Nέο Kia Soul, ένας ανορθόδοξος Κορεάτης

Πέτρος Πιτσίνης
Nέο Kia Soul, ένας ανορθόδοξος Κορεάτης
To νέο Soul πολώνει αισθητικά με το ιδιαίτερο σχήμα του, που αποδεικνύεται όμως πολύ πρακτικό στην καθημερινότητα, ενώ διαθέτει και το ατού της επταετούς εργοστασιακής εγγύησης.

Σε ποια κατηγορία ανήκει το Kia Soul; Αυτό αναρωτήθηκα αυθόρμητα μόλις παρέλαβα το κορεάτικο μοντέλο για test drive. Η αλήθεια είναι, ότι το νέο Soul, όπως και το προηγούμενο από το οποίο διατήρησε το βασικό σχήμα, δεν μπαίνει εύκολα σε καλούπι, γιατί συνδυάζει σχεδιαστικά στοιχεία από τρεις διαφορετικές κατηγορίες: SUV, Crossover και πολυμορφικό βαν.

Eξωτερικός σχεδιασμός

Με βάση αυτό το παζλ, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί όμορφο με την κλασσική έννοια της λέξης, ωστόσο αποτελεί ένα κόμπακτ μοντέλο που ξεχωρίζει εμφανισιακά σαν τη μύγα μέσα στο γάλα και πολώνει αισθητικά. Με άλλα λόγια, το Soul είτε το ερωτεύεσαι είτε το απεχθάνεσαι, σε εμάς προσωπικά πάντως μας άρεσε και με το παραπάνω. Εδώ να πούμε, ότι στο τετραγωνισμένο αμάξωμα δίνουν πόντους τα στυλάτα LED φωτιστικά σώματα ημέρας εμπρός και πίσω, ενώ μία ιδιαίτερα νότα προσδίδουν οι μοντέρνοι εξωτερικοί χρωματισμοί, ιδιαίτερα στις περιπτώσεις διχρωμίας.

Χώροι, τεχνολογία

Το ανορθόδοξο σχήμα του πεντάθυρου αμαξώματος αποδεικνύεται ιδιαίτερα λειτουργικό στην πράξη, αφού επιτρέπει ιδανική εκμετάλλευση κάθε εκατοστού στο εσωτερικό του, με αποτέλεσμα άπλετους χώρους για οδηγό, συνοδηγό και πίσω επιβάτες. Η ορατότητα κρίνεται επίσης πολύ καλή, η πρόσβαση στο ευρύχωρο σαλόνι γίνεται πανεύκολα, οι σχετικά μικρές διαστάσεις του τιμονιού χαρίζουν μία σπορτίφ πινελιά, τα χειριστήρια βρίσκονται στα αναμενόμενα σημεία και τα όργανα ήταν απολύτως ευανάγνωστα. Οικογενειακών προδιαγραφών και ο χώρος αποσκευών με 354 έως 1.367 λίτρα όγκο.

Μία ιδιαίτερα μνεία αξίζει στο σύστημα πολυμέσων με την έγχρωμη οθόνη αφής επτά ιντσών και ενσωματωμένο δορυφορικό σύστημα πλοήγησης. Το νέο Soul προσφέρει υψηλές δυνατότητες συνδεσιμότητας χάρη στις πλατφόρμες Apple CarPlay και Android Auto, τα γραφιστικά της οθόνης αφής διακρίνονται άνετα, όμως θα θέλαμε λίγο γρηγορότερη απόκριση στις εντολές του οδηγού.

