VW vs Toyota, μάχη κορυφής

Γιώργος Βαρίνος
VW vs Toyota, μάχη κορυφής
Μάχη στήθος με στήθος δίνουν εφέτος η Toyota με τη VW, καθώς και οι δύο εταιρείες θα ξεπεράσουν τα 10 εκατ. πωλήσεις! Ποια λειτουργεί όμως με τη μεγαλύτερη κερδοφορία;
Στο νήμα θα κριθεί εφέτος ο τίτλος του Παγκόσμιο Πρωταθλητή Πωλήσεων στον κλάδο του αυτοκινήτου μεταξύ της Toyota και της Volkswagen. To γερμανικό ινστιτούτο Center of Automotive Management (CAM) του πανεπιστημίου του Μπέργκις-Γκλάντμπαχ προβλέπει, ότι και οι δύο μάρκες θα ξεπεράσουν εφέτος μαζί με τις θυγατρικές τους τα 10.000.000 πωλήσεις. Ο όμιλος VW θα περάσει ελάχιστα αυτό το νούμερο, ενώ η Toyota θα αγγίξει τα 10,25 εκατ. πωλήσεις και θα διατηρήσει τον τίτλο της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο. Βάσει των στοιχείων του πρώτου εννιαμήνου του έτους, θα καταλάβει την τρίτη θέση στις πωλήσεις επιβατηγών μοντέλων και ελαφρών επαγγελματικών ο αμερικανικός όμιλος της GM με περίπου 9,85 εκατ. κομμάτια. Μπορεί να απέχουν στις πωλήσεις η Toyota με τη VW μόνον μία ανάσα μεταξύ τους, όμως στην κερδοφορία τις χωρίζει ένα χάος. Συγκεκριμένα ο ιαπωνικός όμιλος αυτοκινητοβιομηχανιών θα πετύχει το 2014 μία προ φόρων κερδοφορία της τάξης του 9,2%, που θα είναι 0,4% χαμηλότερη από την περυσινή. Ο όμιλος VW λειτούργησε εφέτος με 6,4% περιθώρια κέρδους, όμως η μητρική VW εμφανίζει μόνον περίπου 2% κερδοφορία και ουσιαστικά διασώζεται από τις εξαιρετικές επιδόσεις των θυγατρικών της Audi και Porsche. Γιαυτόν τον λόγο εξάλλου ανακοίνωσε η VW ένα σκληρό πρόγραμμα περικοπών, ώστε να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους της. Στη δεύτερη θέση, όσον αφορά στα περιθώρια κερδοφορίας, βρίσκεται ο κορεάτικος όμιλος της Hyundai με 7,7%. Οι Κορεάτες τα πήγαν εφέτος περίφημα και στις πωλήσεις, αφού θα παραδώσουν το 2014 συνολικά 8.000.000 καινούρια επιβατηγά οχήματα, δηλαδή 5,8% περισσότερα σε σχέση με το 2013. Στην τέταρτη θέση της αποδοτικότητας βρίσκεται η Ford με 4,8% κέρδη προ φόρων, όταν το 2013 εμφάνιζε 6,6% περιθώρια κέρδους. Πάντως τα κέρδη της Ford μειώθηκαν σημαντικά εξαιτίας των μεγάλων επενδύσεων που πραγματοποίησε για την εξέλιξη νέων μοντέλων. Οι χαλασμένες κλειδαριές και οι μαζικές ανακλήσεις εκατομμυρίων αυτοκινήτων σε όλον τον κόσμο μείωσαν τα περιθώρια κέρδους και της General Motors, που έπεσαν από 5,8% πέρυσι σε 3,6% εφέτος.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!