Ο Σεπτέμβρης ανεβάζει την κατανάλωση των ΙΧ!

Πέτρος Πιτσίνης
Ο Σεπτέμβρης ανεβάζει την κατανάλωση των ΙΧ!
Από την πρώτη του μήνα που διανύουμε, οι κατασκευαστές αναγκάζονται να αλλάξουν τον τυποποιημένο τρόπο μέτρησης κατανάλωσης και έτσι, θα ανακοινώνουν πιο ρεαλιστικές τιμές.

Δεν είναι μυστικό ότι η κατανάλωση καυσίμου που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές απέχουν πολύ από την πραγματικότητα. Αυτό επιβεβαιώνεται σε κάθε test drive, όπου η τιμή που αναφέρεται σε μικτό κύκλο είναι, για παράδειγμα, 4,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και σε πραγματικές συνθήκες δεν «πιάνεις» ούτε 5,5! Από την 1η Σεπτεμβρίου του 2017 όμως, αυτό αλλάζει.

Η διαδικασία μέτρησης μέχρι στιγμής απέχει πολύ από την πραγματικότητα και γίνεται σε εργαστηριακό περιβάλλον, χωρίς να λαμβάνεται υπόψιν η αεροδυναμική αντίσταση, το βάρος του αμαξώματος και η μορφολογία του εδάφους. To νέο πρότυπο θα ονομάζεται WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) και αντικαθιστά το NEDC (New European Driving Cycle) που ίσχυε μέχρι σήμερα. Επιπλέον, οι μάρκες θα υποχρεούνται να μετρούν και την πραγματική κατανάλωση στο δρόμο χρησιμοποιώντας ειδικά ελεγμένο φορητό εξοπλισμό, με τον εν λόγω κύκλο να ονομάζεται RDE (Real Driving Emissions).

Οι αναθεωρημένες εργαστηριακές δοκιμές θα περιλαμβάνουν περισσότερες διαδικασίες που πραγματοποιεί καθημερινά ο οδηγός, όπως επιταχύνσεις, επιβραδύνσεις με σύντομες στάσεις και ξανά από την αρχή. Οι ταχύτητες που θα αναπτύσσει το όχημα δεν θα περιορίζονται στις πολύ χαμηλές και τις μεσαίες αλλά θα αγγίζουν και τις πολύ υψηλές, σε συνθήκες ανοικτού δρόμου δηλαδή. Επίσης, το μοντέλο θα ελέγχεται και με το ανώτατο επίπεδο εξοπλισμού, που μεταφράζεται σε περισσότερο βάρος και συνήθως, μεγαλύτερες ζάντες που επιβαρύνουν την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων.

Αναλυτικά, τι αλλάζει:

  • Στο νέο κύκλο WLTP υπάρχουν τρεις διαφορετικές διαδικασίες που ακολουθούν τα αυτοκίνητα, ανάλογα με την ισχύ τους (ο κύκλος NEDC είχε ενιαίο πρόγραμμα που ακολουθούσαν όλα τα μοντέλα)
  • Κάθε φορά, η διάρκεια της διαδικασίας είναι 30 λεπτά και γίνονται αρκετές αλλαγές στην οδήγηση και στην ταχύτητα (20 λεπτά με σταθερές ταχύτητες περιλάμβανε ο NEDC)
  • Κάθε αυτοκίνητο θα έχει διαφορετικά σημεία αλλαγής σχέσης (στον NEDC ήταν σε όλα τα μοντέλα το ίδιο)

Συνολικά, καλύπτονται 23,26 χιλιόμετρα σε κάθε μέτρηση, με τη μέση ταχύτητα να ορίζεται στα 46,5 χλμ./ώρα. Μέσα σε αυτά τα λεπτά οι αλλαγές στην ταχύτητα κίνησης είναι πολλές, υπάρχουν μέχρι και ακινητοποιήσεις και η μέγιστη ταχύτητα που αναπτύσσεται είναι 131,3 χλμ./ώρα. Τέλος, είναι σαφές ότι οι κινητήρες που πάνε «πακέτο» με πεντάρια χειροκίνητα σασμάν θα έχουν μειονέκτημα, αφού ο νέος κύκλος περιλαμβάνει και μέτρηση με επιλεγμένη την ανώτερη σχέση στο κιβώτιο και συγκεκριμένη ταχύτητα, που προσομοιώνει κίνηση στον αυτοκινητόδρομο. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ο νέος κύκλος μετρήσεων θα ισχύει από την 1η Σεπτέμβρη για τα εντελώς καινούργια μοντέλα που παρουσιάζονται.

Αυτά που ήδη κυκλοφορούν ή δέχονται μια ελαφριά ανανέωση θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τον NEDC για ένα χρόνο ακόμη. Επίσης οι χώρες που υπολογίζουν τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων με τους ρύπους, όπως η Ελλάδα, θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το παλιό πρότυπο NEDC μέχρι και τον Ιανουάριο του 2019. Έτσι οι ιδιοκτήτες δεν θα κληθούν να πληρώσουν υπέρογκα ποσά για τα αυτοκίνητά τους, λόγω του νέου τρόπου μέτρησης κατανάλωσης.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!