Κινητήρας, επιδόσεις

Το μοντέλο, με το οποίο συμβιώσαμε στη δοκιμή μας, διέθετε τον αναβαθμισμένο πετρελαιοκινητήρα 1.6 Diesel με 136 ίππους ισχύ και αποδεκτές, αν και όχι ιδιαίτερα γρήγορες, επιδόσεις (0 – 100 χλμ./ώρα σε 11,2’’, τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα). Ο τετρακύλινδρος δεν θορυβεί ιδιαίτερα και συνεργάζεται σωστά με το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων, με το οποίο σχηματίζει ένα αξιοπρεπές δίδυμο, ικανό για ασφαλείς και σβέλτες προσπεράσεις. Σε αυτό συμβάλλει η ελαστικότητα του μοτέρ με μέγιστη ροπή στρέψης 260 Nm ήδη από τις 1.500 σ.α.λ., χάρη στην οποία πραγματοποιείται η επιτάχυνση 60 – 100 χλμ./ώρα (ρεπρίζ) σε 8,7’’ και η επιτάχυνση 80 – 120 χλμ./ώρα σε 11,8΄΄. Εδώ να πούμε, ότι οι ρεπρίζ βελτιώνονται αισθητά στις εκδόσεις με το αυτόματο σαζμάν των επτά σχέσεων DCT 7.

Ελαφρά τσιμπημένη ήταν η μέση κατανάλωση, που κυμάνθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας περίπου στα 6,5 λίτρα ντίζελ κίνησης ανά 100 χλμ., αν και σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις περιορίζεται στα 4,8 λίτρα καυσίμου για την ίδια απόσταση.

Στο δρόμο

Οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων και του συστήματος διεύθυνσης έχουν γίνει με κύριο γνώμονα την άνεση και η σπορτίφ αίσθηση περνά σαφώς σε δεύτερη μοίρα, καθώς το τιμόνι είναι ελαφρύ και οι αναρτήσεις μαλακές. Αυτό μεταφράζεται σε αποτελεσματικό φιλτράρισμα των κραδασμών και ευκολία ελιγμών στην πόλη, αλλά και σε αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος στις γρήγορες στροφές.

Σε κάθε περίπτωση, η συμβίωση με το κορεάτικο μοντέλο αποδείχθηκε ευχάριστη και διασκεδαστική. Η υψηλή θέση οδήγησης, η άριστη ορατότητα, ο πρακτικός χώρος αποσκευών με 354 λίτρα όγκο, η ευρυχωρία, οι σβέλτες ρεπρίζ και ο ξεχωριστός σχεδιασμός δίνουν πραγματικά ψυχή στο Soul και δικαιολογούν την ονομασία του.

Τιμές, εξοπλισμοί

Πολύ περισσότερο βέβαια, καθώς διατίθεται στάνταρ με επτά χρόνια εργοστασιακή εγγύηση στην λογικότατη τιμή των 19.490 ευρώ στη χειροκίνητη έκδοση 1.6 Diesel EX Premium Manual και 21.490 ευρώ στην αυτόματη. Ακόμη προσιτότερα είναι τα βενζινοκίνητα Kia Soul των 1,6 λίτρων με 132 ίππους ισχύ, που ξεκινούν –στην ίδια εξοπλιστική έκδοση, που είναι και η μοναδική στην ελληνική αγορά - από 17.490 ευρώ.

Σε όλες τις περιπτώσεις συνδυάζονται οι συγκεκριμένες εκδόσεις με πλούσιο εξοπλισμό, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, cruise control, δερμάτινες επενδύσεις στις πόρτες, στον πίνακα οργάνων, στο τιμόνι και στον επιλογέα ταχυτήτων, δίχρωμους προφυλακτήρες με ποδιές Off-Road, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, φώτα ημέρας και φλας εξωτερικών καθρεπτών LED, κάμερα οπισθοπορείας, ηχοσύστημα και σύστημα πλοήγησης με έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, προβολείς ομίχλης, κλπ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Kia Soul 1.6 CRDi

Τετρακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας, 1.582 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 136 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ., μεγίστη ροπή στρέψης 260 Nm μεταξύ 1.500 και 3.000 σ.α.λ., μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, μετάδοση κίνησης εμπρός, όγκος χώρου αποσκευών 354 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.140/1.800/1.618 χιλιοστά.

Επιδόσεις

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 11,2’’, τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 4,8 λίτρα πετρέλαιο κίνησης ανά 100 χλμ., εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 128 γρ. ανά χιλιόμετρο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!