Οι Ευρωπαίοι λένε «όχι» στα ηλεκτρικά Ι.Χ.

Γιώργος Βαρίνος
Οι Ευρωπαίοι λένε «όχι» στα ηλεκτρικά Ι.Χ.
Το 99% των Ευρωπαίων αποκλείει την αγορά ενός ηλεκτροκίνητου μοντέλου, ενώ οι άνδρες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν ακριβότερα από τις γυναίκες για το καινούριο Ι.Χ. τους.
Περίπου οκτώ στους δέκα Eυρωπαίους αγοραστές ενός καινούριου επιβατηγού αυτοκινήτου πιστεύουν, ότι πρέπει να δώσουν οι κατασκευαστές προτεραιότητα στην εξέλιξη οικολογικότερων κινητήρων. Ωστόσο το 99% των πελατών δεν θα αγόραζε κανένα από τα ηλεκτρικά Ι.Χ. που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά. Αυτά προκύπτουν από έρευνα της γνωστής εταιρείας συμβούλων επιχειρήσεων PwC, στην οποία ερωτήθηκαν 1.500 άτομα από τη Γερμανία, τη Γαλλία και τη Μεγάλη Βρετανία, που σκοπεύουν να αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο μέσα στους επόμενους δώδεκα μήνες. Οι απαντήσεις αποτελούν βαρόμετρο, γιατί προέρχονται από τις τρεις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές αυτοκινήτου. Το 21% των ερωτηθέντων δεν λέει όχι στην λύση του υβριδικού αυτοκινήτου, όμως η συντριπτική πλειοψηφία ψηφίζει σε ποσοστό 62% υπέρ των συμβατικών μοντέλων βενζίνης ή πετρελαίου, αλλά με ιδιαίτερα οικονομικούς κινητήρες. Οι Βρετανοί βάζουν εδώ πολύ ψηλά τον πήχη και ζητούν να μην υπερβαίνει η κατανάλωση ενός αυτοκινήτου τα πέντε λίτρα ανά 100 χλμ. Οι Γερμανοί δείχνουν πιο προσγειωμένοι, αφού το 50% από αυτούς θεωρεί αποδεκτή μία μέση κατανάλωση έως επτά λίτρα ανά 100 χλμ. Η έρευνα φέρνει στο φως ένα μεγάλο πρόβλημα, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των ερωτηθέντων δεν δείχνει διατεθειμένο να αλλάξει την οδηγική του συμπεριφορά ή τις αγοραστικές του συνήθειες χάρη της προστασίας του περιβάλλοντος. Να αναφέρουμε, ότι μόλις το 14% θεωρεί ότι θα είχε νόημα, να μειώσει τη χρήση του αυτοκινήτου του. Επίσης περισσότεροι από τους μισούς δεν βλέπουν τον λόγο, γιατί να μην αγοράσουν ένα μεγάλο Ι.Χ. ή SUV, αν και θα ικανοποιούσαν τις ανάγκες τους με ένα μικρότερο μοντέλο. Τα αποτελέσματα δείχνουν, ότι στο δίλημμα ‘’ντιζάιν ή χαμηλές εκπομπές ρύπων’’ υπερισχύει συνήθως το πρώτο! Εννέα στους δέκα πελάτες χρησιμοποιούν σύμφωνα με την PwC το Ιντερνετ, για να ενημερωθούν γύρω από το μελλοντικό τους αυτοκίνητο και για να βρουν τον καλύτερο έμπορο. Ωστόσο η χρηματοδότηση και η αγορά δεν γίνονται μέσω του Διαδίκτυου, αλλά στις εκθέσεις. Το ποσοστό των ανδρών αγοραστών ξεπερνά το 60%, μάλιστα είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα από τις γυναίκες για την αγορά του καινούριου Ι.Χ. τους. Στη Γερμανία ανέρχεται αυτό το επιπλέον ποσόν σε 4.000 ευρώ, στη Μεγάλη Βρετανία σε 3.000 ευρώ και στη Γαλλία σε 2.000 ευρώ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!