Στην πασαρέλα της σκανδιναβικής μόδας το νέο Volvo XC40 (pics & vid)

Πέτρος Πιτσίνης
Στην πασαρέλα της σκανδιναβικής μόδας το νέο Volvo XC40 (pics & vid)
Η σουηδική μάρκα επέλεξε το Μιλάνο για να παρουσιάσει το νέο πολυτελές κόμπακτ SUV της, που ονομάζεται XC40 και αναμένεται να διατεθεί με υβριδικά και ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα.

Η Volvo λάνσαρε το νέο XC40 σε έναν σκανδιναβικό οίκο μόδας στο Μιλάνο, που ονόμασε «80 ώρες του Μιλάνου». Ο οίκος υπό την αιγίδα της Volvo Cars, στην Via Amerigo Vespucci στο κέντρο της πόλης, θα παρουσιάσει 40 από τις πλέον ενδιαφέρουσες μάρκες στο σύγχρονο σκανδιναβικό design, συμπεριλαμβανομένων των Teenage Engineering, POC, Front, Monica Forster, John Sterner και πολλών ακόμη.

Ανάμεσα σε όλα αυτά, η σουηδική μάρκα παρουσίασε το XC40. Είναι το τρίτο SUV στην γκάμα της Volvo, μετά το XC90 και το νέο XC60 και βασίζεται στην πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture). Η σπονδυλωτή αρχιτεκτονική του επιτρέπει την υιοθέτηση υβριδικών ή και πλήρως ηλεκτρικών εκδόσεων και περιμένουμε πως το νέο μοντέλο θα παρουσιαστεί και με τέτοια σύνολα. Εξωτερικά βλέπουμε πως το XC40 ακολουθεί τα βήματα των μεγαλύτερων αδελφών του.

Η χαρακτηριστική γρίλια μαζί με τα φωτιστικά σώματα εμπρός, αλλά και πίσω είναι σήμα κατατεθέν για σύγχρονο Volvo ενώ η πετυχημένη διχρωμία κάνει την οροφή να φαίνεται πως «αιωρείται». Η απόσταση των 21 εκατοστών από το έδαφος και τα μαύρα προστατευτικά, δίνουν και μια περισσότερο "off road" αισθητική συγκριτικά με τον ανταγωνισμό του. Αναμφίβολα, ο τομέας που διαπρέπει το XC40, όπως κάθε Volvo, είναι αυτός της ασφάλειας.

Εκτός άλλων, τα χαρακτηριστικά ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού στο XC40 περιλαμβάνουν το Pilot Assist, το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης της Volvo, την τελευταία γενιά του City Safety, την τεχνολογία Run-off Road Protection για αποτροπή της εξόδου από το δρόμο ή μετριασμό των συνεπειών της καθώς και κάμερα 360 μοιρών που βοηθά τον οδηγό σε μανούβρες σε μικρούς χώρους στάθμευσης.

Επίσης, διατίθεται το Cross Traffic Alert με το οποίο διάφοροι αισθητήρες και ραντάρ στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου ελέγχουν τη διερχόμενη κυκλοφορία κατά την κίνηση με όπισθεν και προειδοποιεί τον οδηγό. Αν εκείνος δεν αντιδράσει το XC40 φρενάρει μόνο του και αποτρέπει το ατύχημα. Μέσα στην καμπίνα και πάλι η εικόνα είναι γνώριμη από τα μεγαλύτερα μοντέλα.

Η ατμόσφαιρα είναι σύγχρονη και χωρίς αμφιβολία, το μάτι πέφτει πάνω στη μεγάλη, κάθετα τοποθετημένη οθόνη του συστήματος infotainment στην κεντρική κονσόλα. Η ευφυής εσωτερική σχεδίαση εξασφαλίζει περισσότερο λειτουργικό χώρο αποθήκευσης στις πόρτες και κάτω από τα καθίσματα, έναν ειδικό χώρο για κινητά τηλέφωνα, συμπεριλαμβανομένης παροχής ασύρματης φόρτισης, έναν πτυσσόμενο γάντζο για μικρές τσάντες κι ένα αφαιρούμενο καλαθάκι άχρηστων αντικειμένων στην κονσόλα του τούνελ.

Οι επιβάτες επίσης έχουν άφθονο χώρο στη διάθεσή τους και μπορούν να βολευτούν έως και πέντε ενήλικες. Οι πίσω δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα με τον «αέρα» για το κεφάλι και τα γόνατά τους ενώ το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα που ξεκινάει από τα 460 λίτρα και φτάνει τα 1.336 αν διπλωθεί η πλάτη της δεύτερης σειράς καθισμάτων.

Οι κινητήρες που θα συνοδεύουν το νέο μοντέλο κατά το ξεκίνημά του θα είναι δύο. Ο T5 βενζίνης των 2.0 λίτρων με τους 247 ίππους και ο επίσης δίλιτρος τουρμποντίζελ D4 με τα 190 άλογα της σειράς Drive-E. Θα συνδυάζονται με αυτόματα κιβώτια οκτώ σχέσεων και η τετρακίνηση θα είναι στάνταρ. Στο μέλλον θα έρθουν κι άλλες εκδόσεις, υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές. Τέλος, στο XC40 η Volvo θα παρουσιάσει για πρώτη φορά τον νέο τρικύλινδρο κινητήρα της. Στη χώρα μας το περιμένουμε την άνοιξη του 2018.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!