Παραμένει φαβορί η Mercedes

Νίκος Τσιώκος Νίκος Τσιώκος
Παραμένει φαβορί η Mercedes
Ο Νίκος Τσιώκος γράφει για τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης και τη Mercedes, που παραμένει το φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου.

Οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης της Formula1 ολοκληρώθηκαν και πλέον ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για την πρεμιέρα της νέας σεζόν στη Μελβούρνη (15/3). Ομάδες και πιλότοι... ξόδεψαν τρία τετραήμερα, ένα στη Χέρεθ και δύο στη Βαρκελώνη, δείχνοντας σε πρώτο στάδιο σε ποιο σημείο βρίσκονται και εμφανίζοντας ως έναν βαθμό τα... χαρτιά τους. Για να πάρω τα πράγματα από την αρχή, κάποια στιγμή θα έκανε την... εμφάνισή της η Mercedes.

Τα «ασημί βέλη» έκαναν τους περισσότερους γύρους τις 12 αυτές ημέρες (1340 στον αριθμό) δουλεύοντας σε όλους τους τομείς, ώστε να ξεκινήσουν από εκεί που σταμάτησαν την περσινή χρονιά, την κορυφή. Η γερμανική ομάδα βρέθηκε στην κορυφή των χρόνων μόνο στις τελευταίες δοκιμές, όπου και αναμενόταν να δείξει τα... χαρτιά της ενόψει του επερχόμενου πρωταθλήματος της.

Βέβαια, δεν έδειξε και πάρα πολλά, αλλά το γεγονός ότι έκανε τους περισσότερους γύρους στις δύο πίστες της Ισπανίας δείχνει την πολλή δουλειά που έγινε κατά τη διάρκεια των δοκιμών, με την ομάδα του Μπράκλεϊ να παραμένει το φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου. Περνάω στη Ferrari, για την οποία έχει γίνει πολύς... ντόρος τους τελευταίους μήνες λόγω των ριζικών αλλαγών που έγιναν. Αυτές έχουν στόχο την επιστροφή της Scuderia στην κορυφή στο άμεσο μέλλον και ήδη φαίνεται πως υπάρχει βελτίωση.

Κάτι που παραδέχονται αμφότεροι οι πιλότοι της, Σεμπάστιαν Φέτελ και Κίμι Ραϊκόνεν, ενώ ο Μαουρίτσιο Αριβαμπένε κρατάει χαμηλά τους τόνους. Όπως έγραψα και μετά τις πρώτες δοκιμές της Χέρεθ, η ομάδα του Μαρανέλο δείχνει για πρώτη φορά ύστερα από χρόνια ότι μπορεί να είναι ανταγωνιστική και να πανηγυρίσει κάποιες νίκες, με τον στόχο των ανθρώπων αυτής να είναι οι δύο μέσα στη σεζόν, ενώ το αφεντικό της υποσχέθηκε ότι θα τρέξει για 100 χιλιόμετρα χωρίς παπούτσια, αν αυτές φτάσουν τις τέσσερις!

Η πιο ιστορική ομάδα της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού δείχνει να αφήνει σιγά-σιγά πίσω τα προβλήματα, τα πήγε καλά και στη Βαρκελώνη και μπορεί να ελπίζει σε καλύτερες ημέρες. Με τη σειρά της, η Williams δε θέλει απλά να είναι καλύτερη από την περσινή σεζόν, ώστε να μην αρκεστεί σε pole position, αλλά να φτάσει και στην επιστροφή στις νίκες. Η βρετανική ομάδα πρέπει, βέβαια, να βελτιωθεί σε κάποιους τομείς για να πετύχει αυτόν τον στόχο και να παρουσιαστεί ανταγωνιστική καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς και όχι μόνο στο πρώτο μισό. Βελτίωση χρειάζεται και η Red Bull.

Οι «κόκκινοι ταύροι» ήταν η μοναδική ομάδα πλην της Mercedes που πήρε νίκη μέσα στο 2014, παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε, ειδικά στις αρχές της αγωνιστικής περιόδου. Οι Αυστριακοί ελπίζουν η περσινή χρονιά να αποτελέσει μια κακή παρένθεση, μετά τις επιτυχίες από το 2010 μέχρι και το 2013, όμως ακόμα χρειάζονται δουλειά για να φτάσουν στο επίπεδο που θέλουν να είναι. Όσο για τη McLaren, η νέα συνεργασία με τη Honda φαίνεται πως έχει φέρει περισσότερα προβλήματα.

