Eβαλαν πάγο στo αυτόνομo Google Car

Γιώργος Βαρίνος
gazzetta default image fallback
Η Καλιφόρνια ζητά περισσότερα συστήματα ελέγχου για τα αυτόνομα Google Cars, ώστε να δώσει το πράσινο φως στο πιλοτικό πρόγραμμα χρήσης 100 τέτοιων μοντέλων στους δρόμους της.
Αλλιώς τα λογάριαζε η Google, όμως oι αρμόδιες υπηρεσίες της Καλιφόρνια είχαν διαφορετική άποψη. Οι Αρχές της αμερικανικής πολιτείας δεν έδωσαν το πράσινο φως για την κυκλοφορία 100 αυτόνομων Google Cars στους δημόσιους δρόμους, επειδή δεν διαθέτουν τα απαιτούμενα συστήματα παρέμβασης του οδηγού σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Η Google σχεδίαζε να εφοδιάσει τα ρομποτικά μοντέλα της μόνον με ένα μπουτόν εκκίνησης και ένα μπουτόν ακινητοποίησης, όμως οι αρμόδιες υπηρεσίες της Kαλιφόρνια ζητούν να έχει ο οδηγός περισσότερες δυνατότητες παρέμβασης. Ο αμερικανικός γίγαντας του Ιντερνετ βρίσκεται πλέον στο δίλημμα είτε να καταστρέψει τα 100 μοντέλα αυτόνομης οδήγησης είτε να τα εφοδιάσει με περισσότερα συμβατικά συστήματα ελέγχου των οχημάτων. Εξάλλου τα πρώτα ρομποτικά πειραματικά οχήματα της Google διέθεταν τέτοιου είδους συστήματα. Εκπρόσωπος της εταιρείας ανακοίνωσε στην οικονομική εφημερίδα Wall Street Journal ως πρώτο μέτρο την τοποθέτηση μέσα στο αυτοκίνητο μίας μικρής στεφάνης, που θα παίζει τον ρόλο του τιμονιού, καθώς επίσης και πεντάλ για φρένο και γκάζι. Επίσης τα οχήματα αυτόνομης οδήγησης της Google θα μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα έως 25 μίλια την ώρα (περίπου 32 χλμ./ώρα). Αρχικά προβλεπόταν να μπορούν να κινούνται έως και 10 μίλια ανά ώρα πάνω από τα επιτρεπόμενα όρια ταχύτητα. Οι Αρχές της Καλιφόρνια απαγόρευσαν επίσης την «οδήγηση» των ρομποτικών οχημάτων από τυφλούς, όπως φαινόταν στο εταιρικό βίντεο λανσαρίσματος των μοντέλων, ενώ απέρριψαν προς το παρόν την κυκλοφορία άλλου τύπου οχημάτων αυτόνομης οδήγησης, όπως π.χ. μοτοσυκλετών.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!