Peugeot Quartz, ένα crossover από το μέλλον

Γιάννης Καλογερόπουλος
Peugeot Quartz, ένα crossover από το μέλλον
Μια εικόνα από το μέλλον θα μας δώσει στο Παρίσι η Peugeot με την πρώτη γεύση να είναι το Quartz.

Ένα εντυπωσιακό concept θα κοσμεί τον εκθεσιακό χώρο της Peugeot στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. Πρόκειται για το Quartz, ένα πρωτότυπο που συνδυάζει τα χαρακτηριστικά ενός SUV, με αυτά ενός αμιγώς σπορ μοντέλου υψηλών επιδόσεων.

Η Peugeot κοιτά μακριά, στο μέλλον, όπως αποδεικνύει και την γκάμα των πρωτοτύπων που θα μας παρουσιάσει, αφού μαζί με το Quartz θα δούμε και το εντυπωσιακό Exalt, με «δέρμα καρχαρία».

Όσον αφορά το Quartz concept, αυτό εντυπωσιάζει με την αισθητική του και την τεχνολογία του. Το μήκος του αγγίζει τα 4,5 μέτρα, ενώ εντυπωσιακό είναι το πλάτος του που ξεπερνάει τα δυο μέτρα (2,06 μ.). Η κουπέ αισθητική του υπογραμίζεται από τα μικρά τριφωνικά πίσω κρύσταλλα, ενώ για τη δυναμική του αυτοκινήτου φροντίζουν οι τεράστιοι τροχοί 23 ιντσών με ελαστικά πλάτους 305 χιλ. ειδικά εξελιγμένα από την Continental.

Οι πολύ μικροί πρόβολοι επιτρέπουν στο Quartz να προσεγγίσει και να ξεπεράσει εμπόδια με μεγάλο βαθμό δυσκολίας, ενώ παράλληλα με τους τέσσερις τροχούς στις άκρες του αμαξώματος απελευθερώνεται μεγάλος χώρος στο εσωτερικό του αυτοκινήτου για τους επιβαίνοντες.

Το τμήμα της καμπίνας δίνει την εντύπωση ενός ενιαίου μπλοκ με πολλαπλές λειτουργίες, με τα μεταλλικά πλαίσια να ενσωματώνουν τα παράθυρα. Χάρη σε μία νέα κατασκευαστική μέθοδο, η μεσαία κολόνα του αμαξώματος απουσιάζει με τις κάθετα ανοιγόμενες πόρτες να διευκολύνουν την πρόσβαση.

Το Quartz βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2 με πιο σύνθετη δομή, έχοντας ως στόχο τον περιορισμό του βάρους και τον μεγαλύτερο βαθμό ακαμψίας. Ένα πτυσσόμενο σκαλοπάτι διευκολύνει την πρόσβαση για όλους τους επιβάτες, ενώ στο εσωτερικό υπάρχουν βιοδιασπώμενα και ανακυκλώσιμα υλικά με σεβασμό προς το περιβάλλον.

Στο εσωτερικό η διάταξη είναι 4θέσια, με ανεξάρτητα καθίσματα τύπου μπάκετ με δερμάτινες επενδύσεις. Η οδηγοκεντρική θέση υπογραμμίζεται από την εργονομία, με τη μεγάλη οθόνη πολλαπλών πληροφοριών που είναι τοποθετημένη ακριβώς εμπρός από τον οδηγό.

Για την κίνηση του πρωτότυπου Quartz φροντίζει ένα υβριδικό σύστημα που βασίζεται στον γνωστό υπερτροφοδοτούμενο 1.6 THP, ο οποίος με τη φροντίδα της Peugeot Sport αποδίδει 270 ίππους και 330 Nm ροπής. Αυτός συνεργάζεται με δυο ηλεκτρικά μοτέρ, ισχύος 85 kW. Το ένα δίνει δύναμη στους εμπρός τροχούς, ενώ το δεύτερο αναλαμβάνει το ίδιο έργο στους πίσω.

Αυτοί συνδυάζονται με ένα σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, ενώ ένα εξελιγμένο ESP διαχειρίζεται την κατανομή πέδησης ανάμεσα στους τέσσερις τροχούς για να εξασφαλιστεί η σταθερότητα του οχήματος και η βέλτιστη φόρτισης της μπαταρίας.

Το αυτοκίνητο διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας, το «ZEV», όπου κινείται με αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια, με τη θεωρητική αυτονομία σε αυτή την περίπτωση να φτάνει τα 50 χιλιόμετρα, το «Road», στο οποίο ο βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με το εμπρός ηλεκτρικό μοτέρ και το «Race» όπου εμπλέκεται και ο πίσω ο ηλεκτροκινητήρας για μέγιστη απόδοση που φτάνει τους 500 ίππους.

Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης περιλαμβάνει γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ενώ η πνευματική ανάρτηση ρυθμίζει αυτόματα την απόσταση από το έδαφος σε ένα εύρος 300 με 350 χιλ. Η λειτουργία αυτή ελέγχεται από ένα οπτικό σύστημα που στην κυριολεξία ανιχνεύει τον δρόμο χρησιμοποιώντας κάμερες που επικοινωνούν με το σύστημα δορυφορικής πλοήγησης ώστε να προβλέπονται αλλαγές στην επιφάνεια του οδοστρώματος αλλά και η επερχόμενη διαδρομή.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!