Kawasaki Ninja 300

Kawasaki Ninja 300
Γνήσια Ninja. Της λείπουν τα κυβικά, της λείπουν τα ανάποδα πιρούνια, τα διπλά δισκόφρενα, τα «τράκσιον κοντρόλ», αλλά δεν της λείπει ο τσαμπουκάς και ο αέρας μιας γνήσιας Ninja που θέλει να πηγαίνει με το στροφόμετρο κολλημένο στο κόκκινο.

Ο κόσμος της μοτοσυκλέτας είναι μαγικός. Πολλές φορές τα τεχνικά χαρακτηριστικά, το concept σχεδίασης ενός μοντέλου και άλλα «χειροπιαστά» στοιχεία, δεν μπορούν να προβλέψουν τη σχέση που θα αναπτυχθεί μεταξύ ενός δικύκλου με το κοινό. Και αυτό γιατί η μοτοσυκλέτα είναι πάθος, αν όχι για όλους, τουλάχιστον για αυτούς που δεν τη βλέπουν ως ένα απλό μεταφορικό μέσο. Αν οι αναβάτες δικύκλων αγόραζαν με βάση τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης, τότε θα είχαμε γεμίσει με κακόγουστες κατασκευές που προσφέρουν χώρους, άνεση, οικονομία, κ.λπ. Ευτυχώς όμως υπάρχουν εταιρίες, όπως η Kawasaki, που συνεχίζουν να προσφέρουν τον ενθουσιασμό και τον αέρα των αγώνων, ακόμη και στην πιο καθημερινή μοτοσυκλέτα. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η Ninja 300.
Η μικρή Ninja διαθέτει έντονη οπτική ομοιότητα με τις μεγαλύτερες ZX-6R και ZX-10R. Στη σχεδίασή της, υπάρχουν πολλά σημεία όπως οι προβολείς, η εξάτμιση, η ζελατίνα του φέριγκ, τα πλαϊνά πλαστικά, οι ζάντες, η ουρά και άλλα πολλά που παραπέμπτουν στη μεγάλη ZX-10R. Ο πιο σχετικός βέβαια, θα καταλάβει αμέσως ότι πρόκειται για τη μικρή έκδοση από το μονό δισκόφρενο εμπρός, το λεπτό συμβατικό πιρούνι, το ατσάλινο ψαλίδι, το στενό ελαστικό πίσω με διάσταση 140/70-17 και γενικά το μικρό μέγεθος. Από την άλλη δεν θα περάσουν απαρατήρητα κάποια σημεία που εντυπωσιάζουν, όπως τα ενσωματωμένα στα φέριγκ φλας, τα πλαστικά που κρύβουν το πλαίσιο στην περιοχή των μαρσπιέ, οι βάσεις των μαρσπιέ του συνεπιβάτη και άλλα πολλά σημεία που μαρτυρούν ότι μόνο πρόχειρη δεν είναι η προσπάθεια της Kawasaki στη μικρή κατηγορία.

Όσο και να σε έχει παρασύρει η εμφάνιση της μικρής «πράσινης» μόλις πατήσεις τη μίζα, προσγειώνεσαι στην πραγματικότητα ακούγοντας το μικρό κινητηράκι να δουλεύει ήσυχα και πολιτισμένα. Την εικόνα συμπληρώνει ο μαλακός συμπλέκτης και το πολιτισμένο κιβώτιο. Πρώτη ταχύτητα και φύγαμε. Η αλήθεια είναι ότι στα πρώτα μέτρα απογοητεύεσαι. Περιμένεις περισσότερα από ένα τόσο σπορ σε εμφάνιση μοντέλο. Φέρνοντας όμως στο μυαλό σου ότι πρόκειται για 300 δικύλινδρο σε σειρά κυβικά, του συγχωρείς που δεν σουζάρει με το γκάζι. Από τα πρώτα χιλιόμετρα νιώθεις την πολιτισμένη λειτουργία που έρχεται σε αντίθεση με τον χαρακτήρα και την όψη της μικρής μοτοσυκλέτας. Η θέση οδήγησης είναι άνετη με τα κλιπ ον να είναι ψηλά φροντίζοντας να μην σκύβεις πολύ. Η θέα που έχεις με το αναλογικό στροφόμετρο, το ψηφιακό κοντέρ και τη κοντή σπορ ζελατίνα, σου φτιάχνει τη διάθεση. Κινούμενος με χαμηλές ταχύτητες ανάμεσα από τα αυτοκίνητα στην πόλη, ο κινητήρας δεν δυσανασχετεί στις χαμηλές στροφές, καθώς είναι πολύ ελαστικός και έχει την απαραίτητη ροπή για να επιταχύνει χωρίς να κατεβάσεις ταχύτητα. Με ήσυχο ρυθμό ανάβει και η σχετική ένδειξη “Eco” που δηλώνει ότι με αυτόν τον τρόπο κάνουμε και οικονομία στη βενζίνη. Οι 39 ίπποι απελευθερώνονται σταδιακά όσο ο ρυθμός ανεβάινει. Τα 160 χλμ./ώρα έρχονται εύκολα, αλλά από εκεί και πάνω θέλει επιμονή, για να δεις τα 170. Καθόλου άσχημα για μία μικρή μοτοσυκλέτα, την ώρα που τα 120-140 μπορούν να είναι μια ταχύτητα ταξιδιού. Όσο δηλαδή τα on-off των 600 κυβικών, λίγα χρόνια πριν.
Βεβαίως καλή είναι η μικρή Ninja μέσα στην πόλη, αλλά η αποκάλυψη ήρθε στην πίστα. Εκεί, ο ρυθμός ανεβαίνει, το μοτέρ ουρλιάζει, οι αλλαγές γίνονται γρήγορα θυμίζοντας γνήσια σπορ μοτοσυκλέτα και Ninja ξεδιπλώνει τις αρετές της σκορπίζπντας χαμόγελα μέσα από το κράνος. Δεν ξέρω εάν οι ιάπωνες είχαν στο νου τους αυτή τη χρήση όταν σχεδίαζαν τη Ninja 300, αλλά τα καταφέρνει μια χαρά στην μικρή πίστα. Το πλαίσιο δεν έχει ελαστικότητες, το πίσω αμορτισέρ έχει σφιχτή λειτουργία και κρατά βιδωμένη την πίσω ρόδα, ενώ το σχετικά μαλακό μπροστινό δεν χαλάει το σύνολο. Τα φρένα δεν κουράζονται, ούτε ο κινητήρας που δουλεύει συνέχεια τέρμα 2α και 3η. Η ευχαρίστηση είναι μεγάλη και η προπόνηση γίνεται μια χαρά αφού το σώμα κάνει τις ίδιες κινήσεις που θα έκανε σε μια «κανονική» Supersport με περισσότερα κυβικά.