Η ομάδα του Γουόκινγκ είχε πάρα πολλά στις 12 ημέρες δοκιμών, όπου έκανε τους λιγότερους γύρους απ' όλους (380), τη στιγμή που άπαντες περιμένουν να δουν αρκετά πράγματα από την εν λόγω συνεργασία. Ωστόσο, ίσως να απογοητευτούν, ιδιαίτερα οι οπαδοί της, καθώς δείχνει ότι έχει μείνει πολύ πίσω, με τον Ερίκ Μπουγιέ να παραδέχεται ότι το πρόγραμμά της είναι πίσω κατά 50%!

Από εκεί και πέρα, οι Lotus, Sauber έχουν τη δυνατότητα να ελπίζουν σε καλύτερα αποτελέσματα εντός του 2015, τη στιγμή που η πρώτη έχει... στραφεί στους κινητήρες της Mercedes αφήνοντας πίσω τη Renault και οι Ελβετοί έχουν τα... φόντα να μη γράψουν ξανά το περσινό αρνητικό ρεκόρ της ιστορίας τους (ούτε ένας βαθμός σε μία σεζόν). Απομένουν οι Force India, Toro Rosso και Marussia. Η ινδική ομάδα καθυστέρησε το νέο της μονοθέσιο, το οποίο έκανε ντεμπούτο στις τελευταίες δοκιμές, σίγουρα έχει πολλή δουλειά μπροστά της και αυτή τη στιγμή δε δείχνει να είναι σε θέση να... χτυπήσει εξάδα, όπως έκανε πέρυσι.

Από τη μεριά της, η Toro Rosso είχε μερικούς καλούς χρόνους, ενώ είχε και κάποια προβλήματα, πάνω στα οποία πρέπει να δουλέψει για να έχει μια αξιόλογη πορεία. Σε ό,τι έχει να κάνει με τη Marussia, όλα δείχνουν ότι η παρουσία της θα είναι... τυπική! Βγήκε την τελευταία στιγμή από το καθεστώς οικονομικής διαχείρισης, έχει ανακοινώσει τον έναν εκ των δύο πιλότων, αλλά δεν έχει κάνει καθόλου δοκιμές και το μονοθέσιο του 2015 είναι στον... αέρα.

Για να κάνω έναν γενικό απολογισμό, βλέποντας τις δοκιμές και διαβάζοντας δηλώσεις πιλότων και παραγόντων, η Mercedes λογικά θα έχει τον πρώτο λόγο, με τις Ferrari, Williams, Red Bull να μάχονται πίσω της για τη δεύτερη θέση, ενώ δεν αποκλείεται να επιδιώξουν να μπουν... σφήνα σε αυτές οι Lotus, Sauber, με τις υπόλοιπες να ακολουθούν.

Υ.Γ. 1 Ακόμα δεν έχει ξεκινήσει το πρωτάθλημα και το... ταμείο γίνεται με βάση τα όσα είδαμε στις δοκιμές. Κατά τη διάρκεια της σεζόν οι ομάδες εξελίσσονται φέρνοντας συνεχώς αναβαθμίσεις, ενώ θα έχουν την ευκαιρία να κάνουν και διήμερες δοκιμές δύο φορές μέσα σε αυτή. Κάτι που σημαίνει ότι με την εξέλιξη του πρωταθλήματος δεν αποκλείεται να ανατραπούν κάποια δεδομένα σε ό,τι αφορά την πορεία των ομάδων. Άλλωστε, κάθε χρόνο βλέπουμε ομάδες να είναι... χάλια στην αρχή και να βελτιώνονται στη συνέχεια ή το αντίθετο.

Υ.Γ. 2 Ο μεγάλος απών της πρεμιέρας στη Μελβούρνη θα είναι σίγουρα ο Φερνάντο Αλόνσο. Ο Ισπανός είχε ως γνωστόν το ατύχημα στις δεύτερες δοκιμές της Καταλούνια, με αποτέλεσμα να χάσει τις τελευταίες, αλλά και τον πρώτο αγώνα της σεζόν. Αν και είναι καλά στην υγεία του, οι γιατροί τον συμβούλεψαν να μη δώσει το παρών στο Άλμπερτ Παρκ και άπαντες εύχονται να δουν ξανά στη δράση έναν από τους καλύτερους πιλότους αυτή τη στιγμή στο γκριντ στη Σεπάνγκ της Μαλαισίας στα τέλη του μήνα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Νίκος Τσιώκος
Νίκος Τσιώκος