Δοκιμάζουμε το νέο VW Polo στη Γερμανία (pics & vid)

Πέτρος Πιτσίνης
Δοκιμάζουμε το νέο VW Polo στη Γερμανία (pics & vid)
Οδηγούμε το Polo έκτης γενιάς στην περιοχή του Αμβούργου και εξηγούμε, γιατί δεν πρόκειται απλά για ένα ποιοτικό supermini, αλλά για μία πετυχημένη μικρογραφία του Golf.

Περίπου στα μέσα Οκτωβρίου αναμένεται να κυκλοφορήσει στην Ελλάδα το νέο VW Polo, που θα διατίθεται αποκλειστικά με πεντάθυρο αμάξωμα και όχι με τρίθυρο, όπως τα προηγούμενα. Ωστόσο αυτό αποτελεί μόνον μία από τις πολυάριθμες αλλαγές, που έγιναν στο μοντέλο έκτης γενιάς και το ανεβάζουν συνολικά επίπεδο, με αποτέλεσμα να μην αποτελεί υπερβολή η έκφραση περί «μίας μικρογραφίας του επιτυχημένου Golf».

Μεγάλες αλλαγές

Μία σημαντική αλλαγή συνιστά για παράδειγμα το πάτωμα, καθώς το δημοφιλές supermini θα βασίζεται – όπως και πολλά άλλα μοντέλα του ομίλου VW – στην προσαρμοζόμενη πλατφόρμα MQB με κύρια όπλα της το χαμηλό βάρος, την υψηλή ακαμψία και κατά συνέπεια και τη βελτιωμένη οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Μεγάλες διαφοροποιήσεις έχουν γίνει και στις εξωτερικές διαστάσεις, ώστε να δείχνει το νέο Polo δυναμικότερο και ανταγωνιστικότερο σε χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Συγκεκριμένα αυξήθηκε το μήκος του αμαξώματος κατά οκτώ εκατοστά, το πλάτος κατά επτά, ενώ χαμήλωσε επτά χιλιοστά.

Διαστάσεις, χώροι

Για να πάρουμε μία ιδέα σε σχέση με το παρελθόν, το Polo έκτης γενιάς διαθέτει 4,05 μ. μήκος και είναι 54 εκατοστά μακρύτερο από το αντίστοιχο μοντέλο πρώτης γενιάς του 1975, ενώ υπερτερεί και κατά 34 πόντους από το VW Golf του 1974! Μεγάλοι ωφελημένοι βγαίνουν οι επιβάτες και από την αύξηση του μεταξόνιου κατά εννέα εκατοστά, καθώς οι διαθέσιμοι χώροι στο σαλόνι έχουν αυξηθεί σημαντικά, ενώ αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο για το πορτ – μπαγκάζ με τις οικογενειακές προδιαγραφές πλέον, αφού ο όγκος του κυμαίνεται μεταξύ 351 και 1.125 λίτρων.

Το σαλόνι είναι τυπικό της VW, δηλαδή όποιος γνωρίζει τα «κατατόπια» σε ένα Golf, εγκλιματίζεται σε δευτερόλεπτα μέσα στο νέο Polo. Το κόκπιτ μας άρεσε με τον κλασικό, αλλά λειτουργικό σχεδιασμό του και τα μαλακά υλικά υψηλής ποιότητας, ενώ κάνει σίγουρα τη διαφορά η οθόνη αφής των 11,7 ιντσών. Στην κεντρική κονσόλα κλέβει τις εντυπώσεις το σύστημα πολυμέσων με απλούστερο χειρισμό, περισσότερες πληροφορίες, ποιοτικότερα γραφιστικά, υψηλές δυνατότητες συνδεσιμότητας και οθόνες αφής 6,5 έως 8,0 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση.

Υπάρχουν επίσης πολλαπλές δυνατότητες εξατομίκευσης με διακοσμητικά φιλέτα μοντέρνων αποχρώσεων, με την παραγγελία ψηφιακών οργάνων στα πρότυπα μεγαλύτερων μοντέλων της VW ή με το προαιρετικό ηχοσύστημα των 300 Watt της μπιτάτης έκδοσης Beats. Εννοείται, ότι ο εξοπλισμός περιλαμβάνει σύστημα αναγνώρισης κόπωσης του οδηγού, εξάλειψης της νεκρής γωνίας, αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών σε ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα, κλπ.

