με αυτή την πρώτη ατυχία που συνέβη και έχασε μια θέση. Ελάχιστους γύρους αργότερα, με μια επίσης αμφιλεγόμενη κίνηση ο Μάρκεθ, άνοιξε την πορεία του σε μια στροφή της πίστας και επέτρεψε στον Λορένθο να περάσει και να τον αφήσει μάλιστα να πάρει και μια μικρή απόσταση ασφαλείας. Το δράμα κορυφωνόταν. O Mάρκεθ αντί να κυνηγήσει τον Λορένθο, έμεινε για να «φρενάρει» τον Ρόσι. Στην αρχή των συγκλονιστικών γύρων που θα ακολουθούσαν, ο Ρόσι προσπάθησε να περάσει γρήγορα τον Μάρκεθ και να απομακρυνθεί. Ο μικρός όμως όχι μόνο δεν έμεινε πίσω αλλά άρχισε να παίζει με τον Ρόσι, περνώντας τον επικίνδυνα κάθε φορά και εκνευρίζοντάς τον. Έγινε 1, 2, 3 φορές μέχρι που το κάθε προσπέρασμα του Μάρκεθ άρχιζε να γίνεται επικίνδυνο για τον Ρόσι. Ο ιταλός έχασε το μπροστινό μια φορά πλησιάζοντας μια πτώση και αφού συνήλθε και ξαναπέρασε τον Μάρκεθ, τον κοίταξε και σήκωσε το χέρι του στο στυλ... «αρκετά... κόψτο!». Ο Mάρκεθ δεν σταμάτησε το προβοκάρισμα και σε μιά ανοικτή δεξιά ο Ρόσι αποφάσισε να ανοιχτεί, να μην αφήσει χώρο στον ισπανό και σχεδόν να σταματήσει την μοτοσυκλέτα του κοιτάζοντάς τον με σημασία. Ο Μάρκεθ ενώ στιγμιαία φάνηκε να σταματά, στην συνέχεια επιτάχυνε, χτύπησε τον Ρόσι από πίσω στο πόδι του, αυτό έφυγε από τον μαρσπιέ και ο Ρόσι, σπρώχνοντας τον Μάρκεθ -που είχε πέσει πάνω του- ακούμπησε το τιμόνι του ισπανού και ο μικρός βρέθηκε στο έδαφος. Αυτό ήταν. Ο Αγώνας για τον θρασύτατο ισπανό είχε τελειώσει στον 13ο γύρο.

Η αλήθεια είναι, πως όλα έγιναν αστραπιαία. Οι σπορτκάστερς όλου του κόσμου ήταν μουδιασμένοι. Τι ήταν αυτό; Ο Ρόσι έσπρωξε με το πόδι τον Μάρκεθ; Ο Ρόσι έριξε επίτηδες τον Μάρκεθ; Τα ερωτήματα έπεφταν βροχή. Την ώρα του αγώνα οι γνώμες έδιναν και έπαιρναν. Κανείς δεν ήξερε ακριβώς τι έχει γίνει. Σε όλους φάνηκε αρχικά πως ο Ρόσι έσπρωξε τον Μάρκεθ. Ακολούθησαν μετά το τέλος του αγώνα οι εξηγήσεις στους αγωνοδίκες και η απόφαση που τιμωρούσε τον Ρόσι με 3 βαθμούς ποινής και άρα τον ανάγκαζε να ξεκινήσει στην Βαλένθια από το τέλος...

Την Δευτέρα έγιναν γνωστές οι δηλώσεις του Ρόσι που έλεγε πως δεν τον έσπρωξε αλλά πως με το χτύπημα του Μάρκεθ από πίσω, έφυγε το πόδι του από τον μαρσπιέ... Ακολούθησαν οι δηλώσεις του Πεδρόσα... «όταν ο εμπρός σου, ανοίγει την τροχιά του κλείνεις το γκάζι...» (εννοώντας πως δεν το ανοίγεις και πέφτεις πάνω του) ενώ πολύ ενδιαφέρουσες είναι οι δηλώσεις του Μάικλ Λάβερτυ που αναφέρει πως... «Ο Μαρκ έσπασε τον άγραφο νόμο του σπορ, πως πάντα σέβεσαι τη μάχη δύο άλλων οδηγών για το Πρωτάθλημα, όταν ΕΣΥ το έχεις ήδη μαθηματικά χάσει".

Εκεί ακριβώς βρίσκεται το θέμα. Ο Μάρκεθ αποφάσισε να πάρει μόνος του, πρωταγωνιστικό ρόλο στο πρωτάθλημα. Θα έχριζε πρωταθλητή εκείνον που εκείνος ήθελε. Και δεν ήθελε τον Ρόσι που τον θεωρούσε υπεύθυνο για δύο από τις πτώσεις του στην αρχή της χρονιάς. Ο Ρόσι από την άλλη πλευρά, δεν έχει κανέναν σύμμαχο. Εκ του αποτελέσματος ήταν λάθος η ανθρώπινη αντίδρασή του, να σταματήσει τον Μάρκεθ για να του πει «τι στο διάολο θες επιτέλους!» 'Επρεπε να ξέρει τι ήθελε ο Μάρκεθ. Να μην πάρει ο Ρόσι το πρωτάθλημα. Ήθελε και ρώτημα;

Ακόμα και οι κριτές ήταν σε δύσκολη θέση, η πλευρά Μάρκεθ ζητούσε την κεφαλή του Ρόσι επί πινάκι, ο Λορένθο ήθελε ο Ρόσι να μηδενιστεί αλλά και οι κριτές είχαν δει πως ο Μάρκεθ προβοκάριζε τον Ρόσι και η απόφασή τους σε μεγάλο βαθμό, ήταν θέμα politics. Δεν τιμώρησαν -λέει- τον Ρόσι για το πόδι (μα δεν είδαν το video σε αργή κίνηση; δεν είδαν πως την πτώση του, την προκάλεσε ο ίδιος ο Μάρκεθ;) αλλά γιατί άνοιξε την τροχιά του αναγκάζοντας τον συναθλητή του σε πτώση!

Από πότε τιμωρείται κάποιος γιατί μειώνει ταχύτητα ενώ βρίσκεται εμπρός από κάποιον άλλο...

Το σπορ ξεφτιλίστηκε. Ο Ρόσι ξεσκέπασε το κρυφό σχέδιο του Μάρκεθ και ο μικρός φλίπαρε. Οι κριτές εκβιάστηκαν από την εξέλιξη των γεγονότων. Η Ηonda θα πρέπει να είναι έξαλλη με τον ταλαντούχο (αυτό δεν σηκώνει αμφισβήτηση) οδηγό της, που κάνει τα δικά του και την οδηγεί σε μια αντιπαράθεση με την Yamaha (και κινδυνεύει να χάσει και από χορηγό την Repsol) ενώ ο ίδιος ο Ρόσι βλέπει τις ελπίδες του να εξανεμίζονται και απλώς να ελπίζει σε ένα θαύμα. Τι κρίμα για το MotoGP... Tι γεύση αηδίας (και αδικίας) έχουμε όλοι πλέον οι πραγματικοί εραστές αυτού του τόσο δύσκολου σπορ...

UPDATE

Και το δράμα συνεχίζεται με φήμες πως η Yamaha θα διακόψει μετά από όλα αυτά που έγιναν την συνεργασία με τον Λορένθο!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Γιώργος Βαρίνος
Γιώργος Βαρίνος