Υπό διωγμό τα diesel

Υπό διωγμό τα diesel
Η Ε.Ε. ζητά από τους κατασκευαστές νέες μετρήσεις ρύπων σε πραγματικές συνθήκες, ενώ έχει ανοίξει η συζήτηση για απαγόρευση των diesel σε μεγάλες πόλεις.

Με την πρόταση RDE (Real Driving Emissions) η ευρωπαϊκή επιτροπή για την ποιότητα του αέρα έχει προτείνει στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο ένα νέο τρόπο μέτρησης των ρύπων των αυτοκινήτων diesel, σε πραγματικές και όχι εργαστηριακές συνθήκες. Αυτός ο τρόπος μέτρησης προτείνεται να ισχύσει από το Σεπτέμβριο του 2017, χωρίς όμως, ακόμα, να έχουν ξεκαθαριστεί οι λεπτομέρειες σχετικές με τον τρόπο που θα πραγματοποιείται.

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, μέσω του ACEA, ζητούν από την πλευρά τους να ισχύσει η νέα μέτρηση ρύπων σε πραγματικές συνθήκες, αλλά να τους δοθεί περισσότερος χρόνος να προσαρμόσουν την τεχνολογία και τις μεθόδους παραγωγής στα νέα δεδομένα. Σύμφωνα με την δική τους έκθεση που μπορείτε να διαβάσετε εδώ: http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2014_2019/documents/envi/dv/nec2_land_/nec2_land_en.pdf η νέα οδηγία μέτρησης ρύπων πρέπει να ισχύσει σταδιακά από το 2017 δίνοντας ένα ακόμα χρόνο περιθώριο, έως το 2018. Η οδηγία RDE βασίζεται σε μια έρευνα του 2013, που αποδείκνυε ότι η κατανάλωση και οι εκπεμπόμενοι ρύποι των αυτοκινήτων σε πραγματικές συνθήκες είναι κατά 33% μεγαλύτερες, σε σχέση με αυτές των εργαστηριακών μετρήσεων των κατασκευαστών. Το εύρημα αυτό δεν είναι κάτι νέο φυσικά, καθώς το διαπιστώνει κάθε οδηγός αφού, ειδικά σε συνθήκες αστικής κίνησης, η κατανάλωση σε σχέση με τη μέση του κατασκευαστή είναι σημαντικά υψηλότερη.

Έρευνες σε μεγάλες πόλεις της δυτικής Ευρώπης, όπως το Λονδίνο και το Παρίσι, έχουν δείξει σημαντική αύξηση των αιωρούμενων σωματιδίων και του οξειδίων του αζώτου (NOx), δύο ρύπων που οφείλονται κυρίως στη λειτουργία των κινητήρων diesel. Σε αυτό το πλαίσιο μάλιστα, η δήμαρχος του Παρισιού Anne Hidalgo είχε δηλώσει στην εφημερίδα Journal de Dimanche στις 9 Δεκεμβρίου του 2014, ότι «θέλω να δω το τέλος των αυτοκινήτων diesel στο Παρίσι έως το 2020», προοιωνίζοντας απαγορεύσεις στην κυκλοφορία τους.

Οι κατασκευαστές από την πλευρά τους υποστηρίζουν ότι όποιες αλλαγές και αν ζητηθούν από το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο σχετικά με τους νέους κανονισμούς μέτρηση των ρύπων, πρέπει να ξεκαθαριστούν έως τον Ιούλιο του 2015 το αργότερο, ώστε να είναι δυνατή η έναρξη της ισχύος τους το Σεπτέμβριο του 2017 ή του 2018. Παράλληλα υπενθυμίζουν ότι ήδη, με την έναρξη ισχύος της οδηγίας εκπομπής Euro 6, η εκπομπή οξειδίων του αζώτου προβλέπεται στα 80 γρ./χλμ., από 180 γρ./χλμ., μια εξαιρετικά σημαντική μείωση.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!