Φανάρια κυκλοφορίας ετών 100

Πέτρος Πιτσίνης
Φανάρια κυκλοφορίας ετών 100
Έναν αιώνα συμπληρώνουν τον Αύγουστο τα ηλεκτρικά φανάρια κυκλοφορίας. Διαβάστε μόνον στο gazzetta.gr παράξενες και ευτράπελες ιστορίες για τους ρυθμιστές των δρόμων!
Εκρηκτικά, στόχος των κινέζων κομμουνιστών, καταναλωτές ενέργειας, έξυπνοι ρυθμιστές της ροής της κυκλοφορίας, με χρώματα σιδηροδρόμου. Τα φανάρια κυκλοφορίας με ρεύμα συμπληρώνουν τον Αύγουστο έναν αιώνα στους δρόμους μας. Παράξενα, ευτράπελα και χρήσιμα για τους διασημότερους «Γρηγόρηδες και Σταμάτηδες» του πλανήτη! 1. Το πρώτο φανάρι κυκλοφορίας λειτούργησε το 1868 στο Λονδίνο κοντά στο παλάτι του Γουεστμίνστερ. Εξερράγη τρεις βδομάδες μετά την τοποθέτησή του τραυματίζοντας σοβαρά έναν αστυνομικό (λέγεται ότι ενδεχομένως ο αστυνομικός να πέθανε). Αιτία της έκρηξης ήταν το εύφλεκτο αέριο, που περιείχε ο συγκεκριμένος τύπος φανού. 2. Το πρώτο φανάρι, που λειτουργούσε με ηλεκτρική ενέργεια, ξεκίνησε την καριέρα του τον Αύγουστο 2014 στο Κλίβελαντ του Οχάιο των ΗΠΑ. 3. Στατιστικά, σπαταλά κάθε οδηγός ανεπτυγμένης χώρας δύο βδομάδες από τη ζωή του περιμένοντας να ανάψει πράσινο μπροστά σε διασταυρώσεις. 4. Σύμφωνα με τη Siemens, μία πόλη με περίπου 700 διασταυρώσεις μπορεί να εξοικονομήσει περισσότερο από ένα εκατομμύριο ευρώ σε κόστος ρεύματος, αν αντικαταστήσει όλα τα φανάρια κυκλοφορίας με πιο σύγχρονα τεχνολογίας LED. 5. Τα πρώτα φανάρια με τρεις φάσεις διαφορετικού χρώματος τοποθετήθηκαν στο Ντιτρόιτ των ΗΠΑ το 1920. Οι φάσεις τους ήταν κόκκινο για το στοπ, πράσινο για προσοχή και λευκό, για να περάσεις ελεύθερα, όπως δηλαδή και τα σήματα των σιδηροδρόμων εκείνη την εποχή. Όταν όμως έσπαγε το γυαλί από τα φανάρια, τότε φαινόταν το κόκκινο λευκό, γιαυτό και άλλαξε ο συνδυασμός και καταλήξαμε στο σημερινό κόκκινο, πορτοκαλί, πράσινο. 6. Το κόκκινο βρίσκεται πάντα στην κορυφή, ώστε να γνωρίζουν ακόμη και άτομα που πάσχουν από αχρωματοψία ή δυσκολεύονται να αναγνωρίσουν το κόκκινο-πράσινο, πότε πρέπει να σταματήσουν. 7. Φήμες αναφέρουν, ότι οι Κινέζοι κομμουνιστές δεν μπορούσαν να συμφιλιωθούν τη δεκαετία του 60 κατά τη διάρκεια της πολιτιστικής επανάστασης με την ιδέα, ότι το κόκκινο σημαίνει ακινητοποίηση. Στη δική τους κοσμοθεωρία εκπροσωπούσε την πρόοδο, γιαυτό και κάποιοι από αυτούς προσπαθούσαν να πείσουν τα –ελάχιστα τότε- οχήματα να σταματούν στο πράσινο και να περνούν στο κόκκινο! Ωστόσο ούτε ο Μάο Τσε Τουνγκ δεν κατάφερε να αλλάξει αυτόν τον διεθνή κανόνα. 8. Τα φανάρια της επόμενης γενιάς θα επικοινωνούν με τα Smartphones των οδηγών και θα τους ενημερώνουν π.χ. σε πόσα δευτερόλεπτα θα ανάψει πράσινο, με πόση ταχύτητα θα πρέπει να κινηθούν για να πετύχουν τα επόμενα φανάρια πράσινα, κλπ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!