Άψογο το πρώτο τέστ της Michelin στην Formula E
Tο MICHELIN Pilot Sport EV έχει δημιουργηθεί ειδικά για τις Formula-E του πρώτου πρωταθλήματος ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην Ιστορία και μοιάζει οπτικά με το MICHELIN Pilot Sport Cup 2, το ελαστικό που συναντάμε σήμερα σε αυτοκίνητα μεγάλων ιπποδυνάμεων, όπως η Ferrari 458 Speciale, η Mercedes SLS-AMG Black Series ή ακόμη η Porsche 918 Spyder, ως ελαστικό πρώτης τοποθέτησης. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για ένα γνήσιο ελαστικό αγώνων που ενσωματώνει όλες τις τελευταίες καινοτομίες με Velvet Technology™ στα πλαινά του και διαστάσεις για εμπρός 245/40R18 και 305/40R18 πίσω.
Για πρώτη φορά σε έναν αγώνα παγκοσμίου επιπέδου, και μάλιστα αγώνα μονοθέσιων, το σετ ελαστικών των μοδοθεσίων θα έπρεπε να καλύψει ολόκληρη την ημέρα (ελεύθερες δοκιμές, κατατακτήριες και αγώνα) και μάλιστα ανεξάρτητα από τις μετεωρολογικές συνθήκες. Με βροχή, στεγνό, με κρύο είτε με ζέστη, οι αγωνιζόμενοι θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουν τα ίδια ελαστικά. Αυτή ήταν η πρόκληση που αντιμετώπισε η Michelin με το Pilot Sport EV.
Οι ζάντες που έχουν επιλεγεί για το Πρωτάθλημα της Formula-E έχουν διάμετρο 18 ιντσών. Η Michelin επέμεινε υπέρ αυτής της διάστασης, στο πλαίσιο της προσπάθειας για την μεταφορά τεχνολογίας από την πίστα στον δρόμο, η γαλλική εταιρεία ελαστικών πίστευε πάντοτε πως έπρεπε τα αυτοκίνητα αγώνων, να χρησιμοποιούν τροχούς και ελαστικά σε διαστάσεις όμοιες με εκείνες των αυτοκινήτων. Για παράδειγμα, στην Formula 1, οι ζάντες είναι 13 ιντσών, και τα ελαστικά έχουν στιβαρά πλευρά και μεγάλο φάρδος. Επομένως, είναι αδύνατον να εξαχθεί από αυτά αξιόπιστη τεχνική γνώση για τα ελαστικά καθημερινής χρήσης. Φορώντας όμως Michelin Pilot Sport EV σε 245/40R18, δηλαδή μια διάσταση που σήμερα έχει γίνει συνηθισμένη στον δρόμο, η Formula-E θα εκτελέσει χρέη ενός πραγματικού εργαστηρίου για τα μελλοντικά ελαστικά Michelin ευρείας κατανάλωσης και να περάσει έτσι την εξέλιξη στα αυτοκίνητα που οδηγούμε όλοι.
Τσιπαρισμένο ελαστικό! Το ξέρατε;
Στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, ένα από τα κλειδιά της επιτυχίας είναι η συλλογή δεδομένων, ώστε να αναλυθούν και να γίνουν κατανοητά όλα όσα συμβαίνουν μέσα στο αυτοκίνητο. Για αυτό το λόγο, τα Michelin Pilot Sport EV φέρουν ένα τσιπάκι τύπου RFID (Radio Frequency Identification Device ) εγκατεστημένο μέσα στο πλευρό του ελαστικού! Αυτό το μικροτσιπ, διαθέτει μνήμη που αποθηκεύει όλα τα δεδομένα που συνδέονται με τις πιέσεις που υφίσταται το ελαστικό, σε σύνδεση με τους αισθητήρες θερμοκρασίας και πίεσης αέρα καθ΄όλη την διάρκεια ζωής του ελαστικού! Θεωρητικά αυτές είναι οι πληροφορίες που θα επιτρέψουν στους μηχανικούς της Michelin Motorsport να αναλύσουν την συμπεριφορά του ελαστικού σε όλες τις φάσεις λειτουργίας του και να βγάλουν χρήσιμα συμπεράσματα, που θα μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν τόσο στους αγώνες όσο και στην ανάπτυξη νέων προηγμένων ελαστικών για απλά, καθημερινά, επιβατικά αυτοκίνητα.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

