H Apple θα γίνει και αυτοκινητοβιομηχανία

Γιώργος Βαρίνος
H Apple θα γίνει και αυτοκινητοβιομηχανία
H Apple, το πιο γνωστό brand στον πλανήτη, η εταιρεία που δεν ξέρει τι να κάνει τα κέρδη της, αποφάσισε να μπει και στον χώρο των αυτοκινήτων. Είναι οριστικό.

Σύμφωνα με όλα τα πρακτορεία ειδήσεων του εξωτερικού η Apple αποφάσισε να γίνει και αυτοκινητοβιομηχανία. Πως έγινε αυτό γνωστό; Λόγω των επαφών της με περιφερειακές εταιρείες παραγωγής εξαρτημάτων αυτοκινήτου, όπως την αυστριακή Magna Steyer, την Visteon και την ZF. Προφανώς οι άνθρωποι της Apple ενδιαφέρονται για μεταδόσεις, αερόσακους, φρένα και συστήματα αναρτήσεων... Δεν έχει γίνει γνωστή κάποια άλλη επαφή και σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, υπάρχουν ανεπίσημες επαφές και με τον Elon Musk της Tesla που αναμφισβήτητα θα είναι ο βασικός τους ανταγωνιστής. Βεβαίως, η Apple έχει δημιουργήσει μια ομάδα αυτοκινήτου από τον προηγούμενο Νοεμβριο (2014), με γνωστά στελέχη που προέρχονται από τον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, τους Στιβ Ζαντέσκι (Steve Zadesky), από την Ford, τον Γιόχαν Τζουνγκγουϊρθ (Johann Jungwirth) από την Mercedes, ενώ στην ομάδα αυτή έχει προστεθεί και ο έμπειρος βιομηχανικός σχεδιαστής Μάρκ Νιούσον (Marc Newson) που έχει εργαστεί στο παρελθόν επίσης για την Ford.

Δεν είναι πάντως έκπληξη η απόφαση της Apple να μπει στον χώρο του αυτοκινήτου.

Το 2004 ο Steve Jobs είχε δηλώσει σε συνέντευξή του, στους New York Times, πως θέλει η Apple να κατασκευάζει στο μέλλον και αυτοκίνητα. Είμαστε σίγουροι, πως λόγω της εμμονής του Jobs για «οικοσυστήματα» το project έχει ξεκινήσει από τότε. Ο Jobs γνωρίζοντας τους περιορισμούς της τεχνολογίας μπαταριών, γνώριζε πως είναι αδύνατον να κατασκεύασει τότε (το 2004) ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με την απόδοση και την αυτονομία που θα υπερκάλυπτε τις ανάγκες του μέσου αμερικανού. Μια θεωρία αναφέρει -κάπως τραβηγμένα- πως κατέληξε στον σχεδιασμό του iPhone, ώστε να δώσει ένα σπρώξιμο στην παγκόσμια ανάγκη για ακόμα πιο αποδοτικές και ισχυρές μπαταρίες με φτηνή τιμή, ώστε τελικά, η κατασκευή του αυτοκινήτου με τις παραπάνω προδιαγραφές να γίνει εφικτή στο μέλλον.

Αν και η ονομασία iCar θα είναι η πιο λογική, κανένας δεν γνωρίζει φυσικά την πραγματική ονομασία του τελικού προϊόντος. Με αποθεματικό κοντά στα 200 δισεκατομμύρια δολλάρια, περισσότερα από όσα διαθέτει η κυβέρνηση των ΗΠΑ, η Apple είναι σε θέση να κατασκευάσει με το 1/10 αυτού του ποσού μια αυτοκινητοβιομηχανία εκ του μηδενός, σε οποιοδήποτε μέρος του πλανήτη.

Θα προσπαθήσουμε να μαντέψουμε τώρα, πως θα είναι τo αυτοκίνητο της Apple... Είναι σχεδόν αδύνατον να μην είναι 100% ηλεκτρικό και φυσικά plug in και θα χρησιμοποιεί τις πανίσχυρες μπαταρίες ιόντων – λιθίου, που χρησιμοποιούν τα iPad σε συστοιχίες εκατοντάδων μονάδων. Θα διαθέτει δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης, όπου αυτό θα είναι δυνατόν (σύμφωνα και με τις υποδομές των αυτοκινητοδρόμων) ενώ σίγουρα θα διαθέτει μόνιμη δορυφορική σύνδεση με το διαδίκτυο. Ακόμα και αν ανήκει σε μια μέση κατηγορία μεγέθους θα είναι premium και θα κοστίζει πολύ παραπάνω από τον ανταγωνισμό, όπως συμβαίνει σχεδόν με όλα τα προϊόντα της εταιρείας από το Κουπερτίνο.

Για την ώρα και σύμφωνα με την συνήθη πρακτική της Apple, η εταιρεία ούτε διαψεύδει ούτε επιβεβαιώνει αυτές τις πληροφορίες, αλλά όπου υπάρχει τόσος καπνός... έχει πιάσει σίγουρα φωτιά.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!