X Factor

Γιώργος Βαρίνος
X Factor
Το νέο 500X είναι το νέο παγκόσμιο πολλά υποσχόμενο crossover μοντέλο από την Fiat. Όμορφο, στιβαρό, με πολλές επιλογές κινητήρων και δύο ελαφρά διαφορετικές επιλογές αμαξώματος θα αποτελέσει σίγουρα ένα best seller, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για την FCA.

Σε μια γιγάντια και διεθνή παρουσίαση στο Balocco παρουσιάστηκε χτες, Παρασκευή 14 Νοεμβρίου, το νέο Fiat 500X στους Έλληνες δημοσιογράφους με υποδειγματική οικοδέσποινα την ίδια την Διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας, Κορίνα Πατέλη.

Το Balocco Proving Ground, κατασκευάστηκε το 1962 από την Alfa Romeo ως χώρος δοκιμών των αυτοκινήτων της και από το 1987 που η Alfa Romeo περασε στον έλεγχο της Fiat χρησιμοποιείται από το group ως το βασικό πεδίο δοκιμών όλων των Brand names του ομίλου. Υπάρχουν δεκάδες πίστες δοκιμών, πολλές διαδρομές off road και φυσικά η περιμετρική πίστα μεγάλων ταχυτήτων. Αυτό το ιστορικό δοκιμαστικό κέντρο επέλεξε η Fiat για την παρουσίαση του πολύ σπουδαίου παγκόσμιου αυτοκίνητου της, του πρώτου ουσιαστικά crossover μοντέλου που παράγεται με μεγάλες προσδοκίες πωλήσεων.

Το 500Χ είναι ένα προϊόν του «Centro Stile», του Κέντρου Σχεδιασμού της εταιρείας, στο Τορίνο και όπως μας εξήγησε ο Roberto Giolito, ο επικεφαλής του project, σε μεγάλο βαθμό βασίζεται στην ιστορία του Fiat 500 μέσα από την πορεία του, τα 50 προηγούμενα χρόνια αλλά και τον μύθο που μεταφέρει ως προϊόν αλλά και ως ιδέα. Θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο SATA του Melfi στην Potenza και θα πωλείται σε περισσότερες από 100 χώρες σε όλον τον κόσμο.

Το 500Χ προσφέρεται σε δύο βασικές εκδόσεις. Την Urban και την Cross. Η Urban οπτικά πλησιάζει περισσότερο το σχήμα του κλασικού 500, ενώ η Cross δείχνει πιο άγρια, με διαφορετικό εμπρός προφυλακτήρα και μπάρες οροφής που του δίνουν ένα πιο άγριο look, πιο χωμάτινο και πιο περιπετειώδες. Βεβαίως ακολουθώντας τις επιταγές της εποχής, οι επιλογές είναι πολλές καθώς υπάρχουν πολλές επιλογές κινητήρων με κίνηση μόνο εμπρός αλλά και μία τετρακίνητη έκδοση με τον 2.0 MultiJet-II κινητήρα με ισχύ 140 ίππων.

Εξωτερικά το 500X δείχνει μεγάλο, με τους 18άρηδες τροχούς να δείχνουν μικροί, αλλά τα φαινόμενα απατούν. Με μήκος 4.248 χιλιοστά (4.273 Cross & Cross Plus), πλάτος 1.796 χιλιοστά και ύψος του 1.600 χιλιοστά, το νέο 500X δεν είναι μεγάλο. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 350 λίτρων και εσωτερικά η αίσθηση που αποκομίζουν οι επιβάτες είναι πως βρίσκονται σε ένα μεγάλο, άνετο και ψηλό αυτοκίνητο με σχετικά αυξημένο ύψος από το έδαφος που στην δικίνητη έκδοσή είναι 16,2 εκατοστά, ενώ στην τετρακίνητη είναι 17,9 εκατοστά.

Αρχικά, το 500Χ θα φτάσει στην αγορά με τέσσερεις διαφορετικούς κινητήρες, δύο βενζίνης και δύο diesel. Πρώτη επιλογή για τις εκδόσεις με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, είναι ο 1.4 Turbo MultiAir 2 με 140 ίππους και 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή 6-τάχυτο διπλού συμπλέκτη, ο 1.6 “E-torQ” με 110 ίππους και 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά και ο diesel 1.6 MultiJet II με 120 άλογα και 6ταχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Η τετρακίνητη έκδοση θα είναι εφοδιασμένη όπως είπαμε και παραπάνω μόνον με τον 2-λιτρο MultiJet II με τους 140 ίππους και το εξαιρετικό 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.

Όπως ενημερωθήκαμε, το 2015 θα προστεθούν και νέες επιλογές κινητήρων, οι οποίοι θα είναι: o 1.3 MultiJet II με τους 95 ίππους, o 1.6 MultiJet II με τους 120 ίππους, και τέλος o 1.4 Turbo MultiAir II με τους 170 ίππους, που πιστεύουμε πως θα ταιριάζει περισσότερο στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Το άνετο εσωτερικό, διατηρεί την βασική σχεδίαση των 500 αλλά σε εκτέλεση ποιότητας Alfa Romeo. Τα υλικά είναι νέα, η ποιότητα είναι τρομερά αναβαθμισμένη και υπάρχουν πολλοί συνδυασμοί χρωμάτων και υλικών ενώ στην κεντρική κονσόλα βρίσκουμε το σύστημα «Uconnect» με την μεγάλη οθόνη TFT 6,5 ιντσών. Βεβαίως για όλους όσοι επιθυμούν να δώσουν έναν προσωπικό τόνο στο αυτοκίνητό τους, η «Mopar» έχει μια πληθώρα αξεσουάρ για να επιλέξει ο υποψήφιος αγοραστής.

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε όλες τις εκδόσεις του 500Χ τόσο στην άσφαλτο όσο και σε μία εκτός δρόμου διαδρομή. Η γενική αίσθηση που αποκομίσαμε είναι η εξής. Το αυτοκίνητο είναι πολύ στιβαρό. Τσιμέντο. Δεν έχει καμμιά σχέση με το... παρελθόν της ιταλικής μάρκας και αυτό είναι κοπλιμέντο. Στην έκδοση diesel με τους 120 ίππους, ο κινητήρας ακούγεται αλλά δεν ενοχλεί. Σαφώς η πιο ακριβή έκδοση με τον δίλιτρο κινητήρα και το 9άρι κιβώτιο ήταν εντυπωσιακή στην πολύ δύσκολη και βρεγμένη χωμάτινη διαδρομή με τα ηλεκτρονικά συστήματα να κάνουν την ζωή του οδηγού πολύ εύκολη ακόμα και σε μεγάλες κλίσεις στις οποίες το αυτοκίνητο κατάφερνε να ξεκινά δίχως κανένα πρόβλημα.

Οι παραγγελίες έχουν ήδη ξεκινήσει από το ειδικό microsite της Fiat, με δυνατότητες μάλιστα ειδικών εκπτώσεων στους πρώτους που θα το παραγγείλουν, ενώ οι παραδόσεις θα αρχίσουν τον Μάρτιο του 2015.

Οι τιμές ξεκινούν από τα 17.070€, με απόσυρση, στην έκδοση 1.6 "E-torQ" 110 HP Pop και καταλήγουν στην κορυφαία 4x4 δίλιτρη έκδοση στα 30.850€.

Συνεχώς θα ανεβάζουμε νέες φωτογραφίες & videos! Μείνετε συντονισμένοι!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!