Βεβαίως η μικρή Ninja είναι ένα καταπληκτικό καθημερινό μηχανάκι. Εύκολο, οικονομικό και πανέμορφο, θα σας βάλει στο στόχαστρο όλων των ζηλιάρηδων φίλων σας. Η τελική αίσθηση που σου αφήνει είναι ότι πρόκειται για μία γνήσια σπορ μοτοσυκλέτα σε μικρότερη κλίμακα. Για τον νέο αναβάτη είναι ιδανική, για τον έμπειρο είναι παιχνίδι. Όσο και να φαίνονται λίγοι οι 39 ίπποι, ο τρόπος που αποδίδονται κάνουν τη μικρή Ninja ευχάριστη και διασκεδαστική. Με 5,890 μόλις Ευρώ (έκδοση με ABS) αποκτά κάποιος μια supersport σε σμίκρυνση. Με μια Ninja 300 μπορούν όλοι να έχουν -όλη την εβδομάδα- ένα πολιτισμένο καθημερινό μεταφορικό μέσο και το Σαββατοκύριακο μια αγωνιστική μοτοσυκλέτα αξιώσεων στην μικρή φυσικά κατηγορία.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

KAWASAKI NINJA 300

Κινητήρας


Τύπος κινητήρα

Δικύλινδρος σε σειρά, οκταβάλβιδος, με 2 ΕΕΚ, υγρόψυκτος,

Κυβισμός

296 cc

Διαμέτρος x Διαδρομή

62 χλστ. x 49 χλστ.

Σχέση συμπίεσης

10.6:1

Μέγιστη ισχύς

39 hp / 11,000σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή

2.8 Kgm / 10,000 σ.α.λ.

Σύστημα λίπανσης

Υγρό κάρτερ

Σύστημα καυσίμου

Ηλεκτρονικός ψεκασμός Keihin

Σύστημα εκκίνησης

Μίζα

Σύστημα μετάδοσης

6 ταχύτητες



Πλαίσιο

Χαλύβδινο τύπου διαμάντι

Σύστημα μπροστινής ανάρτησης

Τηλεσκοπικό πιρούνι, 37mm διάμετρος

Διαδρομή εμπρός

120 χιλ.

Σύστημα πίσω ανάρτησης

Μονό αμορτισέρ με μοχλισμό

Διαδρομή πίσω

132 χιλ.

Εμπρός φρένο

Υδραυλικό μονό δισκόφρενο, Ø 290 χλστ. Με διπίστονη δαγκάνα και ABS

Πίσω φρένο

Υδραυλικό μονό δισκόφρενο, Ø 220 χλστ. Με διπίστονη δαγκάνα και ABS

Εμπρός ελαστικό

110/60-17

Πίσω ελαστικό

140/70-17



Διαστάσεις


Συνολικό μήκος

2,015mm

Συνολικό πλάτος

715 mm

Ύψος σέλας

785mm

Μεταξόνιο

1,405mm

Βάρος (γεμάτη)

172 kg

Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ Καυσίμου

17 λίτρα

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!