Οι αντιδράσεις για τις αλλαγές των κανονισμών στη Formula1

Νίκος Τσιώκος
Οι αντιδράσεις για τις αλλαγές των κανονισμών στη Formula1
Οι αλλαγές των κανονισμών και κυρίως η επανεκκίνηση από το γκριντ, μετά από είσοδο αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστας, έφεραν τις πρώτες αντιδράσεις.

Περαιτέρω αλλαγές ετοιμάζει η FIA στη Formula1, οι οποίες εγκρίθηκαν από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, που συνεδρίασε την Πέμπτη (26/6) στο Μόναχο.

Συγκεκριμένα, αυτές έχουν να κάνουν κυρίως με το αυτοκίνητο ασφαλείας, καθώς τα μονοθέσια θα εκκινούν από το γκριντ, όπως και στην εκκίνηση του κάθε αγώνα, μετά από την είσοδό του στην πίστα. Κάτι που έχει φέρει και τις πρώτες αντιδράσεις, με τους Νίκο Ρόσμπεργκ, Ντάνιελ Ρικιάρντο, Λιούις Χάμιλτον, Φερνάντο Αλόνσο να είναι κατά της εν λόγω αλλαγής.

Αναλυτικά, τα όσα δήλωσαν οι τέσσερις πιλότοι για την αλλαγή με το αυτοκίνητο ασφαλείας:

Νίκο Ρόσμπεργκ: «Καταλαβαίνω ότι η εκκίνηση είναι από τις πιο συναρπαστικές στιγμές για τους οπαδούς, όμως ακούγεται πολύ ακραίο. Μου αρέσουν οι αγώνες με τον τρόπο που είναι τα τελευταία 50 χρόνια. Πραγματικά δε θέλω να δω τόσο τεράστια αλλαγή με μία άλλη εκκίνηση. Είναι λίγο παράξενο. Η γνώμη μου είναι ότι πρέπει να μείνει όπως είναι τώρα».

Ντάνιελ Ρικιάρντο: «Θεωρώ ότι είναι λίγο συναρπαστικό διότι υπάρχει μικρή μεταβλητότητα με την εκκίνηση. Αλλά για μένα είναι λίγο τεχνητό επειδή όταν οδηγείς την κούρσα με δέκα δευτερόλεπτα διαφορά και το αυτοκίνητο ασφαλείας βγαίνει έξω, τότε χάνεις το πλεονέκτημα που έχεις δημιουργήσει.

Κρατάς τη θέση σου, αλλά και πάλι χάνεις κάτι. Η πιθανότητα να μην έχουμε καλή εκκίνηση είναι αρκετά υψηλή, οπότε μπορείς να πας από πρώτος τέταρτος. Είναι ένα μικρό μειονέκτημα γι' αυτόν που κέριδσε την πρωτιά. Νομίζω ότι θα μπορούσαν να βρουν κάτι καλύτερο. Για τους θεατές θα ήταν καλύτερα, όμως δεν είναι και η πιο δίκαιη ιδέα».

Λιούις Χάμιλτον: «Αυτό είναι το πρώτο που έμαθα, οπότε χρειάζομαι χρόνο για το πώς θα δουλέψει. Δεν μπορεί να βλάψει κανέναν η γνώμη των πιλότων. Είναι αδύνατον να πούμε πώς είναι για τους αγωνοδίκες στο γραφείο τους. Δεν είμαστε αγωνοδίκες και δεν καθόμαστε εκεί κατά τη διάρκεια του αγώνα. Και είναι δύσκολο γι' αυτούς να δουν πώς είναι για μας στο μονοθέσιο. Πάντα έρχονται με ψυχρές ιδέες. Κάποιες φορές λειτουργούν, κάποιες όχι».

Φερνάντο Αλόνσο: «Όταν έφτασα στα μονοθέσια οι επανεκκινήσεις ήταν όπως είναι τώρα και δεν έχω ιδέα πως μπορούν να είναι στην άλλη πλευρά. Στα καρτ όταν υπήρχε κόκκινη σημαία ή κάτι άλλο, είχαμε μια φυσιολογική επανεκκίνηση με τα φώτα. Έκανα και τα δύο και δεν έχει καμία διαφορά για μένα. Δεν έχω κάποια προτίμηση».

Αλλαγές στους κινητήρες και στις δοκιμές

Βέβαια, αυτή δεν ήταν η μοναδική αλλαγή που ενέκρινε το ΠΣΜΑ στους κανονισμούς του 2015. Ακόμη, οι κινητήρες που θα μπορεί να χρησιμοποιήσει μέχρι τέσσερις κινητήρες κατά τη διάρκεια της σεζόν και πέντε αν οι αγώνες είναι πάνω από είκοσι, ενώ αλλάζει και η ποινή για την αντικατάσταση κινητήρα, που θα γίνει η εκκίνηση από το τέλος του γκριντ και όχι από το πιτ λέιν.

Από εκεί και πέρα, οι δοκιμές εξέλιξης πριν από την έναρξη της σεζόν θα γίνονται σε τρία τετραήμερα στην Ευρώπη αντί για τέσσερα σε Ευρώπη και Ασία και κατά τη διάρκεια αυτής θα διεξαχθούν δύο φορές στην Ευρώπη αντί για τέσσερις.

Μάλιστα, οι δύο από τις τέσσερις από τις συνολικά δοκιμές θα αφορούν αποκλειστικά τους νέους πιλότους, που σημαίνει ότι αυτοί που τρέχουν στα Γκραν Πρι θα έχουν την ευκαιρία να εξελίξουν το μονοθέσιο μόνο σε δύο περιπτώσεις.

Τέλος, εγκρίθηκαν και αλλαγές στις μπροστινές αεροτομές των μονοθεσίων, ώστε να είναι πιο ασφαλείς, τη στιγμή που έγινε το ίδιο και με την είσοδο των μονοθεσίων στο parc ferme από την αρχή της τρίτης περιόδου των ελεύθερων δοκιμών αντί για την αρχή των κατατακτηρίων.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!