Με το νέο Honda Jazz στη Γερμανία

Πέτρος Πιτσίνης
Με το νέο Honda Jazz στη Γερμανία
Το νέο Jazz «ακούγεται» πιο ευχάριστα, καθώς οι Ιάπωνες πάντρεψαν την παροιμιώδη πρακτικότητα του εσωτερικού με παιχνιδιάρικο ντιζάιν και με έναν νέο κινητήρα 102 ίππων.

Η Honda αποφάσισε να βάλει στο νέο Jazz περισσότερο συναίσθημα και να μην ποντάρει σχεδόν αποκλειστικά στις εσωτερικές αξίες του, όπως συνέβαινε μέχρι τώρα με το σημερινό μοντέλο. Πρώτο βήμα ήταν να προικίσει το κόμπακτ μοντέλο της με μία πολύ χαρακτηριστική μάσκα και ιδιαίτερου σχεδιασμού πίσω φωτιστικά. Δεύτερο βήμα ήταν να δημιουργήσει μέσα στον θάλαμο επιβατών ένα πιο οδηγοκεντρικό περιβάλλον, καθώς η κεντρική κονσόλα με την μεγάλη οθόνη αφής είναι ελαφρά στραμμένη προς την πλευρά του τιμονιού. Το τελευταίο είναι ελαφρά υπερφορτωμένο από μπουτόν και χειριστήρια, όμως αυτό οφείλεται και στην πληθώρα των λειτουργιών.

Εννοείται, ότι το νέο Jazz συμβαδίζει απόλυτα με τις απαιτήσεις των καιρών, που επιβάλλουν τα πολυσυστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με δυνατότητες συνδεσιμότητας με τα Smartphones και με τη χρήση διαφόρων εφαρμογών. Όλα αυτά μέσα σε ένα ποιοτικό και προσεγμένο περιβάλλον, καθώς έχει δοθεί μεγάλη έμφαση στην ποιότητα των υλικών και στο άψογο φινίρισμα.

Η μεταβλητότητα του εσωτερικού παραμένει ένα από τα πιο δυνατά όπλα του Honda Jazz νέας γενιάς, που υιοθετεί με τη σειρά του τα ιδιοφυή «Μαγικά Καθίσματα» ή «Magic Seats», όπως τα ονομάζουν οι Ιάπωνες. Οι οριζόντιες έδρες τους αναδιπλώνονται, όπως τα καθίσματα σε θέατρο ή κινηματογράφο, οπότε μπορείς να βολέψεις πίσω με ευκολία μία γλάστρα με ένα ψηλό φυτό. Ακόμη και στη «χειρότερη» εκδοχή ξεκινά ο όγκος του χώρου αποσκευών από τα 354 λίτρα, δηλαδή αυξήθηκε κατά 17 λίτρα σε σχέση με το απερχόμενο Jazz. Αν ρίξετε ωστόσο τις πλάτες των πίσω καθισμάτων, εκτοξεύεται η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ στα 1.314 λίτρα και δημιουργείται μία επιφάνεια φόρτωσης με μήκος 1,51 μ.

Δεν τελειώσαμε όμως με αυτά. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα αναδίπλωσης του καθίσματος του συνοδηγού, οπότε βολεύονται μέσα στο αμάξωμα των σχεδόν 4 μέτρων αντικείμενα μήκους έως 2,48 μ. Γενικά, οι επιβάτες του νέου Jazz έχουν κάθε λόγο να νιώθουν προνομιούχοι, αφού το ιαπωνικό μοντέλο διαθέτει μεγάλα παράθυρα για άπλετη ορατότητα, ενώ οι χώροι για τα γόνατα όσων καθίσουν πίσω έχουν μεγαλώσει κατά 65 χιλιοστά!

Στοχευμένες ήταν και οι παρεμβάσεις, που έγιναν για αναβάθμιση της οδηγικής αίσθησης. Τώρα πλέον νιώθεις το τιμόνι να αντιδρά αμεσότερα, ενώ οι ευρωπαϊκών προδιαγραφών αναρτήσεις με τις παχύτερες αντιστρεπτικές ράβδους, τα νέα αμορτισέρ και τα ελαφρύτερα μέρη φιλτράρουν πολύ αποτελεσματικότερα τους κραδασμούς. Όλα αυτά έκαναν πολύ ευχάριστη την πρώτη οδηγική επαφή μας με το νέο Honda Jazz στους γερμανικούς δρόμους γύρω από τη Φρανκφούρτη.

Σε αυτό συνέβαλε και ο νέος κινητήρας 1,3 λίτρων τεχνολογίας i-VTEC, ο οποίος αντικαθιστά τα μηχανικά σύνολα των 1,2 και 1,4 λίτρων. Ο νέος τετρακύλινδρος αποδίδει 102 ίππους, δεν διαθέτει αγωνιστικά γονίδια, επιτρέπει ωστόσο τις σβέλτες μετακινήσεις. Για να τις πετύχουμε, έπρεπε ωστόσο να κρατάμε αρκετά ψηλά τις στροφές του κινητήρα, που τον νιώθαμε κάπως αδύναμο κάτω από τις 3.000 σ.α.λ. Μία ματιά στα τεχνικά χαρακτηριστικά του μας κατατόπισε πλήρως, καθώς πετυχαίνει τη μέγιστη ροπή στρέψης των 123 Nm στις 5.000 σ.α.λ. Όποιος αποζητά πάντως μία δυναμικότερη αίσθηση, θα πρέπει να στραφεί προς τις εκδόσεις με το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων, καθώς οι αυτόματες με το σαζμάν τύπου CVT και τις επτά ταχύτητες απευθύνονται κυρίως στους οπαδούς της χαλαρής οδήγησης.

Το νέο Jazz θα έρθει στην Ελλάδα τον Οκτώβριο, σε δύο εκδόσεις Trend και Comfort, με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων αλλά και αυτόματο κιβώτιο CVT. Ο εξοπλισμός του θα περιλαμβάνει ανάλογα με την έκδοση κλιματισμό, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, το σύστημα πολυμέσων Honda Connect με οθόνη αφής επτά ιντσών και συνδεσιμότητα Mirror-Link με το Smartphone, και τις άλλες συσκευές bluetooth. Άγνωστες παραμένουν ακόμη οι τιμές, που θα ανακοινωθούν κατά το λανσάρισμα του «έξυπνου» ιαπωνικού μίνι στην Ελλάδα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!