Δοκιμάζουμε το Michelin Pilot Sport 4 SUV (vid)

Γιώργος Βαρίνος
Δοκιμάζουμε το Michelin Pilot Sport 4 SUV (vid)
Η Michelin δημιουργεί ένα νέο ελαστικό ειδικά για την κατηγορία των SUV επιδόσεων, το Michelin Pilot Sport 4 SUV και μας καλεί να το δοκιμάσουμε και να δούμε τον state-of-the-art τρόπο κατασκευής του, στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο της στην Νιιρεγκιχάζα στα σύνορα της Ουγγαρίας με την Ουκρανία!

Καλεσμένοι της Michelin, δοκιμάζουμε στην Ουγγαρία το νέο το νέο Michelin Pilot Sport 4 SUV, ένα sport ελαστικό, ειδικά κατασκευασμένο για τα SUV. Για την περίσταση, η Michelin είχε συγκεντρώσει τα περισσότερα και πιο αντιπροσωπευτικά SUV επιδόσεων, όπως τα Audi Q8, BMW X4 και X5, Jaguar F-Pace και E-Pace, Mercedes G500, GLC και GLE, Range Rover Velar και Evogue, Skoda Kodiaq RS, Volvo XC90 και XC60 και το VW Touareg ως αυτοκίνητα δοκιμών Ταυτόχρονα η σοφή επιλογή των διαδρομών, μάς επέτρεπε να έχουμε άποψη, καθώς θα δοκιμάζαμε το ελαστικό, στο εθνικό οδικό δίκτυο της Ουγγαρίας αλλά και στους επαρχιακούς δρόμους της, για περισσότερα από 500 χιλιόμετρα!
To νέο ελαστικό αντικαθιστά το Michelin Latitude Sport 3 και είναι ιδανικό για 4Χ4, compact, μεσαία, premium και sport SUV. Ενσωματώνει τις καινοτομίες του Ομίλου Michelin και τις τελευταίες τεχνολογίες της γκάμας Michelin Pilot Sport. Παράλληλα, δίνει έμφαση στον έλεγχο και τη σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες, ενώ εγγυάται ασφάλεια και μεγάλη διάρκεια ζωής.
Το νέο ελαστικό Michelin Pilot Sport 4 SUV προσφέρει εξαιρετική πρόσφυση σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές του χάρη στην ασύμμετρη σχεδίαση του πέλματός του: το εξωτερικό μέρος για συνθήκες στεγνού οδοστρώματος και το εσωτερικό μέρος για συνθήκες βρεγμένου οδοστρώματος. Διαθέτει ένα νέο μείγμα γόμας με ειδικά, λειτουργικά και καινοτόμα ελαστομερή και πυρίτιο. Για να βελτιστοποιήσει την ακρίβεια στην οδήγηση, το η δομή του πέλματος ενσωματώνει την τεχνολογία «Dynamic Response», μία υβριδική ζώνη ενίσχυσης, κατασκευασμένη από αραμίδιο και νάυλον.
Το αραμίδιο που είναι η επιστημονική ονομασία του υλικού, είναι γνωστό με πολλές εμπορικές ονομασίες με πιο γνωστή την ονομασία Kevlar® που βεβαίως αφορά την ονομασία του υλικού όταν το παραγγέλνεις στη DuPont. Φυσικά έχει και άλλες ονομασίες όπως Twaron (από την Akzo) ή Tarapan (από την κινέζικη Yantai Tayho). Ανεξάρτητα από τον προμηθευτή, το αραμίδιο είναι ένα πλεχτό ύφασμα από εκατομμύρια ανθεκτικές ίνες που έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Δεν τρυπιέται (γι αυτό άλλωστε χρησιμοποιείται στα αλεξίσφαιρα γιλέκα, δεν καίγεται, δεν κόβεται (παρακόμο με ειδικό τρόπο και ειδικά εργαλεία και δεν σκίζεται. Με βάση αυτά τα χαρακτηριστικά του, αποτελεί ιδανικό υλικό για την ενίσχυση ελαστικών.
Πέρα όμως από την δοκιμή αυτή καθ αυτή, είχαμε την ευκαιρία να δούμε για 5 ώρες όλες τις διαδικασίες κατασκευής του ελαστικού,
στο εργοστάσιο της εταιρείας που βρίσκεται στην περιοχή Νιιρεγκιχάζα. Αξίζει να σημειωθεί πως σε ειδικά τέστ που πραγματοποίησε η TUV SUD στη Γερμανία το Michelin Pilot Sport 4 SUV αναδείχθηκε πρώτο μεταξύ 6 ανταγωνιστών του σε βασικούς τομείς επιδόσεων.
-Συγκεκριμένα, σε στεγνό οδόστρωμα το Michelin Pilot Sport 4 SUV φρενάρει 1,8 μέτρα νωρίτερα από το μέσο όρο των ανταγωνιστών του.
-Σε βρεγμένο οδόστρωμα, όταν είναι καινούριο, φρενάρει 3,15 μέτρα νωρίτερα από το μέσο όρο των ανταγωνιστών του.
-Η διαφορά στην απόσταση φρεναρίσματος μεγαλώνει όταν συγκρίνουμε φθαρμένα ελαστικά – τότε, το Pilot Sport 4 SUV φρενάρει 5,2 μέτρα νωρίτερα από το μέσο όρο των ανταγωνιστών του.
-Σε βρεγμένη πίστα μήκους 1.050 μέτρων, το Pilot Sport 4 SUV είναι 2,88 δευτερόλεπτα ταχύτερο από το μέσο όρο των ανταγωνιστών του.
-Το Pilot Sport 4 SUV προσφέρει 9.100 περισσότερα χιλιόμετρα σε σύγκριση με το μέσο όρο των ανταγωνιστών του.

Το μοντέρνο εργοστάσιο, στην πόλη Νιιρεγκιχάζα, έχει μακρά ιστορία. Ξεκίνησε το 1962, ως εργοστάσιο παρασκευής καουτσούκ, ενώ το 1979 έγινε η έδρα της ουγγρικής εταιρείας ελαστικών Taurus. Από το 1996 ανήκει στον όμιλο της Michelin και έχει δεχθεί εκτεταμένη αναβάθμιση σε εργαλειομηχανές και ρομπότ.
Στις 5 ώρες που βρεθήκαμε εκεί, περιπλανηθήκαμε στις state-of-the-art εγκαταστάσεις αλλά μας απαγόρευσαν την φωτογράφιση, φορέσαμε ειδικά παπούτσια με μεταλλικές ενισχύσεις, χρωματιστά γιλέκα και είδαμε μπροστά στα μάτια μας να δημιουργείται ένα Pilot Sport 4 SUV από την πρώτη ύλη, ένα μαλακό, κολλώδες, εύπλαστο, ελαστικομερές υλικό, μέχρι ένα ολόφρεσκο ελαστικό που μόλις βγήκε από τον φούρνο βουλκανισμού του. Αν μου έμεινε κάτι είναι το πόσο κόπο θέλει ένα ελαστικό στην κατασκευή του και πόσο σημασία δίνεται στην ποιότητα του.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!