Ερωτας του Μαρκιόνε με τη GM

Πέτρος Πιτσίνης
Ερωτας του Μαρκιόνε με τη GM
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της FiatChrysler, Σέρτζιο Μαρκιόνε, θέλει να…αγκαλιάσει τη GM και να την πείσει, ότι ο γάμος μεταξύ των δύο ομίλων είναι αναγκαίος και…συμφέρει.
Σκληρό καρύδι αποδεικνύεται ο Σέρτζιο Μαρκιόνε, καθώς δεν το βάζει κάτω και επιμένει στη συγχώνευση της FCAutomobiles (Fiat Chrysler) με τη General Motors. O Ιταλοκαναδός δήλωσε χαρακτηριστικά στην εφημερίδα ‘’Automotive News’’, ότι «θα ήταν ανεύθυνο, αν δεν πίεζες τον παρτενέρ σου». Ο Μαρκιόνε απέκλεισε μία επιθετική εξαγορά και εξήγησε, ότι θα προχωρήσει με…τρυφερότητα, λέγοντας χαρακτηριστικά: «υπάρχουν διάφορες εκδοχές μίας αγκαλιάς. Μπορείς να αγκαλιάσεις κάποιον τρυφερά, μπορείς να τον αγκαλιάσεις δυνατά. Πάντα ξεκινά με σωματική επαφή». Το Νούμερο 1 του ιταλοαμερικανικού ομίλου έχει υπολογίσει όλες τις οικονομικές επιπτώσεις μίας συγχώνευσης της εταιρείας του με τη GM και το αποτέλεσμα ήταν τέτοιο, «ώστε να μην έχει το Διοικητικό μας Συμβούλιο καμία άλλη επιλογή, από την άσκηση πίεσης στη GM, να ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με εμάς». Ανώνυμες πηγές από την πλευρά της GM αναρωτήθηκαν ωστόσο στην ίδια εφημερίδα, «γιατί πρέπει να σώσουμε εμείς τη Fiat Chrysler;», θέλοντας να δείξουν με αυτόν τον τρόπο την αντίθεσή τους σε έναν τέτοιο γάμο. Ωστόσο για τον Μαρκιόνε μία τέτοια συγχώνευση δεν θα βελτίωνε απλά λίγο τα περιθώρια κερδοφορίας, αλλά θα άλλαζε δραματικά την αποδοτικότητα των δύο εταιρειών. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε αναλύοντας διεξοδικά κάθε προϊόν των δύο ομίλων, κάθε μονάδα παραγωγής τους, κάθε δραστηριότητά τους ανά περιοχή. Τα εν δυνάμει κέρδη θα ήταν σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της FCAutomobiles σημαντικά υψηλότερα από το άθροισμα των σημερινών κερδών των δύο πλευρών. Ο Μαρκιόνε δήλωσε απογοητευμένος από τη στάση των μάνατζερ της GM, υποστηρίζοντας ότι «δεν ακούν» και αποκάλυψε, ότι πρότεινε στους Αμερικανούς να τους αναλύσει τους υπολογισμούς του, όμως δεν έδειξαν ενδιαφέρον. Υπογράμμισε πάντως, ότι «οι αγορές δεν θα μπορέσουν να καταλάβουν, γιατί αρνείται η πλευρά της GM τη συζήτηση. Μπορούν να απορρίψουν τη συγχώνευση, όχι όμως τις διαπραγματεύσεις». Ο ικανότατος μάνατζερ υποστήριξε, ότι υπάρχουν και άλλοι υποψήφιοι εταίροι για μία συγχώνευση ή ακόμη και για την πώληση της FCAutomobiles, όμως κανένας από αυτούς δεν τον ενδιαφέρει, όσο η GM. Ο Μαρκιόνε υπολογίζει το EBITDA (κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) για τον ενιαίο όμιλο GM – FCA σε 30 δις δολάρια, δηλαδή περίπου 26,7 δις ευρώ, χωρίς να εξηγεί όμως, πώς προκύπτει αυτό το νούμερο. Η GM δεν θέλησε να κάνει κάποιο επίσημο σχόλιο, όμως το Δ.Σ. της εταιρείας παραμένει της άποψης, ότι είναι καλύτερο για την επιχείρηση, να συνεχίσει μόνη της.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!