Κινητήρες, αίσθηση οδήγησης

Στο βροχερό και κρύο Αμβούργο οδηγήσαμε τις εκδόσεις με τον χιλιάρη 1.0 TSI σε εκδοχές 95 και 115 ίππων και την πετρελαιοκίνητη 1.6 TDI με 95 άλογα. Στις αρχές του επόμενου έτους αναμένεται και έκδοση φυσικού αερίου με 90 ίππους, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2018 θα κυκλοφορήσει το νέο Polo GTI με δίλιτρο βενζινοκινητήρα 200 ίππων, αλλά και βενζινοκίνητη έκδοση 1.5 TSI με σύστημα απενεργοποίησης των δύο κινητήρων (Cylinder on demand). Όλα τα νέα VW Polo εφοδιάζονται με μηχανικά κιβώτια πέντε ή έξι σχέσεων και στις εκδόσεις άνω των 95 ίππων προαιρετικά με αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων, τύπου διπλού συμπλέκτη.

Οι κακά επιλεγμένες διαδρομές και η πυκνή κυκλοφορία δεν μας επέτρεψαν, να ζορίσουμε όσο θα θέλαμε το αυτοκίνητο, ωστόσο αρκούσαν για ορισμένες πρώτες διαπιστώσεις. Μία διαπίστωση είναι για παράδειγμα, ότι το Polo έκτης γενιάς κάθεται στον δρόμο με την ανωτερότητα ενός μοντέλου μεγαλύτερης κατηγορίας, ενώ δεν προβληματίζει σε κανένα επίπεδο και φιλτράρει με απόλυτη επιτυχία κάθε είδους κραδασμούς. Ο 1.0 TSI των 95 ίππων υστερεί σε απόκριση χαμηλά και προσφέρεται κυρίως για χαλαρή χρήση εντός πόλης. Αντίθετα η έκδοση των 115 ίππων αποδείχθηκε πιο σπιρτόζα και έδειξε πιο κατάλληλη για το βάρους 1,2 τόνων μοντέλο, ιδιαίτερα αν πρόκειται να χρησιμοποιηθεί ως κύριο μεταφορικό μέσον μίας οικογένειας, όπως συμβαίνει πλέον με πολλά supermini στη χώρα μας. Το ντιζελοκίνητο Polo απευθύνεται προφανώς σε όσους γράφουν πολλά χιλιόμετρα κάθε χρόνο και ποντάρει κυρίως στην ελαστικότητα του μοτέρ και στη χαμηλή του κατανάλωση. Στα μείον που καταγράψαμε, ήταν η χρονική υστέρηση ενεργοποίησης του συστήματος Start and Stop, που χρήζει κατά την άποψή μας βελτίωσης.

Εκδόσεις, τιμές

Οι τιμές του VW Polo έκτης γενιάς θα βρίσκονται σύμφωνα με δηλώσεις της ελληνικής αντιπροσωπείας στα επίπεδα των τιμών του απερχόμενου μοντέλου (εννοείται ότι η σύγκριση γίνεται μεταξύ πεντάθυρων εκδόσεων), ενώ θα υπάρξουν ορισμένες ήπιες ανατιμήσεις στις περιπτώσεις με φουλ εξοπλισμούς. Ουσιαστικά μιλάμε για τιμές εκκίνησης γύρω στις 12.500 ευρώ σε συνδυασμό με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού. Στα μέσα Οκτωβρίου αναμένονται οι βενζινοκίνητες εκδόσεις TSI των 95 και 115 ίππων και γύρω στον Δεκέμβριο θα αφιχθούν και τα πετρελαιοκίνητα Polo, πιθανότατα μόνον στην εκδοχή των 95 και όχι των 80 ίππων.

VW Polo 1.0 TSI 115 PS

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Υπερτροφοδοτούμενος, τρικύλινδρος κινητήρας, 999 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 115 ίπποι, μεγίστη ροπή στρέψης 200 Nm, μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, μετάδοση κίνησης εμπρός, όγκος χώρου αποσκευών 351 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.053/1.751/1.461 χιλιοστά, απόβαρο περίπου 1.180 κιλά.

Επιδόσεις

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 9,3΄΄, τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4,7 lt/100 χλμ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!