Μόσλεϊ: «ανήθικες αυτοκινητοβιομηχανίες»

Γιώργος Βαρίνος
Μόσλεϊ: «ανήθικες αυτοκινητοβιομηχανίες»
Ο πρώην πρόεδρος της FIA καυτηριάζει την Νissan, επειδή επέτρεψε στη θυγατρική της Datsun να λανσάρει το επικίνδυνο μοντέλο Go, που διαλύθηκε στα κρας τεστ!

Στην Ινδία χάνουν τη ζωή τους κάθε ημέρα 380 άνθρωποι από τροχαία δυστυχήματα. Δυστυχώς κάτι ανάλογο συμβαίνει και σε διάφορες άλλες αναπτυσσόμενες χώρες. Σύμφωνα με τον πρώην πρόεδρο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου FIA, Μαξ Μόσλεϊ, μεγάλο μερίδιο ευθύνης γιαυτές τις εκατόμβες νεκρών έχουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, που «φέρονται ανήθικα», καθώς λανσάρουν μοντέλα χαμηλού κόστους και υψηλής επικινδυνότητας στις αναπτυσσόμενες χώρες. Ο Μόσλεϊ έδωσε συνέντευξη στην ηλεκτρονική έκδοση του γερμανικού περιοδικού Focus με αφορμή τα καταστροφικά αποτελέσματα του νέου Datsun Go σε κρας τεστ του Global NCAP. Το κόμπακτ μοντέλο της θυγατρικής μάρκας της Νissan αξιολογήθηκε με μηδέν αστέρια και ακόμη και αν διέθετε αερόσακους θα παρέμενε εξαιρετικά επικίνδυνο για τους επιβάτες του, καθώς διαλύθηκε στη δοκιμή πρόσκρουσης, όπως φαίνεται και στο συγκλονιστικό βίντεο. Ο πρώην πρόεδρος της FIA έστειλε γράμμα στον πρόεδρο του ομίλου Nissan-Renault, Κάρλος Γκον, όμως δεν έλαβε απάντηση. Αποκάλυψε όμως, ότι αν δεν υπάρξει αντίδραση από πλευράς Nissan, σκοπεύει να απευθυνθεί στην ιαπωνική κυβέρνηση και επεσήμανε ότι το Datsun Go δεν κυκλοφορεί μόνον στις Ινδίες, αλλά εξάγεται και στη Νότια Αφρική. Δήλωσε επίσης χαρακτηριστικά, ότι «πουλάν ένα αυτοκίνητο, αν και γνωρίζουν ότι είναι ανασφαλές. Πώς μπορούν να κάθονται μερικοί άνθρωποι ήσυχοι σε ένα κάποιο γραφείο, γνωρίζοντας ότι σκοτώνονται συνάνθρωποί τους;» Ο 74χρονος Βρετανός υποθέτει, ότι τα κατασκευαστικά λάθη του Datsun Go οφείλονται στην προσπάθεια της ιαπωνικής μάρκας να περιορίσει το κόστος του και ζήτησε από τη Renault-Nissan να προχωρήσει στις απαιτούμενες βελτιωτικές αλλαγές του αυτοκινήτου, τονίζοντας, ότι έχει μεγάλο σεβασμό απέναντι στον Κάρλος Γκον και ευελπιστώντας ότι θα γίνουν αυτές οι αλλαγές. Όπως επισημαίνει ο Μόσλεϊ, η Nissan δεν αποτελεί τη μόνη αυτοκινητοβιομηχανία, που λανσάρει σε κάποιες χώρες μοντέλα χωρίς μοντέρνα συστήματα ασφαλείας. Αναφέρθηκε μάλιστα στη Suzuki, της οποίας ένα μοντέλο διαλύθηκε επίσης στα κρας τεστ. Ο Μόσλεϊ απορρίπτει εξάλλου το σενάριο, ότι τα συστήματα ασφαλείας ανεβάζουν το κόστος των αυτοκινήτων και δεν θα είναι σε θέση να τα αγοράζουν οι πολίτες των αναπτυσσόμενων χωρών: «δεν είναι ακριβό, να κατασκευάσεις ένα ανθεκτικό αυτοκίνητο και οι αερόσακοι αυξάνουν την τιμή ενός αυτοκινήτου κατά περίπου 200 δολάρια (περίπου 160 ευρώ). Όμως το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι συχνά δεν προσφέρονται ούτε καν προαιρετικά. Και ακόμη και τότε συνδυάζονται με πακέτα προαιρετικού εξοπλισμού με ακριβά αξεσουάρ, όπως τα δερμάτινα καθίσματα». Ζήτησε επίσης να εφαρμόσουν οι αναπτυσσόμενες χώρες τουλάχιστον τα ευρωπαϊκά στάνταρ ασφαλείας για τα κρας τεστ, τα οποία ίσχυαν το 1998 και το 2003, ώστε να προσφέρουν τα αυτοκίνητα ένα μίνιμουμ προστασίας. Ο συνιδρυτής του οργανισμού οδικής ασφάλειας EuroNCAP, ήταν ξεκάθαρος και στο ερώτημα, ποιος αυτοκινητοκατασκευαστής ξεχωρίζει θετικά στη μάχη για περισσότερη ασφάλεια στους δρόμους: «Βρίσκω ιδιαίτερα θαρραλέο το όραμα της Volvo, να μη χάνει από το 2020 και μετά κανένας άνθρωπος τη ζωή του μέσα σε ένα αυτοκίνητό της. Αυτό είναι πολύ καλύτερο από το σλόγκαν ‘’Θέλουμε να μειώσουμε έως το έτος Χ τα θανατηφόρα περιστατικά κατά 50%. Κίνητρο και στόχος μας, θα πρέπει να είναι τα μηδέν θανατηφόρα περιστατικά».

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!