Über alles

Γιώργος Βαρίνος Γιώργος Βαρίνος
Über alles
Τι συμβαίνει με τους Γερμανούς; Γιατί διαπρέπουν παντού; Ποιό είναι το «μυστικό» που διαθέτουν και τους επιτρέπει την καθολική επικράτηση; Που θα πάει αυτό το πράγμα... Αρχίζει να με εκνευρίζει...

Δεν έχουν περάσει παρά λίγα λεπτά από την στιγμή που o Φέτελ, με μια εμφατική νίκη στην Μαλαισία ξανανέβασε την Ferrari στο πρώτο σκαλί του βάθρου, μια θέση που εδώ και χρόνια την έβλεπε με κυάλια. Ο εθνικός ύμνος της Γερμανίας, ακολουθούμενος από τον εθνικό ύμνο της Ιταλίας και τον Φέτελ στο τέλος του ιταλικού ύμνου, να κάνει τον μαέστρο... έφερε ιδιαίτερες μνήμες στην επιφάνεια. Πάλι τα ίδια; Τι γίνεται εδώ; Δηλαδή τον εθνικό ύμνο της Γερμανίας, δεν τον γλυτώνουμε; Tώρα εκτός από τις Mercedes, έχουμε και τον Φέτελ; Kαι να ήταν μόνο αυτό; Μόλις εχτές το βράδυ στο Κατάρ, στον πρώτο αγώνα ΜοτοGP της χρονιάς η Ducati... έκανε pole position εμπρός ακόμα και από τον πολύ Μάρκεθ, με την νέα Ducati GP15, σχεδιασμένη από τον Τζίτζι Ντ' Αλίνια, υπό την επίβλεψη φυσικά της μαμάς Audi. Είναι εκνευριστικό, κι όμως συμβαίνει. Όπως έγινε το 2004 με τους τραχανοπλαγιάδες ποδοσφαιριστές της Εθνικής Ελλάδος, να μπαίνουν σε ένα «σύστημα» υπό την καθοδήγηση του τελειωμένου Όθωνα (ακόμα και εμείς θέλουμε τον Γερμανό μας) και τελικά να κάνουν την υπέρβαση μέσα στην Πορτογαλία, έτσι και η Ducati, υπό την στρατηγική καθοδήγηση της Audi, έφτιαξε μια μοτοσυκλέτα τραίνο, που μάλλον θα νικήσει πολλές φορές φέτος και ίσως να πάρει το πρωτάθλημα με έναν καλό μεν, αλλά όχι εξαιρετικό οδηγό. Γεγονός που σημαίνει πως το μηχανάκι είναι πύραυλος.

Τι είπα; Πύραυλος; Mμμμ ας πάμε λίγο πίσω στο παρελθόν. Μερικές από τις μεγαλύτερες και πιο σημαντικές ανακαλύψεις του ανθρώπου, σχετίζονται ή έχουν άμεση σχέση με την Γερμανία. Ας ξεκινήσουμε με την τυπογραφία...

Το 1434, ο Ιωάννης Γουτεμβέργιος , ανακάλυψε την Τυπογραφία. Εξ' αιτίας της τυπογραφίας, η τεχνολογία κατάφερε να κάνει άλματα, καθώς τα βιβλία που κυκλοφόρησαν επέτρεψαν σε πάρα πολλούς να μοιραστούν τη γνώση, όπως αντίστοιχα σήμερα, συμβαίνει το ίδιο με το ίντερνετ που μοιράζει την γνώση σε όλους όσοι έχουν πρόσβαση σε αυτό.

Το 1875, o Ότο Λίλιενταλ ανακάλυψε την πτήση, το αρχέγονο όνειρο του ανθρώπου. Αν και το 1896 κατά την 2.400η πτήση του σκοτώθηκε, εντούτοις στις δικές του σημειώσεις (που στην πράξη ήταν λανθασμένες) βασίστηκαν οι αδερφοί Ράιτ και συνέχισαν από το σημείο που εκείνος σταμάτησε.

Το 1883 ο Γκότλιμπ Ντέμλερ κατασκεύασε με την οικονομική υποστήριξη του Βίλχελμ Μέιμπαχ, τον πρώτο κινητήρα εσωτερικής καύσης και το 1885 κατασκεύασε την πρώτη μοτοσυκλέτα!

Το 1885 ο Καρλ Φρήντριχ Μπεντς κατασκεύασε το πρώτο αυτοκίνητο, ενώ επίσης το 1883, παρουσίασε και έναν δικής του επινόησης κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Άρα αυτοί οι δύο -παρά το γεγονός πως ποτέ δεν συναντήθηκαν-, δικαίως θεωρούνται ως εφευρέτες του αυτοκινήτου και της μοτοσυκλέτας και τα επόμενα χρόνια των ανακαλύψεων τους, οι εταιρίες τους ενώθηκαν στην εταιρία που σήμερα... έχασε από τον Φέτελ!

Το 1933 ο Βέρνερ φον Μπράουν κατασκεύασε έναν λειτουργικό πύραυλο υγρών καυσίμων... και φυσικά υπό την δική του καθοδήγηση κατάφερε η NASA να στείλει με επιτυχία το πρόγραμμα Apollo στο φεγγάρι...

Αναφέραμε μερικές από τις πιο γνωστές εφευρέσεις που άλλαξαν τον κόσμο και ανάγκασαν την τεχνολογία να κάνει άλματα. Αυτές είναι όλες; Όχι βέβαια... ίσως η πιο σημαντική προσφορά τη Γερμανίας στον κόσμο, να είναι οι χημικές και φαρμακευτικές ανακαλύψεις, από τα μέσα του 19ου αιώνα, που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο. Ωστόσο δεν είναι τόσο γνωστές στο ευρύ κοινό, παρά το γεγονός πως για χάρη αυτών των ανακαλύψεων και των πατεντών των εταιριών που τις κατείχαν, ο κόσμος μπήκε σε 2 παγκόσμιους πολέμους...

Οι Γερμανοί λοιπόν πίσω από τις σημαντικότερες εφευρέσεις, κινητήρων, μοτοσυκλετών, αυτοκινήτων, αεροπλάνων και πυραύλων, μαζί με το πανίσχυρο χημικό και φαρμακευτικό τους καρτέλ, ουσιαστικά ελέγχουν τον κόσμο, εμπρός ή πίσω από την «σκηνή» (στον κόσμο ή την Ελλάδα) τα τελευταία 200 χρόνια.

Προκαλώ τον Πέτρο Πιτσίνη, που σπούδασε και εργάστηκε στην Γερμανία και γνωρίζει καλύτερα από μέσα το θέμα, να μας εξηγήσει σε ένα άλλο δικό του άρθρο, τους λόγους που αυτή η εκνευριστικά αποτελεσματική χώρα, κυριαρχεί σχεδόν παντού. Ως γνωστόν «Το ποδόσφαιρο είναι ένα άθλημα στο οποίο παίζουν 22 παίκτες και στο τέλος κερδίζουν πάντα οι Γερμανοί». Α ρε Λίνεκερ... πόσα ήξερες...

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Γιώργος Βαρίνος
Γιώργος Βαρίνος