Στην Ελλάδα τα πιο «καλοσυντηρημένα» αυτοκίνητα!

Λίγα λόγια για το ελληνικό θαύμα, να κυκλοφορούν στη χώρα μας γηρασμένα και κακοσυντηρημένα αυτοκίνητα, αλλά να περνούν σε ποσοστό 95% από τους τεχνικούς ελέγχους των δικών μας ΚΤΕΟ.

Στην Ελλάδα τα πιο «καλοσυντηρημένα» αυτοκίνητα!

Μόλις το 4,7% των Ι.Χ. δεν περνά τους τεχνικούς ελέγχους των ελληνικών ιδιωτικών ΚΤΕΟ, όταν το αντίστοιχο ποσοστό απόρριψης στη Γερμανία φτάνει το 33,6%. Ουσιαστικά θα έπρεπε να συμβαίνει το αντίθετο, αφού ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου των Ι.Χ. στην πατρίδα μας ξεπέρασε αισίως τα 13 χρόνια και στη Γερμανία ανέρχεται σε 9,3 έτη, ενώ η οικονομική κρίση έχει αυξήσει τον αριθμό των κακοσυντηρημένων οχημάτων στην Ελλάδα. Kαι όλα αυτά, ενώ –υποτίθεται ότι- η ίδρυση των ιδιωτικών ΚΤΕΟ έγινε, για να μπει τέλος στην ταλαιπωρία και στα φακελάκια των δημόσιων μονάδων τεχνικού ελέγχου.

Αιτία του κακού είναι η παντελής έλλειψη ελέγχων της σωστής λειτουργίας των ιδιωτικών ΚΤΕΟ από την πολιτεία, η οποία δεν έχει καταφέρει μέχρι σήμερα ούτε να εντοπίσει τα οχήματα που κυκλοφορούν χωρίς ΚΤΕΟ στους δρόμους μας. Ετσι έχουν εξελιχθεί τα ελληνικά Κέντρα Τεχνικών Ελέγχων Οχημάτων σε μία διεκπεραιωτική διαδικασία, από την οποία περνούν «αναίμακτα» σχεδόν όλοι. Όποια μονάδα ελέγχου τολμήσει να εφαρμόσει αυστηρά τις προβλεπόμενες τεχνικές απαιτήσεις και να απορρίψει ένα μεγάλο ποσοστό οχημάτων, θα χάσει σε σύντομο χρονικό διάστημα όλους τους πελάτες της, που θα πάνε στους πρόθυμους ανταγωνιστές της. Αυτό είχε συμβεί όντως με κεντρικό ΚΤΕΟ στην Αττική, που είδε τον αριθμό των προσελεύσεων να κάνουν  βουτιά, όταν προσπάθησε να λειτουργήσει σύμφωνα με το νόμο, οπότε επανήλθε γρήγορα στο καθεστώς των εικονικών ελέγχων.

Η λύση είναι μία και απλή. Να γίνονται αιφνιδιαστικοί επανέλεγχοι από ανεξάρτητους φορείς σε οχήματα, που μόλις πέρασαν με επιτυχία από τα ΚΤΕΟ, ώστε να διαπιστώνεται επιτόπου η αξιοπιστία τους και να ξεκαθαρίσει η ήρα από το σιτάρι.

Σίγουρα δεν αποτελεί λύση η ίδρυση νέων μονάδων ΚΤΕΟ μέσα στον αστικό ιστό, που σχεδιάζει η κυβέρνηση. Σήμερα λειτουργούν στην Ελλάδα πάνω από 170 μεγάλες μονάδες ιδιωτικών ΚΤΕΟ και 40 από αυτές στην Αττική, οι οποίες διαθέτουν τριπλάσια δυναμικότητα από τον αριθμό των ελεγχόμενων οχημάτων. Η αγορά είναι λοιπόν ήδη κορεσμένη και εφόσον προκύψουν νέα ΚΤΕΟ θα δούμε πιθανότατα να περνούν με 100% επιτυχία όλα τα οχήματα από τους τεχνικούς ελέγχους, αφού η μάχη για την οικονομική επιβίωση των επιχειρηματιών του κλάδου θα ενταθεί ακόμη περισσότερο.  

Θα πρέπει όμως να κατανοήσουμε, ότι οι σωστοί τεχνικοί έλεγχοι είναι ζωτικής σημασίας για όλους μας και δεν αποτελούν μία τυπική διαδικασία, γιατί τα σαράβαλα που κυκλοφορούν ανάμεσά μας λειτουργού σαν κινητές βόμβες, έτοιμες να απασφαλίσουν ανά πάσα στιγμή.