Bάλε το τρακτέρ στην πρίζα

Γιώργος Βαρίνος
Bάλε το τρακτέρ στην πρίζα
Μέχρι σήμερα αφορούσε η ηλεκτροκίνηση και η χρήση ελαφρών υλικών κυρίως αυτοκίνητα πόλης. Το ηλεκτρικό Kulan προορίζεται ωστόσο για τα χωράφια και για αγροτικές εργασίες1
Κulan ονομάζεται μία ράτσα ασιατικών μουλαριών, που ζυγίζουν γύρω στα 250 κιλά όταν έχουν αναπτυχθεί πλήρως. Λίγο περισσότερο –και πιο συγκεκριμένα περίπου 300 κιλά- είναι και το βάρος του ηλεκτρικού οχήματος Kulan, που φιλοδοξεί να κάνει την καλλιέργεια των χωραφιών οικολογικότερη. Αν και πανάλαφρο, το Kulan μπορεί να μεταφέρει έως έναν τόνο ωφέλιμο φορτίο και οι εμπνευστές του δηλώνουν, ότι είναι σε θέση να το εξελίξουν σύντομα σε ηλεκτρικό τρακτέρ μαζικής παραγωγής. Η πρώτη επίσημη παρουσίαση του καινοτόμου αγροτικού μηχανήματος θα γίνει στην Έκθεση Επαγγελματικών Οχημάτων του Ανοβέρου από τις 25 Σεπτεμβρίου έως τις 2 Οκτωβρίου. Το Kulan αποτελεί προϊόν συνεργασίας 15 ιδιωτικών εταιρειών και δύο ερευνητικών κέντρων από τη Σαξωνία της Γερμανίας, που το περιγράφουν επίσημα ως «ελαφρύ όχημα μεταφοράς για την αγροτική οικονομία». Οι κατασκευαστές του πιστεύουν, ότι υπάρχουν τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης τέτοιων ελαφρών, ηλεκτροκίνητων οχημάτων στον αγροτικό τομέα και επιδιώκουν να υλοποιήσουν αυτές τις ιδέες τους μέσω του Kulan. Ήδη μάλιστα έχει εκδηλωθεί μεγάλο ενδιαφέρον για το επαναστατικό όχημα από τις πιο απίθανες περιοχές, όπως η Γκάνα, η Βραζιλία, οι Ινδίες και το Νότιο Τιρόλο. Για να περιοριστεί το βάρος, έχει φτιαχτεί η επιφάνεια φόρτωσης από αλουμίνιο και έχει καλυφθεί με φύλλα πλαστικού ενισχυμένα με υαλοβάμβακα. Το κάθισμα του οδηγού έχει κατασκευαστεί από ειδικό αφρώδες συνθετικό υλικό και η λεκάνη μεταφοράς από συμπιεσμένο, ανακυκλωμένο χαρτόνι. Επίσης αντί για κλασικούς προβολείς και φλας, διαθέτει το Kulan διοδικές λυχνίες και το υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης προέρχεται από τη ναυπηγική. Το βασικό όχημα μπορεί να προσαρμοστεί ανάλογα με τις ανάγκες του ιδιοκτήτη. Για παράδειγμα μπορεί να μεταφέρει τανκ νερού για ποτισμό, να κλείσει η ανοιχτή καρότσα για τη μεταφορά ευαίσθητων προϊόντων ή να μονταριστούν σε αυτήν τέσσερα καθίσματα και να γίνει πενταθέσιο. Έτσι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ηλεκτρικό τρακτέρ, αλλά και για τη μεταφορά μικρών γκρουπ τουριστών, προσωπικού, κλπ. Για την κίνησή του προβλέπονται μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι οποίες τροφοδοτούν με ενέργεια τους δύο ηλεκτροκινητήρες ισχύος 2 Κιλοβάτ ο καθένας, που βρίσκονται ενσωματωμένοι στους πίσω τροχούς. Η αυτονομία του Kulan αγγίζει τα 300 χιλιόμετρα ή περίπου έξι ώρες συνεχούς χρήσης. Εννοείται, ότι οι ηλεκτροκινητήρες μπορούν να αντικατασταθούν από ισχυρότερους, αν προορίζεται το όχημα για σκληρή χρήση σε δύσβατα σημεία. Το μοντέλο που θα παρουσιαστεί στην Εκθεση του Ανοβέρου είναι πειραματικό, όμως τα συστήματα και τα υλικά του μπορούν να περάσουν σε φάση παραγωγής το πολύ σε έναν χρόνο!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!