Το πολύ ιδιαίτερο Citroen Cactus

Γιώργος Βαρίνος
Το πολύ ιδιαίτερο Citroen Cactus
Oδηγούμε το ιδιαίτερο νέο crossover της Citroen, το Cactus στην έκδοση "HELLO" και «ταξιδεύουμε» στο μέλλον.

Την αίσθηση της διαφορετικότητας, την αντιλαμβάνεσαι μόλις μπεις μέσα. Δύο μεγάλες μαύρες οθόνες σε κοιτούν. Το εσωτερικό μοιάζει με αυτοκίνητο concept σαν και αυτά που βλέπουμε στις εκθέσεις. Ας τα πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Τo Cactus είναι το νέο μοντέρνο crossover της Citroën. Είναι σχεδιαστικά φρέσκο, όμορφο, δυναμικό και... ιδιαίτερο! Είναι ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει και αυτό το καταλαβαίνεις από το ενδιαφέρον των άλλων οδηγών και τις ερωτήσεις στα φανάρια. Αναμφισβήτητα το βασικό του, σχεδιαστικό εύρημα είναι τα airbumps, τα πλαστικά που καλύπτουν τις πόρτες στο πλάϊ. Θεωρητικά είναι ένα πατενταρισμένο σύστημα που ενθυλακώνει αέρα σε ορισμένα σημεία, με σκοπό την προστασία από μικροσυγκρούσεις, γρατζουνιές κ.λπ. Βασικά πρόκειται για ένα σχεδιαστικό χαρακτηριστικό που σε τελική ανάλυση ταιριάζει με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και αρέσει σε πολλούς.

Βέβαια το εσωτερικό... «είναι όλα τα λεφτά». Αναμνήσεις από το μέλλον. Τέτοιο λιτό εσωτερικό βρίσκουμε συνήθως στα φουτουριστικά concept. Κι όμως είναι λειτουργικό. Βασικά δεν υπάρχουν όργανα... και δύο... tablet παίζουν τον ρόλο των οργάνων! Εδώ πρέπει να πω, πως γελάω συνεχώς. Διάολε είναι ωραίο. Είναι μοντέρνο. Είναι trendy. Και δουλεύει.

Το εσωτερικό βρίθει νεωτερισμών που δεν έχουμε ξανασυναντήσει. Δεν έχει στροφόμετρο. Έχει ένα ντουλάπι εμπρός από τον συνοδηγό. Ο αερόσακος του συνοδηγού είναι πλέον στην οροφή! τα πίσω παράθυρα ανοίγουν μόνο προς τα έξω υπό γωνία. Το τιμόνι δεν ρυθμίζεται τηλεσκοπικά! (αυτά τα δύο τελευταία είναι παρελθοντισμοί) και επιπλέον λείπουν χρήσιμες μικρές θήκες αλλά και ποτηροθήκες. Έχει βέβαια μία αλλά προσεγγίζεται δύσκολα. Κατά τα άλλα οι χώροι για τους επιβάτες είναι ικανοποιητικοί, παρά το γεγονός πως πρόκειται για ένα μικρό σχετικά σε εξωτερικές διαστάσεις αυτοκίνητο.

Γενικά υπάρχει μια προσπάθεια να κρατηθεί το βάρος και το κόστος χαμηλά, με την δικαιολογία της φουτουριστικής σχεδίασης. Και αυτό είναι κάτι που έχει επιτευχθεί σε μεγάλο βαθμό καθώς και ποιοτικό δείχνει και πολύ μοντέρνο.

Τo Cactus είναι μια άσκση. Με βάρος μόλις 1.160 κιλά, μπορείς να κινηθείς σβέλτα και με μεγάλα περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας παρά τον μικρό -στάνταρ- 1.6 HDI (ντίζελ) κινητήρα με τους 100 ίππους και το 5άρι κιβώτιο, που του δίνει ένα ικανοποιητικότατο, 12,4 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ./ώρα. Στο θέμα της οδικής συμπεριφοράς μας εντυπωσίασε, καθώς το βρήκαμε εξαιρετικά ισορροπημένο μεταξύ της άνεσης και της σπορ προσωπικότητας και αυτό δείχνει την σοβαρή δουλειά που έχει γίνει στις αναρτήσεις, ένα πεδίο που η Citroen βέβαια «το κατέχει», καθώς έχει γράψει ιστορία...

Το πιο μεγάλο προσόν του βέβαια... ήταν η εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση. Με την δική μου «ταξιτζίδικη» οδήγηση, είδα 4.8 λίτρα/100 χλμ., τιμή, που δύσκολα την πλησιάζει ο ανταγωνισμός. Μάλιστα ήταν τόσο έντονο αυτό το χαρακτηριστικό που νομίζαμε πως είναι χαλασμένο το όργανο στάθμης καυσίμου, καθώς δεν έπεφτε με τίποτε. Με τιμές που ξεκινούν από τα 13.940 € με απόσυρση, και με μεγάλα περιθώρια παραμετροποίησης στα μέτρα σας, το Cactus «τσιμπάει» με τα αγκάθια του τον ανταγωνισμό και αποτελεί μια ενδιαφέρουσα «σπαρτιάτικη» επιλογή για αυτούς που θέλουν να ξεχωρίζουν.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!