Το μέλλον της Seat

Γιώργος Βαρίνος
Το μέλλον της Seat
Στο τεχνικό κέντρο της που φέτος γιορτάζει τα 40 χρόνια λειτουργίας του, δημιουργείται το μέλλον της Seat.

Εννιακόσιοι τεχνικοί οι οποίοι έως το τέλος του 2015 θα έχουν ξεπεράσει τους χίλιους, 200.000 τ.μ. σύγχρονων εγκαταστάσεων και υπολογιστικά συστήματα αιχμής, είναι τα κύρια στοιχεία του τεχνικού κέντρου της Seat (CTS) το οποίο δημιουργήθηκε το 1975 και στο οποίο δημιουργείται το μέλλον της ισπανικής εταιρείας. Η τεράστια σημασία που έχει το ζήτημα της έρευνας και εξέλιξης για τη Seat, αποδεικνύεται περίτρανα από το γεγονός ότι η εταιρεία έχει επενδύσει 1.4 δις ευρώ σε αυτόν τον τομέα τα τελευταία πέντε χρόνια. Χάρη στο τεχνικό κέντρο, η Seat είναι η μοναδική εταιρεία στο κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ισπανία, η οποία σχεδιάζει, αναπτύσσει, κατασκευάζει και εμπορεύεται τα δικά της αυτοκίνητα, συμμετέχοντας παράλληλα σε προγράμματα του Volkswagen Group.

Η δημιουργία ενός νέου μοντέλου ξεκινά με την φάση της διαδικασίας σχεδίασης στο Design Center. Παράλληλα με αυτή την φάση, το τεχνικό τμήμα αναλύει το έργο των σχεδιαστών, βελτιώνει το αμάξωμα και το εσωτερικό του, ελέγχει την εργονομία και τις τεχνικές προδιαγραφές και εγκαθιστά την μελλοντική εφαρμογή του σχεδίου. Μόλις προσδιοριστεί η αναπτυξιακή διαδικασία του μοντέλου τότε αναλύεται η αρχιτεκτονική του συνοχή. Σε αυτή τη φάση, η αεροδυναμική, η ακαμψία και η αποτελεσματικότητα του πλαισίου έχουν επίσης μελετηθεί, όπως και η ψύξη και ο κλιματισμός μεταξύ άλλων.

Πριν μετατραπεί το εικονικό μοντέλο σε πραγματικό, το CTS χρησιμοποιεί την τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας και εργαλείων συναρμολόγησης (Digital Mockup ή DMU). Το Digital Mockup αποτελεί το βασικό στοιχείο για την ανάπτυξη των μοντέλων της μάρκας, καθώς επιτρέπει τον έλεγχο μέσω της προσομοίωσης για περαιτέρω βελτίωση. Χρησιμοποιώντας την τεχνολογία DMU, το τεχνικό κέντρο διεξάγει την πρώτη στατική και δυναμική προσομοίωση οδικής συμπεριφοράς, τόσο για τα επιμέρους στοιχεία όσο και για το πλήρες μοντέλο και αυτά τα υποβάλλει σε εικονικά crash-tests καθώς και σε άλλες δοκιμές ασφάλειας.

Τέλος, πριν την μαζική παραγωγή του οχήματος, το CTS διασφαλίζει τη βιωσιμότητα του έργου στη φάση της επικύρωσης. Σε αυτό το στάδιο προβαίνει σε εξαντλητική και σχολαστική διαδικασία βασισμένη σε δοκιμές και διάφορα πειράματα πάνω στο όχημα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!