Νέο ηλεκτρικό Saab 9-3 EV

Γιώργος Βαρίνος
Νέο ηλεκτρικό Saab 9-3 EV
Πριν λίγες εβδομάδες βρισκόταν η Saab και πάλι στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Τώρα παρουσίασε με το 9-3 EV ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο, που θα βγει στην αγορά το 2015.

Εφτάψυχη αποδεικνύεται η Saab. Η σουηδική μάρκα ανήκει πλέον σε Κινέζους και μόλις πριν λίγο καιρό κινδύνευσε εκ νέου να πτωχεύσει. Τελικά όχι μόνον δεν συνέβη αυτό, αλλά παρουσίασε κιόλας το νέο ηλεκτρικό 9-3 ΕV. Για να ακριβολογούμε βέβαια, το 9-3 μόνον νέο δεν είναι, καθώς λανσαρίστηκε το 2002 χρησιμοποιώντας το πάτωμα πολυεργαλείο της GM, πάνω στο οποίο βασιζόταν μεταξύ άλλων και το Opel Vectra. Το 2011 έβαλε η σουηδική μάρκα λουκέτο και ήρθε το πρόωρο τέλος του 9-3. Τώρα επανέρχεται το 9-3 με κινέζικη βοήθεια. Αυτή την εποχή δοκιμάζεται ως πρωτότυπο ηλεκτρικό EV (Electric Vehicle) στα δάση της Σουηδίας, ενώ το πλάνο προβλέπει το λανσάρισμά του στην αγορά το 2015. Οι προδιαγραφές του πράσινου 9-3 EV κρίνονται αξιόλογες. Το αθόρυβο μοντέλο αποδίδει 140 ίππους και προσφέρει γύρω στα 200 χιλιόμετρα αυτονομία, επιταχύνει από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε 10΄΄ και η τελική του ταχύτητα έχει περιοριστεί στα 120 χλμ./ώρα για να μην αδειάζουν γρήγορα οι μπαταρίες ιόντων λιθίου. Οι τελευταίες βρίσκονται τοποθετημένες στο πάτωμα, ώστε να μην αφαιρούν χώρο από το σαλόνι και το πορτ-μπαγκάζ του τετράθυρου σεντάν. Η προϊστορία Η κλάδος αυτοκινήτου της Saab ιδρύθηκε το 1947 από την ομώνυμη σουηδική εταιρεία κατασκευής αεροπλάνων. Η μάρκα με σήμα τον γυπαετό πέρασε το 1989 στη GM λόγω συσσωρευμένων χρεών, τα οποία όμως συνέχισαν να μεγαλώνουν. Έγιναν δύο προσπάθειες για τη διάσωσή της από την ολλανδική Spyker και από Κινέζους, όμως η GM άναψε το κόκκινο φως γιατί δεν ήθελε να γίνει με την εξαγορά της Saab μεταφορά τεχνογνωσίας στην Κίνα. Το αποτέλεσμα ήταν να χάσουν τη δουλειά τους περίπου 3.500 άνθρωποι και να κηρύξει πτώχευση η εταιρεία. Τον Ιούνιο του 2012 αγοράζει ο επενδυτικός όμιλος NEVS (National Electric Vehicle Sweden) τις εγκαταστάσεις και τις πατέντες της Saab, ενώ επαναπροσλαμβάνει περίπου 700 άτομα από το προηγούμενο προσωπικό. Η εταιρεία εδρεύει μεν στη Σουηδία, όμως η πραγματική της έδρα βρίσκεται στο Χονγκ Κονγκ. Τον Απρίλιο του 2014 άρχισαν οι παραδόσεις των πρώτων Saab 9-3 Aero, που βασίζονταν στο ίδιο μοντέλο από την εποχή της GM. Στις 12 Αυγούστου ανακοινώνεται και πάλι η χρεοκοπία της Saab, επειδή η NEVS δεν είναι σε θέση να πληρώσει διάφορους λογαριασμούς ενός προμηθευτή της. Μία ημέρα αργότερα χτύπησε λήξη συναγερμού, καθώς ο προμηθευτής πήρε πίσω την αίτηση για πτώχευση της Saab, που είχε καταθέσει στο δικαστήριο. Μετά από λίγες ημέρες παρουσίασε η σουηδική εταιρεία επίσημα το νέο ηλεκτρικό 9-3 E

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!