Ελληνικό αυτοκίνητο. Δεν είναι ανέκδοτο...

Γιώργος Βαρίνος Γιώργος Βαρίνος
Ελληνικό αυτοκίνητο. Δεν είναι ανέκδοτο...
H Ελληνική Βιομηχανία οχημάτων είναι αυτή τη στιγμή ανύπαρκτη. Οι ανάγκες ωστόσο των Ενόπλων δυνάμεων, των ΔΕΚΟ αλλά και της τουριστικής υποδομής, αυξάνονται συνεχώς.

Η Ελλάδα των μνημονίων είναι μια απτή πραγματικότητα. Με την φορολογία στο 29% και την υποχρέωση της καταβολής στην Εφορία του 100% του φόρου της επόμενης χρονιάς, η ιδέα και μόνο σοβαρής επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα και μάλιστα σε κάποιο βαθμό sτart-up, αγγίζει τα όρια της επιστημονικής φαντασίας ή του μαζοχισμού. Επίσης στα προαπαιτούμενα των Θεσμών για το νέο δάνειο, συμπεριλήφθηκε και η μειώση των δαπανών των Ενόπλων δυνάμεων κατά 200.000.000€ για το 2016. Παράλληλα, αρκετοί Έλληνες παρακολουθούν με ενδιαφέρον την προσπάθεια της οικογένειας Κοντογούρη για την αναβίωση της πάλαι ποτέ κραταιάς NAMCO (National Motor Company) με το επαναλανσάρισμα του νέου Pony.

Η NAMCO αυτή τη στιγμή θέλει χρηματοδότηση, έμπειρο προσωπικό ώστε να ξεκινήσει η παραγωγή και άμεσες πωλήσεις. Πόσο άμεσες; Ακαριαίες. Ούτως ή άλλως δεν είναι σε θέση να «τοποθετηθεί» στην αγορά ως ένα ανταγωνιστικό προϊόν ακόμα και σε τιμή γύρω στις 6.500€. Θα υπάρχουν προβλήματα ποιότητας για αρκετούς μήνες, προβλήματα παράδοσης και γενικά πολλά προβλήματα ακόμα και αν όλα πάνε καλά. Και ας μην μιλήσουμε για τους φόρους... στην ακραία περίπτωση που θα έχει κέρδη...

Ωστόσο οι ανάγκες των Ενόπλων δυνάμεων σε ελαφρά μεταφορικά μέσα αυξάνονται συνεχώς καθώς τα υπάρχοντα συντηρούνται με «ενέσεις». Για αγορά νέων ούτε λόγος. Ενώ το ίδιο συμβαίνει στις ΔΕΚΟ, (ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ) ενώ πολλές άλλες υπηρεσίες θα μπορούσαν να υιοθετήσουν έναν νέο τύπο ελαφρών μεταφορικών μέσων, όπως τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, η Αστυνομία, η Πυροσβεστική, η Δασική υπηρεσία, οι Δήμοι όλης της χώρας (και ο κατάλογος δεν τελειώνει) αλλά... και οι εταιρείες ενοικιάσεων στα νησιά!

Μιλάμε για δεκάδες χιλιάδες μικρά επιβατηγά 4θέσια αυτοκίνητα, ελαφρά φορτηγά ή εντελώς σπαρτιάτικα οχήματα (σε στυλ Mini Moke) για κάθε χρήση.. σε κάθε χρώμα.

Aν υπολογίσουμε τις ανάγκες της χώρας σε ελαφρά οχήματα στα 20.000 τον χρόνο είναι προφανές πως ακόμα και να ήταν σε φουλ παραγωγή η NAMCO δεν θα μπορούσε παρά να προσφέρει το 1/2 ή 1/3 των αναγκών αφού η παραγωγική υποδομή υπολογίζεται (αισιόδοξα) στα 24 αυτοκίνητα την ημέρα. Εκτός αν...

Εκτός αν στην προσπάθεια εξοικονόμησης πόρων ώστε να αντιμετωπιστεί η μείωση των δαπανών των 200.000.000€, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας σε συνεργασία με την ΕΛΒΟ, αποκτήσει (απορροφήσει δεν μας ενδιαφέρει πως θα ονομαστεί) την NAMCO, (το εργοστάσιο, τις υποδομές, τα δικαιώματα του μοντέλου και τους λίγους έμπειρους ανθρώπους) και μπει σε παραγωγή το μικρό αυτοκινητάκι δίνοντας πνοή σε πολλές υπηρεσίες, γιατί παρά τα προβλήματα νεότητας, θα έχουν ένα στόλο καινούργιων οχημάτων, και δημιουργήσει μάλιστα και έσοδα καθώς θα μπορεί να το πουλά και στην ελεύθερη αγορά, αλλά και στις αγορές του εξωτερικού που έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον. Μάλιστα θα μπορούσε να γίνει μια συνεργασία με την επίσης ελληνική MLS, ώστε να ενσωματωθεί ένα tablet της ελληνικής εταιρείας μέσα στο αυτοκίνητο όπως συμβαίνει με την Tesla. Προχώ συμφωνώ, αλλά όχι αδύνατο.

Όλο αυτό θα εξασφαλίσει έσοδα στην ΕΛΒΟ, θα προσφέρει καινούργια αυτοκίνητα στις υπηρεσίες, θα γλυτώσει έξοδα συντήρησης του αρχαίου στόλου και θα μειώσει τις ανάγκες αγοράς νέων οχημάτων από το εξωτερικό (δηλαδή εισαγωγών...) όπου αυτό είναι αναγκαίο. Για εξοικονόμηση πόσων εκατομμυρίων ή πόσων δις; Δεν έχω ιδέα. Ας κάνει πρόσκληση το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας σε ένα Πανεπιστήμιο/Πολυτεχνείο να «τρέξει» το project απλά και μόνο σε θεωρητική βάση. Να δούμε πόσο θα κοστίσει, τι έσοδα θα φέρει σε ορίζοντα μιας δεκαετίας και πόσο κέρδος θα έχουν οι Ένοπλες Δυνάμεις και η ΕΛΒΟ από όλο αυτό το project.

Μπορούμε να αναλωνόμαστε όλοι σε αμπελοφιλοσοφίες, αλλά το προϊόν σκουριάζει στο εργοστάσιο της NAMCO, δίχως να δίδονται οι κατάλληλες άδειες και δίχως να υπάρχει δυνατότητα χρηματοδότησης. Μπουχτίσαμε από λόγια. Τώρα πρέπει να γίνουν έργα... Πάνο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Γιώργος Βαρίνος
Γιώργος Βαρίνος