Σοκάρουν τα κρας τεστ στη Νότια Αμερική

Γιώργος Βαρίνος
gazzetta default image fallback
Καταστροφικά ήταν και πάλι τα αποτελέσματα των κρας τεστ για μοντέλα, που κατασκευάζονται στη Νότια Αμερική και δεν προστατεύουν τους επιβάτες του.
Φαίνεται, ότι η ζωή έχει μικρότερη αξία στη Νότια Αμερική. Πώς αλλιώς να εξηγήσεις την πολιτική ορισμένων αυτοκινητοβιομηχανιών να θυσιάζουν την ασφάλεια των πελατών τους με στόχο το φτηνότερο κόστος παραγωγής; Τα αποτελέσματα των τελευταίων κρας τεστ, που πραγματοποίησε ο νοτιοαμερικάνικος οργανισμός Latin NCAP ήταν για μια ακόμη φορά σοκαριστικά, αφού υπήρξαν μοντέλα που βαθμολογήθηκαν με μηδέν αστέρια. Η General Motors συνεχίζει αυτή την πολιτική με καταστροφικές συνέπειες για τους επιβάτες των λατινοαμερικάνικων μοντέλων της, ενώ Fiat και Peugeot έδειξαν σαφή βελτίωση σε σχέση με το παρελθόν. Οι υπεύθυνοι του Latin NCAP πραγματοποίησαν δοκιμές πρόσκρουσης με τα μοντέλα Peugeot 208, Chevrolet Onix, Fiat New Palio (με και χωρίς αερόσακους) και Chevrolet Spark, που κατασκευάζονται στη Βραζιλία και στην Αργεντινή και προορίζονται για την αγορά της Λατινικής Αμερικής. Μακράν ανθεκτικότερο από όλα αποδείχθηκε το Peugeot 208, που έλαβε τέσσερα αστέρια στην προστασία των ενηλίκων επιβατών και τρία στην προστασία των παιδιών. Παρόλα αυτά ο εξοπλισμός του είναι σαφώς φτωχότερος από τον αντίστοιχο των ευρωπαϊκών εκδόσεων, καθώς δεν προβλέπονται πλευρικοί αερόσακοι, σύστημα ευστάθειας, ISOFIX για τη στήριξη των παιδικών καθισμάτων, κ.ά. Το Fiat New Palio βαθμολογήθηκε με τρία αστέρια στην προστασία των ενηλίκων και με δύο στην προστασία των παιδιών επιβατών. Το Latin NCAP δοκίμασε και ένα μοντέλο χωρίς αερόσακους, το οποίο…μηδενίστηκε. Να σημειώσουμε ωστόσο, ότι όλα τα βραζιλιάνικα Fiat New Palio κατασκευάζονται πλέον από τον Μάιο με στάνταρ δύο αερόσακους. Ένα μεγάλο μηδενικό έλαβε το Chevrolet Spark χωρίς αερόσακους στον εξοπλισμό του. Ο οδηγός και οι επιβάτες του κινδυνεύουν –υπό προϋποθέσεις- θανάσιμα σε περίπτωση σύγκρουσης. Ο Latin NCAP κάλεσε τη GM να μιμηθεί το παράδειγμα της Fiat και να σταματήσει να παράγει μοντέλα χωρίς αερόσακους για την αγορά της Λατινικής Αμερικής. Τρία αστέρια στην προστασία των ενηλίκων επιβατών και δύο στην προστασία των παιδιών έλαβε το Chevrolet Onix, που είναι πιο νέο μοντέλο και διαθέτει ανθεκτικότερο πάτωμα. Ωστόσο και από αυτό λείπει το σύστημα ISOFIX για την ασφαλή στήριξη των παιδικών καθισμάτων, ενώ δεν προβλέπονται σε όλες τις θέσεις ζώνες ασφαλείας τριών σημείων!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!