To Audi που αλλάζει την ιστορία της φίρμας

Πέτρος Πιτσίνης
To Audi που αλλάζει την ιστορία της φίρμας
Μια ειδική, περιορισμένης παραγωγής έκδοση του R8 έκανε την εμφάνισή της στη Φρανκφούρτη και χάρη σε ένα χαρακτηριστικό της, θα συζητηθεί πολύ από τους φίλους της μάρκας.

Σκεφτείτε ένα πισωκίνητο Audi. Θυμηθείτε, ψάξτε στο ίντερνετ, ρωτήστε φίλους. Στη σύγχρονη ιστορία της μάρκας, κανένα μοντέλο παραγωγής της φίρμας δεν ήταν διαθέσιμο με κίνηση στον πίσω άξονα, όλα ήταν εμπροσθιοκίνητα ή τετρακίνητα!

Η γερμανική μάρκα ωστόσο θέλησε να «σπάσει το σερί» και παρουσίασε ένα R8 χωρίς το σύστημα Quattro, με τον ίδιο όμως κινητήρα. Η κίνηση αυτή δεν προκαλεί και τόσο μεγάλη εντύπωση, αφού μοιράζεται τα ίδια μηχανικά μέρη και πάτωμα με τη Lamborghini Huracan, η οποία διατίθεται και ως πισωκίνητη εδώ και λίγο καιρό.

Έτσι ήταν αρκετά εύκολο για την Audi να κάνει μικροαλλαγές στο R8 και να φτιάξει αυτή την ειδική έκδοση (περιορισμένη σε 999 μονάδες), η οποία ήδη έχει συζητηθεί αρκετά! Το «πρόβλημα» με τα υπόλοιπα Audi είναι ότι οι πλατφόρμες στις οποίες βασίζονται δεν επιτρέπουν ή δεν καθιστούν συμφέρουσα μια μετατροπή για κίνηση πίσω, αφού πάνω σε αυτές στηρίζονται και άλλα μοντέλα του ομίλου VW, τις περισσότερες φορές. Έτσι οι Γερμανοί έστησαν τη φήμη τους γύρω από την τετρακίνηση και τώρα, σκέφτηκαν απλώς να κάνουν... μια αλλαγή!

Το ιδιαίτερο αυτό R8 παίρνει κίνηση από τον 5.2 FSI που χρησιμοποιείται και στο «κανονικό». Ο ατμοσφαιρικός V10 διατίθεται στη λιγότερο ισχυρή παραλλαγή του, με τους 540 ίππους και τα 540 Nm ροπής (υπάρχει και με 610 άλογα στην έκδοση V10 Plus). Συγκριτικά με το τετρακίνητο αδερφάκι του, είναι 0,3'' πιο αργό στη διαδικασία μέτρησης των 0-100 χλμ./ώρα (3,7'' το πισωκίνητο) και έχει ελαφρώς μικρότερη τελική ταχύτητα, που ορίζεται στα 319 χλμ./ώρα. Το πλεονέκτημά του απέναντι στο Quattro είναι το μειωμένο κατά 50 κιλά βάρος του.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!