Oι χαλασμένες κλειδαριές στοιχειώνουν τη GM

Γιώργος Βαρίνος
Oι χαλασμένες κλειδαριές στοιχειώνουν τη GM
Δεν έχει τέλος το σκάνδαλο με τις χαλασμένες κλειδαριές μοντέλων της GM. H τελευταία αναγνώρισε, ότι τα θύματα ανέρχονται σε τουλάχιστον 27 αντί 23, όπως υποστήριζε μέχρι τώρα.

Η GM παραδέχθηκε επίσημα, ότι έχουν χάσει τη ζωή τους τουλάχιστον 27 άνθρωποι εξαιτίας χαλασμένων κλειδαριών μίζας σε μοντέλα της, ενώ μέχρι τώρα αναφερόταν σε 23 θύματα. Ωστόσο η υπόθεση βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη και ενδέχεται να αυξηθεί ο αριθμός των νεκρών. Αμερικανικές οργανώσεις προστασίας του καταναλωτή εκτιμούν μάλιστα, ότι τα θύματα θα είναι τελικά περισσότερα από 300! Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει ανακαλέσει από τις αρχές της χρονιάς 2,6 εκατ. αυτοκίνητα παραγωγής 2003 έως 2011 λόγω ελαττωματικών κλειδαριών μίζας. Στα συγκεκριμένα μοντέλα υπήρχε κίνδυνος να γυρίσει από μόνο του το κλειδί της μίζας στην αρχική θέση και να σβήσει ο κινητήρας, με αποτέλεσμα την απενεργοποίηση της υποβοήθησης του τιμονιού και των φρένων, αλλά και των αερόσακων, ενώ το όχημα βρισκόταν σε κίνηση. Η μητρική εταιρεία της Opel δημιούργησε την 1η Αυγούστου ένα ταμείο για την αποζημίωση των θυμάτων και των συγγενών τους, στο οποίο έχουν κατατεθεί συνολικά 1.371 αιτήσεις για δυστυχήματα με νεκρούς και τραυματίες. Η GM έχει αποδεχθεί μέχρι τώρα τη χορήγηση αποζημίωσης σε 52 περιπτώσεις. Μηχανικοί και άλλα στελέχη της General Motors γνώριζαν για το πρόβλημα εδώ και περίπου μία δεκαετία, ωστόσο δεν ασχολήθηκαν ποτέ με τη λύση του. Το σκάνδαλο υποχρέωσε τη νέα πρόεδρο της GM, Μαίρη Μπάρα, να δώσει εντολή για συστηματικό ποιοτικό έλεγχο των μοντέλων της εταιρείας. Η απόφαση της Μπάρα οδήγησε σε ένα νέο κύμα μαζικών ανακλήσεων αυτοκινήτων, οι οποίες έχουν κοστίσει δισεκατομμύρια δολάρια στην επιχείρηση.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!