Toyota, η μάρκα με την υψηλότερη αξία

Πέτρος Πιτσίνης
Toyota, η μάρκα με την υψηλότερη αξία
Τοyota, BMW και VW ήταν οι τρεις μάρκες αυτοκινήτων με τη μεγαλύτερη αξία το 2013. Αντίθετα η Ferrari διαθέτει το δυνατότερο brand name στο σύνολο του βιομηχανικού κλάδου!
Iαπωνικές και γερμανικές είναι οι εταιρείες αυτοκινήτων με τη μεγαλύτερη αξία. Αυτό προκύπτει από έρευνα του διεθνούς οργανισμού Brand Finance Plc, που ειδικεύεται στις αξίες και στα περιεχόμενα τα οποία εμπεριέχονται σε ονόματα και λογότυπα γνωστών εταιρειών. Η έκθεση Brand Finance Auto 100 του 2014 αναφέρεται στις αυτοκινητοβιομηχανίες και στις πρώτες θέσεις συναντούμε μάρκες από την Ιαπωνία και τη Γερμανία. Πρώτη σε αξία μάρκα στον κόσμο ήταν το 2013 η Toyota με 34,9 δις δολάρια, ενώ την τριάδα συμπλήρωσαν οι BMW (29 δις δολάρια) και Volkswagen (27 δις δολάρια), που άλλαξαν μεταξύ τους θέσεις σε σχέση με το 2012. Μάλιστα η Toyota πέτυχε το 2013 μία εντυπωσιακή αύξηση της αξίας της κατά 34%. Στην τέταρτη θέση κατατάσσεται η Mercedes, πέμπη και έκτη είναι η Honda και η Nissan, ακολουθεί έβδομη η Ford και όγδοη η Porsche. Εντυπωσιακή άνοδο εμφανίζει η Audi με 30% αυξημένη αξία και με τη δωδέκατη θέση στην παγκόσμια κατάταξη των 100 πολυτιμότερων αυτοκινητοβιομηχανιών, από την οποία λείπουν βρετανικές εταιρείες. Πρόκειται για ένα σοβαρό πλήγμα για τους Βρετανούς, αφού στη χώρα εδρεύουν οκτώ ομάδες της Φόρμουλα 1 που παράγουν υψηλή τεχνολογία, όμως δεν υπάρχει πλέον ούτε μία σημαντική μάρκα αυτοκινήτων αγγλικής ιδιοκτησίας. Στο Τop 100 πλασάρονται για πρώτη φορά οι ιταλικές Maserati και Lamborghini, όπως επίσης η αμερικανική Tesla που κατασκευάζει αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι γερμανικές, ιαπωνικές και αμερικανικές φίρμες μοιράζονται το 74% της συνολικής αξίας των 100 πρώτων αυτοκινητοβιομηχανιών, η οποία έφτασε το 2013 τα 388 δις δολάρια. Ο κλάδος της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας σημείωσε ανοδική πορεία πέρυσι, χάρη κυρίως στην αύξηση των πωλήσεων σε Ασία και Αμερική. Είναι χαρακτηριστικό, ότι οι 50 μεγαλύτεροι αυτοκινητοκατασκευαστές είδαν τη συνολική αξία τους να μεγαλώνει το 2013 κατά 55 δις δολάρια και να φτάνει τα 346 δις δολάρια. Το δυνατότερο brand name όχι μόνον μεταξύ των αυτοκινητοκατασκευαστών, αλλά συνολικότερα του βιομηχανικού κλάδου, είναι η Ferrari. Η ιταλική μάρκα αξιολογήθηκε με ΑΑΑ+ και είδε την αξία της να αυξάνεται το 2013 κατά 12% και να φτάνει τα 4 δις δολάρια.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!